Skocz do zawartości
Matwiejko

Zmiana skzyni biegów z FRK na DQS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto 3BG silnik AVF skrzynia FRK, planuję zmianę skrzyni na DQS z 2,5 TDI. Moje pytanie brzmi czy skrzynia podchodzi plug&play a mianowicie:

1. czy miejsca montażowe śrub będą pasować

2. czy poduszki skrzyni podejdą

Jeśli ktoś przerabiał ten temat proszę o info co trzeba by było ewentualnie przerobić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pkt. 1: TAK

pkt. 2: Nie pamiętam, musiałbym do brata dzwonić bo on przerabiał ten temat w swoim pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byś rozmawiał przypadkiem z bratem spytaj się o to był bym bardzo wdzięczny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, pasuje wszystko plug and play, bez obaw mozesz przekładac.przerabialem ta wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ma na celu taka wymiana? jakaś poprawa czy poprostu masz do takiej dostęp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia dqs ma szybsze przełożenia niż frk, auto ma większą predkość maksymalną i jest podobno oszczędniejsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia dqs ma szybsze przełożenia niż frk, auto ma większą predkość maksymalną i jest podobno oszczędniejsze

... a sama skrzynia w przeciwieństwie do FRK jest nie do zajechania. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką w AHU dłubnietym na 200km. Tym to się jeździło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto ma większą predkość maksymalną i jest podobno oszczędniejsze
z predkoscia sie zgodze z oczczednoscia NIE , zrobilem na dqs 20kkm i nigdy nie zeszlem ponizej 7 ,7,5 litrow przy jezdzie 120-140 , cisnac 170-220 bo dopiero przy tych predkosciach dqs zyje lyka 8-10 litrow ,porownujac do poprzdniej 5 biegow ggb nigdy nie mialem 9litrow przy podobnych predkosciach a spokojnie jadac do 130 mialem powtarzalne 5,8 -6,3 litra na trasie polska -uk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak to panowie jest ? opłaca sie wymienić skrzynie w avb 5 biegowa 1.9 tdi na DQS 6 BIEGOWA od Audi ? nie psuje sie podobno jak org. 6 biegowa od passata. TAK ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak to panowie jest ? opłaca sie wymienić skrzynie w avb 5 biegowa 1.9 tdi na DQS 6 BIEGOWA od Audi ? nie psuje sie podobno jak org. 6 biegowa od passata. TAK ? :)

Jeśli masz dlubniety to spoko ja przy 140 na 6 mam jakieś 6,5-6,7 i jest cicho poza tym skrzynia dużo więcej wytrzyma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DQS nie ma szybszych przełożeń a dłuższe ,przez to 1.9 tdi robi sie słabszy i masz odczucie że stracił na mocy a to przez skrzynię,sporo ludzi robi po przekładce chipsa żeby jakoś sie tym jezdziło,to jest skrzynia dedykowana do 2.5 tdi i tam przy 150-180km spisuje sie idealnie ale przy 1.9 bez zwiększenia mocy moim zdaniem sie nie obędzie,tymbardziej przy AVB 101kM to już wogóle będzie muł :)

Edytowane przez coffin80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mam drobny program zrobiony, na jakieś 130 koników i jestem zadowolony bardzo.

 

Czyli podsumowując - passat którym śmigam miał automatyczną skrzynię 4 biegową, jak go kupiłem był już przerobiony na manualną 5 biegową, zrobiłem nim około 50 000 km, i stukać zaczyna dwumas oraz ostatnio pare razy ślizgło sprzęgło.

Mam możliwość zakupu za około 1000 zł kompletną skrzynię używaną DQS, i czy domagać się aby była z półośkami od tego audi 2.5 TDI ? Czy ten zestaw będzie pasował do przegubów w kołach, i czy sanki trzeba zmieniać ? czy te które są teraz od pięciobiegowej będą pasować ? Skrzynię kupię kompletną z używanym sprzęgłem i dwumasem.

Panowie poradźcie, doradźcie.

 

Jeśli mam robić remont obecnej to ok. 1000 zł nie moje, a jeśli kupie używkę na którą dostanę gwarancję na 30 dni, to może przejeździ kolejne 50 tysi ... :)

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka ja u siebie też zmieniałem na DQS bo moja FRK już wyła od 20tys. km .... a co do wymiany mam silnik AVF kupiłem samą skrzynię jedyne co trzeba przełożyć to dekielek z czujnikiem od cofania bo znajduje się na nim podpora od cięgna lewarka zmiany biegów(więc tylko to bo w audi jest inna) w poście macie porównanie przełożeń:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/142208-Czarna-pere%C5%82ka-w-be%C5%BCowej-sk%C3%B3rze-Dosz%C5%82y-ko%C5%82a-)-19?p=2216829&viewfull=1#post2216829

 

Przy 5 biegowej nie wiem jak jest z sankami (raczej jest to samo) i łapami ale na bank musisz zmienić rozrusznik i dokupić dystans(taka jakby aluminiowa uszczelka miedzy skrzynie i silnik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemka ja u siebie też zmieniałem na DQS bo moja FRK już wyła od 20tys. km .... a co do wymiany mam silnik AVF kupiłem samą skrzynię jedyne co trzeba przełożyć to dekielek z czujnikiem od cofania bo znajduje się na nim podpora od cięgna lewarka zmiany biegów(więc tylko to bo w audi jest inna) w poście macie porównanie przełożeń:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/142208-Czarna-pere%C5%82ka-w-be%C5%BCowej-sk%C3%B3rze-Dosz%C5%82y-ko%C5%82a-)-19?p=2216829&viewfull=1#post2216829

 

Przy 5 biegowej nie wiem jak jest z sankami (raczej jest to samo) i łapami ale na bank musisz zmienić rozrusznik i dokupić dystans(taka jakby aluminiowa uszczelka miedzy skrzynie i silnik).

 

Super, a ile z ciekawości zapłaciłeś za tą skrzynię ? kupiłeś samą bez dwumasu i sprzęgła ? półośki pasowały ze starej 6 biegowej ? Ciekawe czy w 5 pięciobiegowej są takie same półośki jak w 6 biegowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Super, a ile z ciekawości zapłaciłeś za tą skrzynię ? kupiłeś samą bez dwumasu i sprzęgła ? półośki pasowały ze starej 6 biegowej ? Ciekawe czy w 5 pięciobiegowej są takie same półośki jak w 6 biegowej.

 

No więc ja chciałem u siebie taką skrzynie znaleźć ale niestety nie było nic i z allegro za 850 zł z wysyłką sama skrzynia bez dwumasy i sprzęgła.

 

Tak jak napisałem wszystko pasowało półośki również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc ja chciałem u siebie taką skrzynie znaleźć ale niestety nie było nic i z allegro za 850 zł z wysyłką sama skrzynia bez dwumasy i sprzęgła.

 

Tak jak napisałem wszystko pasowało półośki również.

 

to dwumas i sprzęgło kupiłeś nowe ? skrzynie DQS są bezawaryjne ? nic tam nie wyje, i nie ma tendencji psucia się jak FRK ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dwumas i sprzęgło kupiłeś nowe ? skrzynie DQS są bezawaryjne ? nic tam nie wyje, i nie ma tendencji psucia się jak FRK ?

 

Nie...... założyłem te, które było bo jeszcze się nadawało a szkoda mi było wydawać 2 klocki na to, aczkolwiek myślę nad zmianą tarczy i docisku od BRD.... bo chyba za nie długo będzie koniec sprzęgła.... ale to jest odległą przyszłość

 

tak skrzynie DQS są naprawdę mocne moja jest z 1998 roku i jest spoko ładnie chodzi zero wycia itd... jakbym chciał regenerować ori to za 850 zł to by nawet na części mogło nie starczyć. Ja na tej skrzyni już przelatałem ponad 15 tyś km i w sumie nic się nie dzieje....

 

aha i jeszcze jedno dodam ....jeśli ktoś mówi, że 130 jest słaba na tej skrzyni biegów DQS to chyba jeszcze nie jechał takim autkiem po przekładce. Obecnie nie mam żadnego chipa (choć jest w planach) to autko nadal jest chętne żeby przyspieszać a różnice w przełożeniach ( http://forum.vw-passat.pl/threads/142208-Czarna-pere%C5%82ka-w-be%C5%BCowej-sk%C3%B3rze-Dosz%C5%82y-ko%C5%82a-)-19?p=2216829&viewfull=1#post2216829 ) wcale nie są tak odczuwalne ja bym bardziej powiedział, że stał się bardziej elastyczny co do jazdy na wyższych biegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest roznica z jakiego auta skrzynia zostala wyciagnieta, bo mam na oku 2 skrzynie, jedna jest z audi a6, a druga z passata? Czy wazne jest tylko oznaczenie, w tym wypadku DQS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach ciężko o dobry warsztat i jakiegoś kumatego mechanika. Dałem samochód na wymianę sprzęgła (zakładam BRD do AVF) i przy okazji wymianę skrzyni FRK na DQS. Oczywiście po całym dniu pracy nad tematem mechanik dzwoni, że biegi nie wchodzą - więc go pytam czy wszystko z FRK do DQS przełoży i czy czujnik cofania (dekielek też) - mówi, że nie było takiej potrzeby bo wszystko pasowało idealnie (poza tym, że wysprzęglik się rozleciał - ponoć ze starości). Przekopałem forum i widzę ewidentnie, że dekielek jest inny w FRK niż w DQS, więc mówię do gościa, że trzeba to przełożyć i będzie ok oraz dodatkowo wyregulować wybieraki imbusami przy lewarku. Dzwoni po jakimś czasie i mówi, że dekielki w skrzyniach są takie same i tu moje pytanie - czy to możliwe aby skrzynia z audi a6 c5 2.5 tdi DQS miała dekielek wybieraka taki sam jak skrzynia w Passat b5 fl FRK ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności