Miły Zgłoś #81 Napisano 21 Stycznia 2019 Hej. W końcu i mnie dopadł problem z silniczkiem. Niestety czas na regeneracje będę miał dopiero w weekend, a samochód potrzebuję, niestety unieruchomiony jest przez jeden zacisk. I takie kilka pytań: Czy da się zdemontować silniczek na zaciśniętym hamulcu? Czy da się zdemontować silniczek BEZ ściągania zacisku? (jeśli na pierwsze pytanie odp brzmi nie to wyklucza pytanie drugie ) Czy będę mógł te kilka dni pojeździć bez silniczka (oczywiście bez "zaciągania" ręcznego)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #82 Napisano 21 Stycznia 2019 Błędy? VCDSem próbowałeś wymusić ruch? Na 3 pytanie: TAK Na pozostałe są odpowiedzi w tym wątku jak pamiętam. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #83 Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Próbowałem cofnąć zaciski jak przy wymianie klocków - 005 oraz 007 wywala ERROR... Bez silniczka da się jeździć z tego co znalazłem, jednak brak info, czy trzeba zacisk odkręcić. I czy da się zdjąć silniczek bez odkręcania zacisku. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Miły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #84 Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Da się.Włazisz pod auto i atakujesz 2 śruby.Na YT znajdziesz filmik jak to zrobić bez kanału. Edytowane 22 Stycznia 2019 przez wektor 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #85 Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Super. Rozumiem że później trzeba jeszcze ten tłoczek skręcić żeby hamulec puścił tak? Już znalazłem. Super, jutro zabieram się za ogarnięcie. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Miły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #86 Napisano 21 Stycznia 2019 Dnia 11.12.2017 o 20:53, albert1970 napisał: zestaw naprawczy do zacisku hamulca z właściwym uszczelniaczem (zaznaczonym na zdjęciu) - 28 zł. komplet łożysk do silniczka - 14 zł pasek zębaty do silniczka - 9 zł. Gdzie kupię owe części? Jakieś numery katalogowe mogę prosić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #87 Napisano 22 Stycznia 2019 No i po zabiegu. U mnie były t30 a nie t35 (albo ktoś zmieniał wcześniej, albo seryjnie zmienili). Na chwilę obecną tylko popuściłem zacisk i napsikałem WD, żeby czasem nie zaciął się znów (oczywiście nie będę zaciskał do weekendu). Problemem jest, iż w jednej śrubie t30 urwał się łeb, ale to już w weekend ogarnę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #88 Napisano 22 Stycznia 2019 (edytowane) Po WD40 mógłby ruszyć wylewając ze środka kupę płynnej rdzy.Najczesciej to jest powód- korozja na maxa.Daj do regeneracji i git.Sprawdź obudowę,czy nie pęknięta. Napisz jak sobie poradziłeś z urwaną śrubą. Edytowane 22 Stycznia 2019 przez wektor 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #89 Napisano 22 Stycznia 2019 Będę regenerował ale to w weekend. Na razie przykręciłem, żeby nie było choinki na zegarach. Śruba urwała się ta co jest na wylot więc w weekend będę rozwiercał coraz większym wiertłem, aż zostanie prawie sam gwint, resztę załatwi gwintownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #90 Napisano 22 Stycznia 2019 Dodam trzy grosze WD 40 jak najbardziej nadaje się do "rozruchu", natomiast jak już wszystko rozruszasz, oczyścisz z rdzy i wżerów to przy składaniu użyj czegoś specjalistycznego lub Smar Biały może miedziany. Sprawa niby oczywista, a często zapominamy o podstawach 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #91 Napisano 22 Stycznia 2019 (edytowane) Wiem, pamiętam, ale będzie dla potomnych Wie ktoś, gdzie dostać zestaw naprawczy do silniczka? Edytowane 22 Stycznia 2019 przez Miły 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #92 Napisano 22 Stycznia 2019 obudowę masz całą? Czasem lepiej wysłać do regeneratorów niż samemu rzeźbić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #93 Napisano 22 Stycznia 2019 Zestaw naprawczy - sklepy internetowe, pytanie tylko czy się opłaca. W grudniu miałem podobny problem z hamulcami (popiskiwały po spuszczeniu z ręcznego). po zdjęciu koła okazało się że klocki to agonia, tarcze do szlifowania, zacisk zapieczony... a i tak był to ostatni dzwonek na naprawę. Mam mechanika u którego naprawiam auta od 15 lat (albo i dłużej) i wycenił robotę na podobnym poziomie co moje zakupy części. Mechanicy maja upusty w hurtowniach i z robocizną kasują tyle co szarak za części... Może troszkę więcej ale przecież dają gwarancję do bramy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miły Zgłoś #94 Napisano 23 Stycznia 2019 (edytowane) W weekend zrobię zdjęcia. Ogólnie to kupiłem jeden silniczek, ale chciałbym tego zregenerować także, żeby był w razie W... Oczywiście w weekend drugi też sprawdzę przy okazji. No i po zabiegu. Silniczek wymieniony. Jeśli chodzi o śrubę - próbowałem wykrętakiem, była tak zapieczona, że złamałem wykrętak. Na szczęście, śruba która się urwała, była śrubą tą, co jest na wylot dziura - wybiłem ją "na siłę", gdyż tylko kawałek gwintu trzymała, po czym nagwintowałem pozostałą część i dałem dłuższą śrubę imbusową - jest to zwykła śruba 6, a więc nie jakieś wymysły inżynierów. Przy okazji rozebrałem silniczek - sama elektronika w stanie idealnym, koła zębate po czyszczeniu też idealne. Nie miałem pod ręką kleju więc na razie nie sklejałem go, ale zregenerowany będzie. Obudowa była pęknięta do połowy w miejscu, gdzie silniczek nachodzi na oring przy zacisku - utlenione aluminium zaczęło rozpychać silniczek i dlatego pękł. Po czyszczeniu i wymianie oringu założyłem nowy silniczek. Stary silniczek musiał jednak niedawno, bo jak mówiłem, wewnątrz, oprócz części z kołami zębatymi, reszta w stanie idealnym. Edytowane 27 Stycznia 2019 przez Miły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #95 Napisano 11 Lutego 2019 Dnia 22.01.2019 o 19:02, konrad.p napisał: Dodam trzy grosze WD 40 jak najbardziej nadaje się do "rozruchu", natomiast jak już wszystko rozruszasz, oczyścisz z rdzy i wżerów to przy składaniu użyj czegoś specjalistycznego lub Smar Biały może miedziany. Sprawa niby oczywista, a często zapominamy o podstawach Tylko nie miedzianym.... To nie jest smar do tego typu miejsc. Ale z WD40 uwaga słuszna - po odparowaniu substancji lotnych powoduje on więcej korozji niż byłoby by bez jego użycia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #96 Napisano 12 Lutego 2019 Mój silniczek po rozebraniu wyglądał tak Cały w rdzawej mazi. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu zwykłym ŁT43 działa idealnie. Obudowę kleiłem na pastę Reinzosil do misek olejowych. Z racji napędu 4x4 wyjąłem cały zacisk by dopiero później odkręcić silniczek. Dość łatwo można obrobić śruby które go trzymają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #97 Napisano 12 Lutego 2019 Zlokalizowałeś miejsce przedostawania się wody do środka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #98 Napisano 12 Lutego 2019 W ogóle są jakieś markowe zestawy naprawcze czy tylko AliEx sprzedawane na OLX i Alledrogo? Z OE z tego co pamiętam był tylko o-ring. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #99 Napisano 12 Lutego 2019 9 godzin temu, wektor napisał: Zlokalizowałeś miejsce przedostawania się wody do środka? tak, miałem małe pęknięcie przy jednej ze śrub mocujących silniczek do zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach