Gość darek2006 Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2007 Ostatnio mechanik zauwazyl ze mam wyciek oleju z intercoolera - mala plama na oslonie dolnej silnika i spocony kolnierz uszczelki - mechanik powiedzial ze to normalny objaw tych modeli - jeszcze jezdze - moc ok, ale za tydz. do warsztatu - czy wy tez macie tez podobne wycieki, co grozi silnikowi jak jeszcze troche z tym pojezdze (jezdze spokojnie - max do 3000 obr.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2007 Spox jest to normalne zjawisko jeśli w minimalnych ilościach (tyle co na Palec) to nie ma powodów do paniki. Przy turbinie zawsze się troszkę poci dolna rura powietrza przy wejściu do IC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #3 Napisano 16 Sierpnia 2008 uszczelnienia w turbinie popytaj w okolicy ile chcą za wymianę uszczelniaczy powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 16 Sierpnia 2008 Jeżeli już Cię to tak niepokoi, to ściągnij albo poproś mechanika żeby ściągnął przewód na turbinie idący od filtra powietrza. Sprawdzisz w ten sposób czy są duże luzy oraz czy wirnik przynajmniej części zimnej jest w całości. Jeżeli moc w porządku, nie zostawiasz chmury białego/błękitnego dymu oraz nie dolewasz znacznych ilości oleju to nie masz się czym przejmować. Jak ma paść to padnie i tak bez ostrzeżenia. (...)(jezdze spokojnie - max do 3000 obr.) Czasami daj popalić motorowi, inaczej zacznie Ci się zbierać sporo nagaru chociażby we wspomnianej turbinie co w konsekwencji doprowadzi do niesprawności w działaniu kierownic spalin - później problem z przeładowaniem, przechodzenie w trym awaryjny itd. Jak masz wyprzedzać to tak żwawo a nie oszczędzać, nawet do odcięcia go ciągnij - puki silnik ma smarowanie to nie jesteś go w stanie tak uszkodzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #5 Napisano 16 Sierpnia 2008 styczeń 2007...kotlet jak nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #6 Napisano 16 Sierpnia 2008 Dobre, patrzyłem na datę ostatniego posta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKALD Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2009 siemka,ja mam ten sam problem poci mi sie przy intercoolerze,do tego stopnia ze zcieka mi olej po dolnej osłonie i skapuje raz po raz na ziemie,w wyniku czego musiałem dolac oleju,acz kolwiek auto sie zbiera dobrze nie kopci i ma moc....co robić czyzby turbina na wykończeniu???pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinchodecz Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2010 witam, mam podobny problem ostatnio wymieniałem filtr powietrza i rozkręciłem węże no i w turbinie na dole było trochę oleju przeraziłem się sprawdziłem luz turbiny i nic nie wyczułem, na obudowie interkoolera też się poci, poza tym moc ok, oleju nie bierze, dymi mało raczej na jasno, czy to normalne czy trzeba się wziąc za robote? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikos997 Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2010 To normalne w układzie interkulera zawsze jest trochę oleju niestety vw wymyślił sobie szybo złączki które maj oringi uszczelniające jak się trochę wysłużą to się poci komplet wszystkich oringów na weże to około 150 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #10 Napisano 29 Stycznia 2010 Wiem że to nie passat ale podobne auto a zwłaszcza silnik. Mi kapało z intercoolera, przykapcał na niebiesko od czasu do czasu i brał olej (trasa Polska - Anglia na bagnecie potrafiło zjechać z max na min). Wymieniłem pokrywę zaworów na nową od audi oraz olej z 5w30 na 5w40 Motula, wyczyszczone węże dolotowe, przejechane prawie 5000tys km i nie kapie, nie kopci nawet na zimnym jak odpalę, EGR przestał pluć olejem no i trasa Polska - Anglia a z bagnetu może milimetr zniknęło oleju. Nie wiem jak mój mechanik to sprawdził ale powiedział że separator był walnięty w pokrywie zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #11 Napisano 29 Stycznia 2010 Gościowi spocił się intercooler a wy go do turbiniarza za 1,5kpln.Solidarnosć.Panowie.Imperializm wam zaszkodził.Poradźcie co byście sami zrobili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo77_0609 Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2010 Witam wszystkich użytkowników. czy wyciek oleju przy intercoolerze może powodować zapach spalenizny, który czuć tylko przy rozgrzanym silniku i tylko przy przednim kole po stronie kierowcy (bliżej kabiny) - dodam jeszcze że gdy otworzę maskę, zapachu nie czuję to samo przy bezpiecznikach wszystko ok. elektryka ok i ogólnie wszystko działa. owszem mocno zadymi gdy mocno dodam gazu ruszając ze świateł ale zapach pojawił się niedawno. jeżdzę paskiem od niedawna (zrobiłem ok 7000 km) i nic się do tąd nie dzieje. liczę na jakieś sugestię bo od kiedy mam autko czytam wasze wypowiedzi i już parę razy mi pomogły ale nie znalazłem podobnego tematu w tej kwestii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekk1 Zgłoś #13 Napisano 14 Lutego 2010 lepiej sprawdz to bo na zmine trzeba dmuchac pozniej moze Cie to 3x wiecej kosztowac jak teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Siwybar Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2010 Witam, wszystkich. Mam taki problem, zauważyłem jakiś wyciek, podejrzewam że jest to z węża intercoolera. Dokładnie na dwóch łączeniach. Na załączonych zdjęciach widać to dokładniej. Nie jestem pewien czy zmienić oringi? Na jednym ze zdjęć widać taki grzybek znajduję się pod złączeniem jest on zaolejony możliwe żeby to wąż na niego puszczał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #15 Napisano 4 Maja 2010 Na jednym ze zdjęć widać taki grzybek znajduję się pod złączeniem jest on zaolejony możliwe żeby to wąż na niego puszczał? możliwe, bo ten grzybek to zaślepka w układzie chłodzenia, więc z tamtąd napewno oleju nie puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2010 Zmień oringi i bedzie po kłopocie, przerabiałem to u siebie 10 kwietnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wladek2511 Zgłoś #17 Napisano 7 Lipca 2010 Witam...mam passata 2,5 TDI przebieg 225tyś....mam problem dotyczący wycieku oleju z turbo do interkulera...to znaczy znajduję się spora ilość oleju w rurze do interkulera oraz sam interkuler częściowo zalany został...czyściłem go kiedy autko miało przejechane 223tyś i na dzień dziejszy jest znowu zalany(ic) czy to znaczy że turbo jest do regeneracji? i to jakaś grubsza sprawa czy coś innego? aczkolwiek autko nie straciło na mocy i przy ciepłym silniku nie dymi jak mu wkręce....proszę o pilną odpowiedz...dzięki z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bonk88 Zgłoś #18 Napisano 25 Lipca 2010 Mój też nie stracił mocy, nie kopci, a codziennie pod IC mała plamka mi się pojawia. Myślałem, że był gdzieś zabrudzony i przez upały po prostu się skraplał. Upały ustały, a plama nadal się pojawia. IC od spodu przy rurze jest mokry, co najlepiej zrobić i jak zdiagnozować usterkę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #19 Napisano 28 Lipca 2010 Olej w tych okolicach pochodzi z odmy lub z turbosprężarki. Jeżeli nie ubywa sporych ilości oleju to jeździć i nic nie robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2004 Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2011 To normalne w układzie interkulera zawsze jest trochę oleju niestety vw wymyślił sobie szybo złączki które maj oringi uszczelniające jak się trochę wysłużą to się poci komplet wszystkich oringów na weże to około 150 zł Witam gdzie idzie kupić te oringi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach