Jump to content
Guest darek2006

Passat 1,9TDI '04 - wyciek oleju z INTERCOOLERA

Recommended Posts

Dzięki za pomoc jak będę wiedzieć co było przyczyną to dam znać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat "przeładowania" przerabiałem dwukrotnie w dwóch samochodach. U siebie i u ojca. Moja rada, nie daj się naciągnąć na początku na koszta. Wymień wszystkie wężyki od podciśnienia, są dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym, bez problemu do nabycia. U mnie w obydwu przypadkach pomogło, a nie żadne czyszczenie turbin, regeneracje czy wymiany jakichś zaworów sterujących. Te wężyki po paru latach lubią pękać, a że pęknięcia są mikroskopijne, a same wężyki jeszcze plecione po wierzchu, to ciężko coś stwierdzić tak na oko. Najlepiej wymienić je w pierwszej kolejności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wężyki łatwo sprawdzić, po godzinnym postoju podczas ściągania wężyka musi być słychać uciekające podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wszystkie oringi IC w Passacie AVF mają ten sam wymiar 3C0145117F? Ile ich tam wszystkich pod maską siedzi 5? Ta słynna rura "eska" jakie ma oznaczenie? Pozdrawiam

Edited by Cinas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sie nie myle to wszystkie majä tä samä srednice. Najmniejsza i jedyna usuczelka to ta ktora idzie na dole do turba. Nie ta od strony chlodnicy co jest przykrecona na dwoch srubach i opasce tylko cenzralnienod spodu turbiny. Ostatnio kupowalem wszystkie usuczelki nowe we vw nie sä jskies mega drogie. Ale numer juz nie jestem w stanie Ci podac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest wyciek oleju z intercoolera warto sprawdzić czy komin ( łapacz powietrza) który dolega do intercoolera nie przetarł lamelek intercoolera z powodu drgań silnika. Sprzedaje używane części i bardzo sporo intercoolerów z passata czy GIV przyjeżdżają przetarte na lamelkach w miejscu gdzie dolega ten łapacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli jest wyciek oleju z intercoolera warto sprawdzić czy komin ( łapacz powietrza) który dolega do intercoolera nie przetarł lamelek intercoolera z powodu drgań silnika. Sprzedaje używane części i bardzo sporo intercoolerów z passata czy GIV przyjeżdżają przetarte na lamelkach w miejscu gdzie dolega ten łapacz.

 

Mógłbyś zaznaczyć gdzie dokładnie występuje to przetarcie? http://timm.dmhost.pl/FABI-MAX_20130601_1601/DSCN0989.JPG Olej zbiera mi się dość intensywnie na rurze wychodzącej od IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli jest wyciek oleju z intercoolera warto sprawdzić czy komin ( łapacz powietrza) który dolega do intercoolera nie przetarł lamelek intercoolera z powodu drgań silnika. Sprzedaje używane części i bardzo sporo intercoolerów z passata czy GIV przyjeżdżają przetarte na lamelkach w miejscu gdzie dolega ten łapacz.

 

Potwierdzam, dokładnie to samo stało się z moim IC. Strumienica powietrza\komin, czy jak to tam nazwać wyrąbała w nim sporą dziurę

Share this post


Link to post
Share on other sites

cinas tego nie da rady zaznaczyć ponieważ to się przeciera w tym miejscu gdzie najbardziej dolega ale głównie przeciera się tylko na rdzeniu alluminiowym. Jeżeli zbiera ci się przy rurze wychodzącej od IC to wyciągnij ten mały przewód w kształcie pytajnika 3B0145834M i zobacz od strony IC na tym łączniku - grzybku alluminiowym są takie dwa ząbki - wypustki. Przypatrz się czy nie są powycierane. Jak będziesz chciał wyciągnąć ten przewód to pierwsze poruszaj jeżeli będzie miał duży luz góra dół lub jak byś chciał wcisnąć albo wyciągnąć to najprawdopodobniej będą wytarte te ząbki. Jeżeli są powycierane to dlatego ci puszcza olej bo nie dokładnie dociska. Górny przewód co wychodzi od IC to 3b0145834n. Możesz też zobaczyć czy ząbki są ok.

 

Niestety te przewody szybko się sprzedają. Ja na dzień dzisiejszy nie mam już ani jednego a każdy kto dzwoni to pyta się czy nie są powycierane ząbki. Jak dostaje takie powycierane to idą od razu do kubła bo nie chcę mieć potem reklamacji. Dlatego warto się pytać sprzedającego jak ząbki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.10.2016 o 23:10, wojtf23 napisał:

Jeżeli jest wyciek oleju z intercoolera warto sprawdzić czy komin ( łapacz powietrza) który dolega do intercoolera nie przetarł lamelek intercoolera z powodu drgań silnika. Sprzedaje używane części i bardzo sporo intercoolerów z passata czy GIV przyjeżdżają przetarte na lamelkach w miejscu gdzie dolega ten łapacz.

dokładnie to samo zjawisko zaszło u mnie, "łapacz powietrza" uszkodził intercooler - przetarł lamelki chłodnicy w narożniku, rozszczelnił dolot, było słychać syk przy wyższych obrotach. Mechanik przy montażu nowego intercoolera zdecydował się na demontaż "komina" by uniknąć powtórki takiego defektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy