neoarti Zgłoś #241 Napisano 9 Stycznia 2013 co do samego demontażu skrzyni to do tej pory w golfie 4 zajmowało mi to max 1h ale w passacie b5 robiłem po raz pierwszy i pomimo wzdłużnego położenia silnika teoretycznie lepsze rozwiązanie bo wystarczy półośki odkręcić wydaje mi się więcej roboty niż w silniku poprzecznym cała operacja trwała ok 4h no i sama skrzynia duża nie poręczna ciężko ją zamontować , ale dałem radę, nic tak nie cieszy jak samodzielna naprawa zdaję sobie sprawę że nie w każdym przypadku jest to możliwe bo trzeba mieć kanał i czas ale zaoszczędzenie choć by 200zł daje dużą frajdę no i podnosi morale bo "zrobiłem sam " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #242 Napisano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Powiedzcie koledzy do ilu Nm wytrzymuje sprzęgło 240 a do ilu 228? W Avb jest 228tak? Edytowane 11 Stycznia 2013 przez 126tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukeoon Zgłoś #243 Napisano 3 Czerwca 2013 Witam, Panowie sytuacja taka: mam do wymiany sprzegło, dwumas zostaje bo jest ok. Mam okazje na sprzęgło SASCH, gość podał mi nr katalogowy więc podjechałem do sklepu sprawdzić czy to sprzęgło pasuje do AFN, sprzedawca powiedział że tak ale że może nie pasować do dwumasy bo szły dwa rodzaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #244 Napisano 3 Czerwca 2013 i miał rację, szedł albo sachs albo LUK, dowiesz się dopiero jak zdejmiesz skrzynię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukeoon Zgłoś #245 Napisano 3 Czerwca 2013 i miał rację, szedł albo sachs albo LUK, dowiesz się dopiero jak zdejmiesz skrzynię. A czy w serwisie VW bedą mi w stanie powiedzieć po VINie co tam było włożone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #246 Napisano 3 Czerwca 2013 A czy w serwisie VW bedą mi w stanie powiedzieć po VINie co tam było włożone? u mnie nie byli, miałem luka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukeoon Zgłoś #247 Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) ehh to jestem w kropce. Ale nie czekają mnie inne niespodzianki ? Po rozbiorze albo SACH albo LUK ? Moze zamówie dwa, jedno będe mógł oddać. Chyba że ktoś ma lepszy pomysł Edytowane 3 Czerwca 2013 przez Lukeoon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #248 Napisano 5 Czerwca 2013 Część Wszystkim Mam pytaniie Odnośnie Dwumasu. Moj Pasatt To 115Km Ajm. Kupiłem GO Od kolegi Ktory Wymienil Na Jakies 20 Tys Przed Sprzedaza Dwumasa Ze Sprzeglem Z Tym Ze Wlozyl Jednomas Plus Nowe Sprzeglo. Teraz Po Jakis 30 Tys. Mam Takie Dziwne Objawy Otoz, Jak Puszczam GaZ Lub Dodaje Gazu To Mam Sxarpniecie Autem Plus Jak Ruszam(Głównie Jak Jest Zimno Ale Nie Zawsze Czasami Też Jak Ciepło) Szarpie Mi Auto Taki Delikatne Skoki Coś Jak By Był Walniety Docisk Lub Tarcza. Moje Pytanie Czy Te Objawy To Może Być Zuzyte Sprzeglo Bo Chyba Jedmomas Sie Nie Psuje:) Jest Top Sztywne Koło. S Wymieniłem Już Poduszki Na Skrzyni Końcówki Drążków I Bylem Na Kontroli Poduszek Silnika I Jest Ok. Jakieś Sugestie Podpowiedzi, Bo Już Nie Mam Siły Czy Typ Możliwe Aby Sprzęgło Wysiadło Po 30 Tys. Proszę POradcie Cos.... Pozdrawiem Lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #249 Napisano 24 Czerwca 2013 A możecie napisać jak przedłużyć żywotność dwumasy?Jak jeździć ,czego unikać?Jestem swieżym użytkownikiem Passata B5 TDI i wszędzie straszą tą dwumasą.Jak jest w rzeczywistości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #250 Napisano 24 Czerwca 2013 A możecie napisać jak przedłużyć żywotność dwumasy?Jak jeździć ,czego unikać?Jestem swieżym użytkownikiem Passata B5 TDI i wszędzie straszą tą dwumasą.Jak jest w rzeczywistości? Na ori nalataną DM nie masz większego wpływu, pytanie jak ją traktowali poprzedni użytkownicy no i co najważniejsze ile masz już na niej przebiegu. A tak odgórnie to recepta jest prosta, nie zamulaj auta, DM lubi wysokie obroty. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #251 Napisano 24 Czerwca 2013 Przebieg 250tkm.Mechanik stwierdził,że narazie nie słychać niczego niepokojącego.Dlatego zapytałem o dwumas,aby wyrobić sobie odpowiednie nawyki póki jeszcze zdrowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #252 Napisano 24 Czerwca 2013 nie ciśnij go z niskich obrotów jadąc wysokim biegiem - czyli na 3,4 i 5-tce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #253 Napisano 24 Czerwca 2013 Czy prawdą jest ,że należy odpalać i gasić auto przy wciśniętym sprzęgle?Dla mnie to żadna nowość bo tak robię w każdym aucie,dlatego zdziwiłem się jak mechanik to powiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buli1 Zgłoś #254 Napisano 29 Czerwca 2013 Witam! Panowie ja mam nastepujący problem: Założyłem nowe koło dwumasowe z luk'a (dsg 170km) i z nad lewego koła dochodzi hałas coś jakby szum zurzytej rolki. (rozrząd wymieniony 35tys km temu a pasek klinowy z napinaczem 4 tys. km temu) Drgań już nie ma ale mam wrażenie, że słysze też dwumasa przy odpalaniu i gaszeniu. Czy może to być np: spowodowane tym, że sprzedali mi dwumase od 140km? Czy one się wogóle czymś różnią? Będę zobowiązany za odpowiedź. Dodam jeszcze tylko tyle,że to już 3 dwumas. Pierwszy był regenerowany mój podobno już sie nie nadawał do regeneracji bo miał frez zjechany i po założeniu ten nowo nabyty napierniczał jeszcze gorzej niż ten stary. Pojechałem do nich niby naprawili ale też stukał po założeniu tyle,że juz mniej. Nie wytrzymałem nerwowo, został wyjęty i założyłem nowego luka'a i co prawda z tych 3 dwumasów jest najcichszy ale i tak jest jakiś drobny hałas. Będę bardzo wdzięczny za wyciągniętą rękę z pomocą. Z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #255 Napisano 1 Sierpnia 2013 Przeglądam historię passata b6 ze skrzynią dsg silnik 2.0 TDI no i wstawiono tam koło dwumasowe o takim numerze katalogowym: 03l105266dd wygooglowałem i wszędzie pokazuje, że to do SKODY. Wiem, że skoda i vw działają razem i części te same... ale trochę mnie to zaniepokoiło czy czasem nie było tak, że nie mieli na miejscu dokładnie takiego jak porzebowali i wstawili pod skodę? proszę o sprawdzenie kogoś z większą wiedzą, dziękuję : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matmur Zgłoś #256 Napisano 30 Września 2013 Dzień dobry, Bardzo proszę o Waszą opinie. W moim passacie 2.0 tdi 140 km 2007 rok, przebieg 131 000 km kiedy stoję, biegi są na luzie, podczas puszczania sprzęgła słychać głośne warczenie, zgrzytanie, chrobotanie. Bieg wchodzą normalnie, sprzęgło puszczało normalnie, nie odbija, żadnych innych objawów. Byłem już u dwóch niezależnych mechaników i każdy mówi mi że do zrobienia jest dwumasa. Oczywiście nie zajrzeli nigdzie stwierdzili to po tym jedynym objawie, który Wam opisuje. Jaka jest Wasza opinia na ten temat. Na razie obaj powiedzieli że to się dopiero zaczyna i że mogę jeszcze na tym jeździć jakiś czas. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #257 Napisano 29 Października 2013 witam, padło mi sprzęgło (pękła tarcza docisku) po wyjęciu widzę że mam dwumasę i tarcze sprzęgła ze sprężynkami, w tej tarczy jest 6 sprężyn a na allegro patrze że większość do mojego silnika AFN jest tarcz z czterema sprężynami. czy ilość sprężyn ma znaczenie czy moge wkładać to i to np: http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-vw-passat-1-9-tdi-b5-audi-a4-a6-i3589631857.html http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-vw-passat-1-9-tdi-b5-audi-a4-a6-i3617990170.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #258 Napisano 29 Października 2013 Własnie tez jestem na etapie szukania sprzegła i tez to samo zauwazyłem ze sa Sachsy co maja 4 sprezyny i sa co maja 6 sprezyn ogolnie jesli jest w specyfikacji ze pasuje do tego modelu to moze byc bo sa nawet wersje tarcz co wogóle nie maja sprezyn a do AFN podchodzi ogólnie to ma miec 228 i 23 zęby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #259 Napisano 29 Października 2013 no to biorę z czterema sprężynami z allegro, bo w sklepie powiedział mi koleś za zestaw bez koła 740 zł, niech sam se kupuje u siebie. 3stówy w kieszeni zostają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power22 Zgłoś #260 Napisano 29 Października 2013 Witam. Mam podobny (zapewne) problem. Otóż - 1. przy ruszaniu drży dosyć głośno, ale od mniej więcej 2000-2800 obr/min 2. sprzęgło się nie ślizga, auto przyśpiesza równo, 3. pasek odpala normalnie, nie gaśnie itp., ale przy odpaleniu na zimnym puści dymek, taki siwy przy czym później go już nie ma; 4. przy mocniejszym dodaniu gazu znaczy teren na czarno dosyć mocno. Sprawdzałem wtryski na Vagu i niby wszystkie ok. Jeśli chodzi o pkt.1 i 2 możliwe, że pada sprzęgło?? Nie jeżdże stylem PSJ (poj....Styl Jazdy, czyli przy 60-70 wrzucam 5 bieg Czy ktoś miał podobne objawy?? Przyszły nagle wszytkie jakby na raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach