Skocz do zawartości
Bastii

Regeneracja silników elektrycznych hamulca ręcznego.

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. W końcu i mnie dopadł problem z silniczkiem. Niestety czas na regeneracje będę miał dopiero w weekend, a samochód potrzebuję, niestety unieruchomiony jest przez jeden zacisk. I takie kilka pytań:

Czy da się zdemontować silniczek na zaciśniętym hamulcu?

Czy da się zdemontować silniczek BEZ ściągania zacisku? (jeśli na pierwsze pytanie odp brzmi nie to wyklucza pytanie drugie :) )

Czy będę mógł te kilka dni pojeździć bez silniczka (oczywiście bez "zaciągania" ręcznego)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy?

VCDSem próbowałeś wymusić ruch?

Na 3 pytanie: TAK

Na pozostałe są odpowiedzi w tym wątku jak pamiętam.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem cofnąć zaciski jak przy wymianie klocków - 005 oraz 007 wywala ERROR...

Bez silniczka da się jeździć z tego co znalazłem, jednak brak info, czy trzeba zacisk odkręcić. I czy da się zdjąć silniczek bez odkręcania zacisku.

Edytowane przez Miły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się.Włazisz pod auto i atakujesz 2 śruby.Na YT znajdziesz filmik jak to zrobić bez kanału.

Edytowane przez wektor
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super. Rozumiem że później trzeba jeszcze ten tłoczek skręcić żeby hamulec puścił tak? 

Już znalazłem. Super, jutro zabieram się za ogarnięcie.

Edytowane przez Miły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2017 o 20:53, albert1970 napisał:
  • zestaw naprawczy do zacisku hamulca z właściwym uszczelniaczem (zaznaczonym na zdjęciu) - 28 zł.
  • komplet łożysk do silniczka  - 14 zł
  • pasek zębaty do silniczka - 9 zł.

Gdzie kupię owe części? Jakieś numery katalogowe mogę prosić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po zabiegu. U mnie były t30 a nie t35 (albo ktoś zmieniał wcześniej, albo seryjnie zmienili). Na chwilę obecną tylko popuściłem zacisk i napsikałem WD, żeby czasem nie zaciął się znów (oczywiście nie będę zaciskał do weekendu). Problemem jest, iż w jednej śrubie t30 urwał się łeb, ale to już w weekend ogarnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Po WD40 mógłby ruszyć wylewając ze środka kupę płynnej rdzy.Najczesciej to jest powód- korozja na maxa.Daj do regeneracji i git.Sprawdź obudowę,czy nie pęknięta. Napisz jak sobie poradziłeś z urwaną śrubą.

Edytowane przez wektor
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę regenerował ale to w weekend. Na razie przykręciłem, żeby nie było choinki na zegarach. 

Śruba urwała się ta co jest na wylot więc w weekend będę rozwiercał coraz większym wiertłem, aż zostanie prawie sam gwint, resztę załatwi gwintownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam trzy grosze ;)

WD 40 jak najbardziej nadaje się do "rozruchu", natomiast jak już wszystko rozruszasz, oczyścisz z rdzy i wżerów to przy składaniu użyj czegoś specjalistycznego lub Smar Biały może miedziany. Sprawa niby oczywista, a często zapominamy o podstawach ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, pamiętam, ale będzie dla potomnych :)

Wie ktoś, gdzie dostać zestaw naprawczy do silniczka? 

Edytowane przez Miły
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obudowę masz całą? Czasem lepiej wysłać do regeneratorów niż samemu rzeźbić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy - sklepy internetowe, pytanie tylko czy się opłaca.

W grudniu miałem podobny problem z hamulcami (popiskiwały po spuszczeniu z ręcznego). po zdjęciu koła okazało się że klocki to agonia, tarcze do szlifowania, zacisk zapieczony... a i tak był to ostatni dzwonek na naprawę.

Mam mechanika u którego naprawiam auta od 15 lat (albo i dłużej) i wycenił robotę na podobnym poziomie co moje zakupy części. Mechanicy maja upusty w hurtowniach i z robocizną kasują tyle co szarak za części... Może troszkę więcej ale przecież dają gwarancję do bramy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend zrobię zdjęcia. Ogólnie to kupiłem jeden silniczek, ale chciałbym tego zregenerować także, żeby był w razie W... Oczywiście w weekend drugi też sprawdzę przy okazji.

 

No i po zabiegu. Silniczek wymieniony. Jeśli chodzi o śrubę - próbowałem wykrętakiem, była tak zapieczona, że złamałem wykrętak. Na szczęście, śruba która się urwała, była śrubą tą, co jest na wylot dziura - wybiłem ją "na siłę", gdyż tylko kawałek gwintu trzymała, po czym nagwintowałem pozostałą część i dałem dłuższą śrubę imbusową - jest to zwykła śruba 6, a więc nie jakieś wymysły inżynierów. Przy okazji rozebrałem silniczek - sama elektronika w stanie idealnym, koła zębate po czyszczeniu też idealne. Nie miałem pod ręką kleju więc na razie nie sklejałem go, ale zregenerowany będzie. Obudowa była pęknięta do połowy w miejscu, gdzie silniczek nachodzi na oring przy zacisku - utlenione aluminium zaczęło rozpychać silniczek i dlatego pękł. Po czyszczeniu i wymianie oringu założyłem nowy silniczek. Stary silniczek musiał jednak niedawno, bo jak mówiłem, wewnątrz, oprócz części z kołami zębatymi, reszta w stanie idealnym.

Edytowane przez Miły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2019 o 19:02, konrad.p napisał:

Dodam trzy grosze ;)

WD 40 jak najbardziej nadaje się do "rozruchu", natomiast jak już wszystko rozruszasz, oczyścisz z rdzy i wżerów to przy składaniu użyj czegoś specjalistycznego lub Smar Biały może miedziany. Sprawa niby oczywista, a często zapominamy o podstawach ;)

Tylko nie miedzianym.... To nie jest smar do tego typu miejsc. Ale z WD40 uwaga słuszna - po odparowaniu substancji lotnych powoduje on więcej korozji niż byłoby by bez jego użycia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój silniczek po rozebraniu wyglądał tak :D

 

image.php?di=J2BO

 

Cały w rdzawej mazi. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu zwykłym ŁT43 działa idealnie. Obudowę kleiłem na pastę Reinzosil do misek olejowych. Z racji napędu 4x4 wyjąłem cały zacisk by dopiero później odkręcić silniczek. Dość łatwo można obrobić śruby które go trzymają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałeś miejsce przedostawania się wody do środka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle są jakieś markowe zestawy naprawcze czy tylko AliEx sprzedawane na OLX i Alledrogo?

Z OE z tego co pamiętam był tylko o-ring.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, wektor napisał:

Zlokalizowałeś miejsce przedostawania się wody do środka?

tak, miałem małe pęknięcie przy jednej ze śrub mocujących silniczek do zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności