suvoproste Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Jako, że mam u siebie na warsztacie Passata B5 z silnikiem 1.9TDI AVF, który przyjechał na regenerację maglownicy, podczas demontażu postanowiłem zrobić kilka zdjęć i napisać tę foto poradę. Wbrew pozorom nie jest to proces wcale skomplikowany. Wystarczy odrobina samozaparcia i chęci i można zaoszczędzić kilka stówek. 1. Na sam początek auto należy ustawić w taki sposób, aby nie przeszkadzało, ponieważ trzeba się przygotować na to, że postoi kilka dni zanim uda nam się zregenerować naszą maglownicę. Jak już wybierzemy odpowiednie miejsce, auto należy podnieść i zabezpieczyć w taki sposób, aby można było spokojnie zdjąć oba przednie koła. 2. Po zdjęciu kół, należy oczywiście rozpiąć końcówki. Czasami może być problem z odkręceniem śrub, dlatego gwinty należy wcześniej oczyścić szczotką drucianą i spryskać jakimś preparatem odrdzewiającym. Do odkręcenia potrzebne nam będą klucze 16 i 13. 3. Następnie demontujemy osłonę akumulatora, oraz sam akumulator, będzie to nam potrzebne w dalszych działaniach. 4. Po zdemontowaniu akumulatora musimy spuścić olej z układu, w tym celu należy usunąć płyn ze zbiorniczka, najlepiej przy użyciu strzykawki, którą można nabyć w zwykłej aptece. Oczywiście im większa tym lepsza . Resztę płynu spuścimy za pomocą przewodów hydraulicznych, które i tak będziemy musieli odkręcić od maglownicy. 5. Gdy się już pozbędziemy płynu, ważną rzeczą jest rozłączenie kolumny kierowniczej od maglownicy. W tym celu demontujemy plastikową osłonę znajdującą się pod nogami kierowcy, w celu dostania się do śruby mocującej kolumnę do maglownicy Śrubę, którą należy wykręcić i wysunąć zaznaczyłem kolorem czerwonym. UWAGA! Ważna informacja! Aby wyjąć śrubę trzeba zmieniać położenie kolumny poprzez wykonywanie obrotów kierownicą, po jej wyjęciu należy pamiętać by zablokować kierownicę w taki sposób aby się nie mogła przekręcić, a także w taki sposób żeby łatwo było później zgrać ją z maglownicą, najlepiej do jazdy na wprost. Jest to bardzo ważna informacja, ponieważ w łatwy sposób można uszkodzić taśmę AirBag, jeżeli nie będziemy wykonywali tyle samo obrotów kierownicą w lewo i tyle samo w prawo. Zamiast zaoszczędzić możemy stracić. 6. Po rozłączeniu kolumny z maglownicą oraz po rozłączeniu przewodów hydraulicznych pozostało nam już tylko odkręcić i zdemontować naszą maglownicę. W tym celu należy odkręcić 3 śruby. Do dwóch z nich mamy bardzo dobry dostęp. Jedna znajduje się pod wymontowanym wcześniej akumulatorem, druga zaś jest tuż obok serwa hamulcowego. Śruby te są na klucz dwunastokątny rozmiar 10. Trzecia śruba jest od spodu. Niestety na ograniczony dostęp nie udało mi się zrobić zdjęcia, ale załączam zdjęcie zdemontowanej maglownicy z zaznaczonym miejscem tej śruby. Może to ułatwi demontaż. Aby ułatwić sobie wykręcenie tej śruby, ja wyjąłem zbiorniczek, wtedy mamy dość miejsca żeby wsadzić tam klucz i na wyczucie odkręcić tę śrubę. 7. Teraz gdy wszystko mamy już odkręcone, należy jeszcze zdemontować plastikową osłonę dzięki której łatwiej będzie nam wyjąć maglownicę i już możemy ją wyciągnąć. Należy to robić z wyczuciem żeby czegoś nie uszkodzić i uważaćna przewody, szczególnie ten zwinięty w spiralę. Przepraszam za błędy i za słabą jakość zdjęć. Gdybym się gdzieś pomylił lub o czymś zapomniał proszę o poprawienie mnie. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam! P.S. Przepraszam za ten język, ale jestem strasznie zmęczony, a póki mam chwilę to chciałem napisać ten temat. Edytowane 6 Października 2014 przez suvoproste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gronus Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2014 Super. Tez bede wymieniac bo strasznie strzaska na nierownosciach po zmianie zawieszenia z gwintu na serie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach