Skocz do zawartości
leadus

Automatyczne pasy USA VW Passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zakupiłem automatyczne pasy , generalnie wszystko poskładane , została elektryka i teraz tak

 

do skrzynki idą 2 plusy , jeden jest na bezpieczniku , drugi nie , ten na bezpieczniku dałem na stały plus a ten drugi plus po zapłonie ( nie wiem czy dobrze ale ponoć tak ma być )

 

dalej idą 2 wiązki 2 przewodowe , prawdopodobnie obie w drzwi , jedna na pewno bo idzie do zamka z czujnikiem , którego niestety ale nie mam , i jeszcze z nimi jest przewód brązowo czerwony , no i tutaj problem bo nie wiem jak to podłączyć

 

jeszcze wczoraj jak otworzyłem przekaźnik to zwierając raz jedną blaszkę a raz drugą , pasy się zamykały albo otwierały , dzisiaj nie wiem czy się coś popsuło z przekaźnikiem czy nie ale zwierając blaszki jedynie pas się zamyka już nie otwiera

 

kable :

 

4UG6HR2.jpg

 

na przewodzie zielono-żółtym pojawia się napięcie ok 12V

na reszcie nie ma nic

 

przekaźnik :

 

15ZiE84.jpg

 

 

 

sąm 3 metody aby to zrobić

 

oryginalne zamki - niestety dostać je graniczy z cudem

przekaźnik - niestety nie wiem jak

pod krańcówki drzwi - też nie wiem jak

 

czekam na jakieś podpowiedzi co i jak zrobić

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oryginalne zamki - niestety dostać je graniczy z cudem

Nie zamki a same czujniki w zamek. Zamek jest taki sam w wersji US i EU. Różnią się tylko obecnością lub brakiem czujnika..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie katuje google i doszedłem do tego że są to mikro styki nr cześci vw 535947559 jak i również że zamki są takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie dzięki :) ale nie umiem czytać schematów :D jeśli chodzi o obrazki , części itp to mniej więcej wiem co i jak , nie wiem o co chodzi z tym czujnikiem do skrzyni biegów ?

 

przynajmniej mi się wyjaśniło gdzie ma być czujnik posuwu fotela czy jako to tam się zwie :D

 

 

aha no i sądzę że kostka z przewodami zielono-żółtym i brązowym to kostka od kontrolki zapięcia pasów

 

ten czarny i brązowy to od mikrostyku i poprzedni właściciel miał go wpiętego w krańcówkę drzwi (tzn czarny) czekam na więcej info odnośnie tego właśnie

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok a więc doszedłem do tego momentu gdzie znikły mi 2 kostki i znalazły się na swoim miejscu , zostały mi tylko kable do mikrostyków zamka i jeden brązowo czerwony i teraz nie wiem czy na niego ma iść stała masa czy stały plus czy może plus po zapłonie

 

druga rzecz jak bawię się ręcznie przekaźnikami tzn zwieram blaszki to albo pas się zamyka albo otwiera ( i tutaj do otwarcia muszę otworzyć drzwi bo jeden kabek od mikrostyku podpiąłem pod krańcówkę drzwi ) ale są problemy bo w jednym miejscu jak by przekaźnik nie odbijał do końca i gdy drugi chce się załączyć muszę ręcznie cofnąć ten pierwszy i wtedy pas jedzie , wiem dziwnie to wytłumaczyłem ale jakoś inaczej nie potrafię

 

miło by było gdyby ktoś pomógł z tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedną przyczynę znalazłem , dogiąłem styk i teraz tutaj jest ok ale problem jest tego typu że to są dwa przekaźniki scalone , jeden jest sterującym a drugi podaje prąd tam gdzie trzeba i w momencie gdzie ma zamknąć pas to ten od prądów chce dawać prąd na zamykanie a ten drugi go steruje na otwarcie gdzie nie powinien w tym momencie zwierać jak odegnę blaszkę w tym sterującym to pas jedzie gdzie trzeba puszcze i jedzie spowrotem na swoje miejsce .

 

piszę ten monolog może ktoś się znajdzie co pomoże :)

 

również instalacja cała jest już dobrze podpięta , wszystkie plusy , masy , czujniki

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamknij drzwi... tzn czujki od pasów usa w zamkach niech wskazują że drzwi są zamknięte..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no żeby to chciało działać , otwieram drzwi pas otwarty , zamykam drzwi i słychać przekaźnik że cyknie i chciało by zamknąć ale nie da rady bo ten sterujący też się zwiera i robi się blokada , w tym momencie na obu kablach silnika występuje napięcie ok 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem przyczynę , mianowicie czujnik antykapotażowy (czujnik chwilowej blokady pasa bezpieczeństwa) blokuje odpięcie pasa , gdy nim poruszę pas się odpina , zamykam drzwi pas się zapina , otwieram i nic przekaźniki się zwierają i stoi poruszam tym czujnikiem i się otwierają ,

 

co w nim mogło się uszkodzić ?? rozebrałem to ale za dużo to tam nie ma co się popsuć tak mi się wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś wie czy można to czymś zastąpić ?? jakoś ominąć ? bo dorwać w PL używkę graniczy z cudem już nie wspominając o nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozebrałem to

Popraw luty przy stopach pinów czy co tam jest, bo luty na pewno jakieś są czyli rozgrzej je lutownicą co najwyżej świeża cyna.

Jak gdzieś dochodzi masa to musi ona być konkretna, zwłaszcza z krańcówek drzwiowych które mogą zardzewieć.

Pomierz sobie multimetrem jakie masz przejście z masy krańcówek na jakiś punkt gdzie masa jest silna.

Multimetr powinien pokazać 0 lub 0,05 oporności, wyższa wartość to słaba masa.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luty poprawiłem , nie pomogło , skoro ruszając czujnikiem tzn przechylając go w daną pozycję pas się otwiera to wina ewidentnie leży po stronie tego czujnika , on ma za zadanie blokować pasy podczas dachowania czy jakoś tak , ale nie blokować ich cały czas. , masy są świeże bo całą instalacje niedawno podłączałem i tu wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ktoś pomoże w temacie ??

 

ogólnie potrzebuje jednego przekaźnika i sprawnego czujnika chwilowej blokady pasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś potrzebował to mam na zbyciu same pasy (dwa biodrowe, i dwa automatyczne z mechanizmami napinania) i nic więcej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób odpiąłeś biodrowe od stelaża fotela?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wykręca się je (chyba) ja też z zestawem kupiłem biodrowe :) i aktualnie siedzą w fotelach z a8 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób odpiąłeś biodrowe od stelaża fotela?

 

Pas biodrowy przykręcony mam do karoserii. Trzyma go śruba która w zwykłych pasach trzyma to zwijadło od pasów. Wszystko działa ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam problem z prawym pasem może ktoś pomóc? jak jest ktoś chętny to opiszę problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności