Skocz do zawartości
Gość Adi_B3

Wymiana sworznia wahacza i wielki problem po ...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adi_B3

Witam!

Byłem ostatnio na przeglądzie i koleś wymienił sworzen wahacza w lewym przednim kole, od tej pory na prostej kierownicy samochód odbija w prawo. Co moze byc tego przyczyna i jak to rozwiazac. Jezeli macie jakies sugestie to prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Po wymianie sworznia trzeba ustawiać zbieżność i pochylenie koła, inaczej to musi ściągać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

Dzwonilem do nich i kazali mi zamienic opony ze to ich wina i moga byc do wymiany, a roche mnie to dziwi bo opony sa noweczki. Robia mie a jajo czy maja racje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

dobrze ze nie kazali ci wymieniac tlumika koncowego albo nie powiedzeli ze to przez zly plyn w spryskiwaczach :) jasne ze geometria do ustawienia, widac nie chce sie mechanikom rak brudzic ...

jakos wczesniej nie sciagalo na tych samych oponach (dwa ze dodales ze nowe), jedz na poprawke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

Zamienie jeszcze przod z tyłem zobacze co z tego wyniknie, jak bedzie to samo to dym na stacji murowany :wpale:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Trzeba ustawić geometrię.Jak zmienili pochylenie koła przy wymianie sworznia to automatycznie zbieżność też się zmieniła.Ustaw to bo inaczej może zedrzeć opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

Witam!

Własnie wróciłem ze stacji kontroli, zbierznosc ustawili, powiedzieli że było 1mm odchylenia ale to było w normie (nie wiem akurat na zawieszeniu sie kompletnie nie znam), kazali przyjechac na wymiane tylnich tulei wahacza i ponowne ustawienie zbierznosci, a i bardzo wazne zamienili mi przednie kola z tylnimi nie wiem po co ale powiedzieli ze tak trzeba (nie kluciłem sie :padam: ). Mam teraz takie pytanie do tych co wiedza sporo wiecej odemnie odnosnie tego tematu, czy jak wymienialem sworzen wahacza lewy na przodzie to czy trzeba tez zamienic prawy ?, czy jak juz mi zmieniaja tuleje z tylu to na co nalezy zwrocic uwage co do wymiany co sprawdzic zeby nie wybebeszac znowu calego zawieszenia??. Z gory dzieki za odpowiedzi.

 

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, zeby po wymianie tulei z tyłu ustawiać zbieżność z przodu?

co do sworznia nie jest to może konieczne (o ile jest drugi dobry) wymienianie drugiego ale zasada jest taka ze elementy zawieszenia wymieniamy parami

koła zamienili pewnie profilaktycznie, może były lepsze na tyle, może podejrzewali że przednie są do bani...

a powiedz dlaczego ustawiałeś tylko zbieżność a nie całą geometrię? myślę ze dla pewności tzreba było geometrie ustawić

no i czy po tej zbieżnośći i zamianie problem zniknął?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

a powiedz dlaczego ustawiałeś tylko zbieżność a nie całą geometrię?

 

Bo tak panowie ze stacji kontroli powiedzili i tylko to zrobili :mur: , a problem sie zaczal tak jak pisalem na poczatku od zwyklego przegladu na ktorym wyszedl sworzen lewy przedni - wymienili i bujam sie z tym problemem do tej pory, ustawili mi dzisiej zbierznosc i zamienili kola (jest poprawa), opony mam nowe przod i tyl Debica Frigo 2 takze je wykluczam a tuleje na wachaczach tylnich dopiero beda mi zmieniac we wtorek i wtedy cale ustawianie od nowa, mysle ze wtedy pwoiem im zeby ustawili cala geometrie, jak rowniez wymienia prawy przedni sworzen, co do sworzni to mam te starszego typu mocowane na 3 sruby a nie na 2.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić sworzeń wahacza prawego,z tego co przeczytałem powyżej to podobno muszę po wymianie ustawić zbieżność i geometrię.Dwa lata temu wymieniałem lewy sworzeń i nic nie ustawiałem ,a auto prowadzi się dobrze nic nie ściąga itp.Widziałem jak mechanik go wymieniał ,odkręcał tylko śruby przy sworzniu i wymienił na nowy .Nie odkręcał żadnego zacisku hamulcowego ani jarzma hamulca lub cokolwiek innego tylko śruby które są przy sworzniu.Więc teraz nie wiem ustawiać geometrię i zbieżność czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak trafisz w te same miejsce co był stary to nic nie musisz ustawiać ale śrubę dolną od jarzma bo nie wyciągniesz śruby od sworznia. Profilaktycznie możesz sprawdzić zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli sworzeń zwrotnicy?

Dociskasz nowy w wahaczu w stronę silnika i jak nie rozkręcisz drążka kierowniczego to zbieżność można sobie darować.

Jeśli jednak okaże się kierownica podczas jazdy "nie patrzy" jak wcześniej to trzeba wyregulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności