Skocz do zawartości
micjanic

Peknięcie głowicy w BKP i innych modelach ** co dalej?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Chciałbym założyć watek poświęcony pękającym głowicom w 2.0 tdi i radzeniu sobie z tym tematem.

Właśnie mi pękła głowica na kanale wodnym cylindra 4. Głowica z datą produkcji 20.10.2007 !!!

Przebieg 125km (mogła pęknąć przy ok 110km)

Ja zdecydowałem się na spawanie

 

Jakie macie doświadczenia ze spawaniem głowic? Po spawaniu pękają ponownie? w tych samych innych miejscach?

przy jakim przebiegu?

 

Jest sens wymieniać na używaną ?

 

Uważam, że twierdzenie o pękaniu głowic tylko z 2005 i 2006 to mit - pękają wszystkie 16V

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spawanie to jak dla mnie odpada, jest za mało miejsca między kanałami aby to solidnie spawać po za tym spaw osłabia materiał, przegrzanie spawu i po czasie pęknie 1-2 cm od spawu, do tego tylko dobry fachowiec. A kupno używki to kolejna loteria, przed kupnem używki lepiej jechać do warsztatu specjalizującego się obróbce głowic itp.. niech sprawdzą stan i szczelność.

Osobiście to Używka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy pękające głowice to wada konkretnych typów silników czy absolutnie wszystkich 2.0 (140 i 170KM)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer seryjny w głowicy 2.0 tdi ma jakieś znaczenie. Podobno z literką A pękały wszystkie(BKD), z literką B przypadków było mniej, z literką C były zdrowe. Na forum jest więcej info. Nie wiem natomiast jak konkretnie jest w BKP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi pękła przy przebiegu około 180 tys. Dałem fachowcowi do spawania i już rok jeżdżę bez żadnych problemów. Regeneracja kosztowała mnie 900 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Numer seryjny w głowicy 2.0 tdi ma jakieś znaczenie. Podobno z literką A pękały wszystkie(BKD), z literką B przypadków było mniej, z literką C były zdrowe. Na forum jest więcej info. Nie wiem natomiast jak konkretnie jest w BKP.

 

Moja, która pękła na kanale wodnym cylindra 4 jest z literka C i z 10.2007

P1150547.jpg

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie jest to regułą, styl jazdy też ma znaczenie. Moja z nr. B ma 255tys. i nie pękła. Na zdjęciu widać liderkę A na końcu (nr nad palcem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jakie mieliście objawy pękniętej głowicy ?

-płyn w oleju?

-olej w płynie?

-ubytek płynu?

 

Jest firma AMC która produkuje głowice i podobno nie pękają. Ile w tym prawdy nie wiem. Cena gołej nowej głowicy z gwarancją to ok 3000zł.

Montując sprawną używkę nie mamy pewności czy zaraz nie pęknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy a jakie mieliście objawy pękniętej głowicy ?

-płyn w oleju?

-olej w płynie?

-ubytek płynu?

 

Jest firma AMC która produkuje głowice i podobno nie pękają. Ile w tym prawdy nie wiem. Cena gołej nowej głowicy z gwarancją to ok 3000zł.

Montując sprawną używkę nie mamy pewności czy zaraz nie pęknie.

 

Przy przebiegu 70tkm zaczął ubywać płyn na początku od min do maks. co 5000 tyś. Jedyny objaw to podciśnienie w zbiorniku wyrównawczym - po odkręceniu poziom płynu szedł do góry. Bez wycieków i majonezu na korku oraz dymienia na biało. Przy 110tkm poszedł olej do płynu chłodniczego. Problemów z zapalaniem do końca nie było.

 

Aktualnie sprawdzona chłodniczka oleju i spalin, oraz plastikowe króćce i pompa wody - wszystko ok

Wygląda na to, że głowica padała przez 60000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to nie ma? rozumiem, że jak wsiadasz do auta w zimę i ciśniesz zaraz po odpaleniu to jest spoko i wszystko musi funkcjonować w takich warunkach jak należy? chyba przegrzewanie i zbyt ekstremale użytkowanie niedogrzanego silnika również wpływa na żywotność jego podzespołów?>?>?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam o miejskie legendy tylko o konkrety. Nikt o zdrowych zmysłach nie ciśnie na zimnym, a głowice pękają jak widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś ma jakieś doświadczenia ze spawanymi głowicami. Jakie przebiegi robia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam podejrzenie pękniętej głowicy B7 170 KM - płyn chłodniczy 1 cm poniżej kreski minimalnej. dolałem teraz do górnej kreski - zobaczymy po 500 km

Z rozmowy z moim specem wynika chyba że także przy 1 cyl pojawiło się pęknięcie.

 

Jak to obserwować i kiedy zdecydować się na wymianę/spawanie ect.

Jakie powinny być dalsze objawy ( przy np. powiększeniu się problemu ?//)

 

Podobno na zimnym silniku nie do końca rozgrzanym, w niskich temp zewnętrznych przy krótkich trasach nie widać ubytków płynu problem pojawia się przy dłuższych trasach gdy wzrasta temp silnika wtedy aluminium się rozszerza u pojawiają się ubytki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz wode w oleju lub odwrtonie to trzeba działać.

U mnie przez długi czas nie było wody w oleju i odwrotnie (przez ok.50 000km), a ubywało tak jak Tobie.

Pęknięta głowica wyszła dopiero na badaniu szczelności rozgrzanej głowicy.

 

Przez te 50 000 km sprawdzałem czy nie mam wody w oleju (bagnet, pod korkiem oleju i świeciłem latarka przez wlew oleju) i odwrotnie to jest oleju w płynie chłodniczym. I jeździłem z dolewkami.

Na szczęście niedawno olej poszedł do wody i było jasne: chlodniczka oleju albo uszczelka albo głowica.

 

Glowica aktualnie pospawana i jeżdżę - to była dobra decyzja.

Przy okazji wywaliłem klapki wirowe w kolektorze dolotowym - były w agonalnym stanie.

Zobaczymy jak długo będę się cieszył regenerowana głowicą

 

Gdyby w B7 również pękały głowice to byłyby po prostu jaja - napisz przy sposobności co Ci wyszło.

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pytam o miejskie legendy tylko o konkrety. Nikt o zdrowych zmysłach nie ciśnie na zimnym, a głowice pękają jak widać.

Teraz dopiero widzę Twojego posta, nie zaglądałem tu. Niewłaściwa eksploatacją możemy nazwać np. dolewkę litra zimnego oleju w rozgrzany silnik. Zdobione w dobrej wierze a może spowodować pęknięcie. Co do stylu jazdy, przypadki ciężkiego deptania spod chmurkowego-nocnego zimowego postoju zdarzają się w samochodach służbowych itp. . Czyli "tak wiem wiem ale nie mam czasu".

Edytowane przez Darek Zw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Spotkaliście się z zawieszonymi zaworami wydechowymi? Efekt był taki, że po wymianie rozrządu i ustawieniu konta auto brzmiało jakby miało wywaloną rurę od turbo ale czasami cichło po rozgrzaniu i przegonieniu, wymieniłem niestety kpl dolot. I nic. Zacząłem sam szukać i po rozebraniu całkowicie dolotu (do gołego kolektora) okazało się, że to stamtąd idzie dany odgłos. Stwierdziliśmy zawieszone dwa zawory wydechowe, które po przegonieniu go do czerwonego puszczały i auto np. tydzień chodziło ok. Od czego to może być? Głowica będzie ściągana jutro więc pełne oględziny dop jutro. Mam do kupna głowicę o regeneracji, ale jak coś poza głowicą (pękniecie/przytarcie się zaworów, wywalenie wałka itp.)ma na to wpływ to niee wiem czy zakładać nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności