Akahori Zgłoś #1 Napisano 21 Października 2014 (edytowane) zauważyłem ostatnio, że dookoła korka wlewu oleju jest mokro. Powycierałem myśląc, że moze mechanik wlewając narozlewał ale sytuacja powraca... Martwie się żeby nie było to objawem wydmuchanej uszczelki bądż pękniętej głowicy. Ratujcie dobrą radą!? Edytowane 21 Października 2014 przez Akahori Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 21 Października 2014 Popraw temat na Wydmuchany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #3 Napisano 21 Października 2014 przyjrzyj się uszczelce pod pod korkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chabi87 Zgłoś #4 Napisano 21 Października 2014 Nie ma czym się stresować - taka przypadłość... Od trzech lat jeżdżę swoim paskiem i kołnierz wokół wlewu oleju jest mokry Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2014 zauważyłem ostatnio, że dookoła korka wlewu oleju jest mokro. Powycierałem myśląc, że moze mechanik wlewając narozlewał ale sytuacja powraca... Martwie się żeby nie było to objawem wydmuchanej uszczelki bądż pękniętej głowicy. Ratujcie dobrą radą!? W wcześniejszym 1.9 TDI BXE miałem tak samo okazało się, że uszczelka pod korkiem mi przepuszczała i dlatego miałem dookoła ślady oleju. Wytargałem ją z korka oleju i dociołem sobie nową - konieć ze sladami oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2014 Popraw temat na Wydmuchany... Wiele to wniosło i pomogło Wydmuchany to czas przeszły (czyli czynność lub działanie ustało) , a koledze wyrzuca olej jak rozumiem cały czas więc olej jest nadal WYDMUCHIWANY (tytuł oddaje istniejący stan , nie wymaga poprawy). Tak jak pisali inni koledzy - zobacz jak wygląda uszczelka. Może jest gdzieś zdeformowana (lub sparciała) i puszcza olej ? Popytaj w motoryzacyjnych , może mają takie "gotowce" na wymianę ? A jak nie to jakiś koreczek ze szrotu :ok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2014 Wydmuchiwany- jest juz poprawiony:) wczesniej był :"wydmuc***e" i w związku z wulgarnym tytułem należało go zmienić ponieważ wulgarna część wyrazu się nie wyświetlała:) to tak ku jasności. Właśnie wszystko poczyściłem, uszczelke wyjąłem, odtłuściłem i założyłem odwrotnie. Delikatnie też ponaginałem blaszki w korku zeby bardziej dociskało. Jutro żona poszaleje cały dzień za kółkiem (mam nadzieje, że cały silnik jej nie wyleci razem z tym korkiem) to zobaczymy czy znowu sie zapluje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2014 P.S. wydmuchany to przymiotnik a nie czas przeszły. W zależności z jakim wyrazem jest połączony tworzy zwrot w czasie przyszłym lub przeszłym - będzie wydmuchany był wydmuchany itd. U mnie również gumowy kołnierz się poci, wlot odmy również mocno spocony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2014 Wydmuchany czy wyruchany mniejsza o to uszczelka w korku już wygnieciona jest i podniszczona zębem czasu oraz olejem. trzeba ja wymienić i po kłopocie. Wystarczy kupić sobie kawałek gumy olejoodpornej jak pamiętam gr. 3 -4 mm dociąć taką samą i po problemie, a tu zaraz pojawi się 10 stron wywodów na temat kawałka gumki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2014 ok, najważniejsze, że nie ma powodu do zmartwień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2014 A czy jak odkręcisz korek i włączysz silnik chlapie olejem? Bo nie powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2014 A czy jak odkręcisz korek i włączysz silnik chlapie olejem?Bo nie powinno. Nie powinno ale zawsze coś chlapnie po to jest przewidziana i zamontowana uszczelka pod korkiem wlewu oleju. Panowie nowa uszczelka w aso lub dorobienie jej sobie to grosze i po problemie z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2014 A czy jak odkręcisz korek i włączysz silnik chlapie olejem?Bo nie powinno. Nie powinno, a jednak widziałem już kilka PaDak, które pryskały olejem po zdjęciu korka. I silniki wcale nie były walnięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2014 (edytowane) W zależności z jakim wyrazem jest połączony tworzy zwrot w czasie przyszłym lub przeszłym - będzie wydmuchany był wydmuchany itd. Lub w czasie teraźniejszym - "jest wydmuchiwany" , ale mniejsza o to :ok Nie powinno, (chlapać olejem) A podobno wcale nie :hmm Słyszałem teorię (na tym forum zresztą , nie pamiętam gdzie i u kogo to czytałem) , że (nie pamiętam czy w 16V czy w PD , zresztą oba warunki w tym przypadku i tak są chyba spełnione ?) usytuowanie otworu wlewowego jest nad krzywką na wałku rozrządu i zawsze będzie chlapało olejem , ew. że PD mają taką konstrukcję że chlapie bo tak już misi być ) Ja w każdym razie jak miałem PD-ka AJM-a to chlapało , a silnik nie był raczej zarżnęty Edytowane 24 Października 2014 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2014 Korek zawsze jest nad krzywką, bo po prostu jest nad wałkiem rozrządu. Otwór wlewowy ma taką blaszkę, ale nawet jakby jej nie miał to nie ma prawa chlapać. Owszem drobne kropelki czy mgiełka tak, ale nie że zaraz pół silnika zaleje. To jest sprawdzone. Jak komuś mocno chlapie, że nie może otworzyć korka, bo zaraz jest cały czarny to ma wywalone uszczelniacze zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2014 odkręcałem korek przy włączonym silniku i tak chlapało raz kropelka tu raz kropelka tam. Od kiedy wyczysciłem i odtłuściłem korek i otwór wlewu i odwrócilem uszczelke jest sucho. Przy okazji wymyje cały silnik bo zapluty olejem i zobacze czy więcej niespodzianek tam mam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #17 Napisano 27 Października 2014 nie ma prawa chlapać. Zgadza się. Może lekko chlapać i tylko lekko. Spotykałem się i z takimi sytuacjami, że na zakręconym korku olej wydostawał się na zewnątrz silnika. Przyznaję, że to były super auta z giełdy typu Żerań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach