Skocz do zawartości
sebastian1515

Nie uznana Reklamacji koła dwumasowego. Firmy SACHS.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie nie uznana reklamacja na zestaw sprzęgła + koło dwumasowe firmy Sachs. Po wymianie były stuki podczas odpalania i gaszenie. Ogólnie byłe u kilku mechaników i stwierdzili że musi to być wadliwa cześć.

Wiec dlatego wymieniłem na własny koszt i wsadziłem nowy zestaw LUK. Poprawa była widoczna jestem zadowolony.

Dziś pan ze sklepu który mi sprzedał cześć wysłał mi e-maila z dokumentami że nie została mi uznana reklamacja. Przysłał mi takie pisemko jak w załączniku. Czy to tak ma to wyglądać??. Czy mogę napisać do nich jakieś odwołanie? czy mogę żądać by wysłali cześć do dystrybutora Sachsy w Polsce lub Niemiec?? Niby były jakieś robione pomiary- przez kogo? i czemu nie ma na to dokumentacji??Każdy z nas tez mógłbym napisać taki protokół że reklamacja nie została uznana. Proszę o pomoc może ktoś był w takiej sytuacji.

 

Pozdrawiam

20141104_115555.jpg

Reklamacja.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczoznawca i batalia sądowa, możliwe że jak otrzymają pismo prawnika o wszczęciu procedury zaproponują ugodę.

Innej opcji nie widzę, no może Turbo Kamera w TVN TURBO się tym zainteresuje i rozdmucha sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również zakupiłem kompletne koło dwumasowe SACHS, po wymianie strasznie hałasuje, poprzednio był LUK na którym samochód przejechał 320 tys. i tak nie hałasował jak nowe SACHSA;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie - j walczę z wałkiem rozrządu, który mi pękł po 900 km. Z tym, że ja sobie od razu zrobiłem ekspertyzę rzeczoznawcy. Pierwsza odpowiedź jak Twoja, ale jak powiedziałem o opinii rzeczoznawcy zrobili wielkie oczy i postanowili przyjąć towar jeszcze raz do reklamacji. Jak znów się wyłgaja - to Turbo kamerę zainteresuję swoim przypadkiem. W sumie u mnie opinia rzeczoznawcy zrobiła wiele dobrego. Wszystko opisuję w mój Passat. Ja tam im nie daruję kapitalki zdrowego silnika. Mogłeś zaopiniować u rzeczoznawcy jak było słychać te podejrzane dźwięki - on by dał fajną opinię i Sachs by był w delikatnej kropce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie mają jakiegoś ludka w centrali przeszkolonego przez Sachsa, który odpowaida za weryfikacje i takie pisemka wysyła. Odwoływać się zwsze możesz, może akurat wyślą gdzies dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawą do reklamacji jest opinia rzeczoznawcy. Musisz taką mieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W pierwszej kolejności odwołam się od tej reklamacji i wymuszę na nich wysłanie część do producenta. Skonsultowałem się z Rzecznikiem praw konsumenta i za bardzo nie może mi pomóc:( Powiedział że najlepiej jak będę miał Rzeczoznawce. ale to tez nie jest takie proste bo część jest wymontowana. Ale zawsze można zabrać do jakiegoś zakładu który zajmuje się taką weryfikacją i uzyskać pomiary luzów i wyważenia zestawu. Jak sami widzicie w protokole są jakieś bzdury...,że smaru za dużo?? odpisze im w e -mailu że było zastosowane tyle smaru ile przewidział producent( smar był przecież w saszetkach producenta) odnośnie tych pomiarów co oni przeprowadzili że wszystko jest w zakresie jakie przewidział producent, moje pytanie jaki ten zakres jest ?? czemu nie dostałem żadnych komi przeprowadzonych pomiarów i przez kogo?? Oczywiście będę chciał te dokumenty przez kogo?? na jakiej maszynie?? certyfikat maszyny itd. Ta formułka jest pewnie standardowa by spławić klienta. Oczywiście jeśli wyjdzie że będę musiał udać się do rzeczoznawcy i wyjdzie na moje, to za wszystkie koszta poniesione w tej sprawie będę żądał zwrotu kosztów od sprzedającego :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko, kolejna odpowiedź jaką dostaniesz to "nieprawidłowa praca układu zasilania, która ma bezpośredni i niezaprzeczalny wpływ na powstawanie drgań układu napędowego będących poza zakresem tłumienia koła dwumasowego"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz pewnie potrwa zanim sprawa ujrzy finał. Z tymi sprzeglami i kołami dwumasowymi LUK i SACHS to jak widzę ruletka. Ja to przy takich poważnych i drogich naprawach jak dwumas, turbo, naprawy główne silnika to wolałbym zlecić zakup części mechanikowi.Jak coś nie gra to on się martwi (miałem tak w Audi A4 B6 pękł mi pasek rozrządu po 48 tyś km zareklamowałem u mechanika który kupił rozrzad i robił. Naprawa 3300 zł na koszt producenta paska, auto za 4 dni gotowe. Mechanik sam się zajął reklamacja a ja miałem spokój z użeraniem się zpproducentem. Producent zwrócił mechanikowi koszt naprawy i cacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc wysłana do producenta. Poczekam miesiac zobaczymy co wyjdzie. Dam znać.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nadal walczę ze sprzedawcą. Część wróciła od producenta i jest niby ok. Sprawa została skierowana do Rzecznika praw konsumenta.

Czekam na dalsze postępowanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie powiem Ci, że założyłem nowe LUK i też jest hałas. Następnym razem się nie bawię w zamienniki, tylko jadę na wymianę do ASO. Tam przynajmniej jest do kogo iść z reklamacją. Kupowanie takich drogich zamienników wychodzi bokiem, jak widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fota nigdzie tego nie wysyłała , oni sami sobie rozpatrzyli reklamacje bo im się nie chce wysyłać , żądaj pisma od producenta części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak finalnie skończyła się sprawa. Ja w BXE wsadziłem SACHS i po 3 miesiącach pojawiły się mega hałasy przy gaszeniu na ciepłym, do tego drgania przy ruszaniu.

 

Skąd wziąć takiego rzeczoznawcę żeby to ocenił przed wyjmowaniem?

 

Czuje mocno czytając internet że to walka z wiatrakami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka opinia to tylko dowod prywatny w razie sporu sądowego. Najlepiej wystąpic do sądu o zabezpieczenie dowodu poprzez sporządzenie opinii biegłego rzecoznawcy, tyle że to może więcej kosztować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam co piszecie i tak się zastanawiam dlaczego nikt z was nie bierze pod uwagę złego montażu sprzęgła , czy ktokolwiek z was montując zestaw sachs czy luk widział czy mechanik używa specjalnego zestawu do montażu kół dwumasowych , czy macie pojęcie o napięciu wstępnym docisku sprzęgła . Ja nie twierdzę że montowaliście to niezgodnie ze sztuką ale dam sobie fajkę pociąć w plasterki żę 99 procent mechaników nie używa takich zestawów bo i po co ,montują to wszystko jak zwykłe sprzęgło i tyle . Większość sprzedawców doskonale o tym wie i dlatego wystawia takie opinie z automatu bo żaden z was w czasie batalii sądowej czy czegokolwiek innego nie jest wstanie dostarczyć zaświadczenia że mechanik założył zestaw zgodnie z procedurą,prawda ? mam rację ? czy nie ? Poza tym pomiarów luzu koła masowego nie dokonuje się na żadnej maszynie , używa się do tego dość prostych sposobów i nie żądajcie od sprzedawcy certyfikatów czy nie wiadomo czego bo takich się nie stosuje , luz koła masowego można zmierzyć nie zdejmując go z silnika ale to już pewnie wiecie . Info o smarze na elementach koła jest jak najbardziej ok ponieważ mechanicy walą czasami ten smar gdzie popadnie bez zastanowienia i potem sprzedawcy mają pożywkę aby wam taką reklamację odrzucić .Każdy sprzedawca czy producent działa według stałego schematu reklamacyjnego i jeśli tylko cokolwiek zauważy że jest coś niezgodne ze sztuką odrazu odwala. Z doświadczenia zawodowego wiem że wadliwe koła lub sprzęgła sachs w zasadzie się nie zdarzają natomiast w przypadku luka 1 na milion możę być wadliwe ale to mechanik przed założeniem powinien to ocenić. Niestety moi panowie ale w 99 procentach jest błąd montażu popełniany przez naszych wszechwiedzących mechaników niedouczonych ,bez szkoleń i chęci wiedzy .Dobrym acz kosztownym rozwiązaniem jest tak jak któryś z kolegów napisał ASO bo tam przynajmniej można dochodzić swoich roszczeń a niestety w przypadku niezależnego warsztatu klient zostaje sam , warsztat się wypnie bo oni przecież wszystko zrobili ok , sprzedawca zwali na na zły montaż i tak w kółko .J już to wszystko przerabiałem także powodzenia koledzy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

aha i jeszcze jedno brak użycia narzędzia do montażu masówki nie oznacza wcale że stuki będą od razu ,one właśnie potrafią pojawić się bo jakimś czasie ,nawet po kilku lub kilkunastu tysiącach przebiegu i stąd zwalanie winy na wadliwe koła i sprzęgła . Montaż Panowie ! Montaż!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że reklamacje przyjmie bo takie jest prawo i musi to zrobić tylko co z tego że i tak za jakiś czas ją odrzuci wystawiając pismo takie właśnie jak kolega zapodał w pierwszym poście i na pewno nie jest to pismo producenta koła a dlaczego ? a dlatego że producenci w zamian oferując różnego rodzaju gifty czy to finansowe czy innego rodzaju przerzucają obowiązek rozpatrywania reklamacji na sprzedawców właśnie i nie zawracają sobie głowy zwykłymi detalistami a jak robią sprzedawcy to napisałem w poprzednim poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

bodino ma rację ale nie do końca, jeżeli idzie o terminy - chodzi o okres przed upływem roku od dnia wydania rzeczy:

 

Art. 556(2) Kodeksu cywilnego

 

"Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego."

 

i jeszcze jeden fajny przepis, o którym często się zapomina:

 

Art. 561(5). Kodeksu cywilnego

 

"Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione."

 

Ważne, żeby mieć fakturę/paragon na części i żeby konsekwentnie wymagać od sprzedawcy (tego, od kogo mamy paragon/fakturę) naszych praw.

 

Droga dochodzenia roszczeń nie jest prosta, ale walczyć trzeba.

 

Pozdrawiam serdecznie

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, finał był taki że zostałem z tym kołem dwumasowym :( wszystkie moje próby zwrócenia lub wymiany nie powiodły , walka trwała pół roku. Wiec jeżeli nie posiadasz opinii rzeczoznawcy i nie masz mocnych argumentów - przegrasz.

Ale wątek o złym montażu jest jak najbardziej trafny, mój kolega przymierzał się do wymiany ( taki sam samochód jak mój ) zaproponowałem mu to koło dwumasowe , po montażu okazało się że jest wszystko w porządku , byłem bardzo zdziwiony.

Zrobił nim jakieś 3-4 tyś km nadal było dobrze ,wiec dogadaliśmy się co do ceny:) nie wiem co było nie tak u minie ( zły montaż , nie dokładny...) drugi zestaw ja zakładałem u innego mechanika może miał lepsza wiedzę i umiejętności.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku sugerowałbym zmianę tematu. Nie żebym był jakimś wielkim fanem firmy Sachs ale jak widać trochę niesłusznych oskarżeń w wątku się pojawiło. Jeśli będziemy robić antyreklamę takim firmom jak Sachs, Lemforder, Bilstein itd., to lud przerzuci się na chińszczyznę, zgodnie z zasadą 'jeśli nie widać różnicy po co przepłacać'. Rzeczywistość jet taka, że firmy, takie jak ta, robią części na pierwszy montaż do naszych aut i jeśli chodzi o zamienniki to lepszej alternatywy nie ma, nawet jeśli do PL trafia gorszy sort (inny niż na bogatsze kraje) tych części.

Oczywiście zdarza się, wadliwa część, jak w każdej firmie ale wg mnie Sachs nie zasługuje na taką antyreklamę na forum, nie ma tytaj przecież wątków typu: "Hart / Topran - nieuznana reklamacja" a w nich narzekania na jakość :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności