Jump to content
Bastii

Regeneracja silników elektrycznych hamulca ręcznego.

Recommended Posts

Witam

Tak jak w temacie możecie polecić kogoś z forum co zajmuje się regeneracją owych silniczków i jakie to są koszty?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Tak jak w temacie możecie polecić kogoś z forum co zajmuje się regeneracją owych silniczków i jakie to są koszty?

Pozdrawiam

 

regeneracja jest banalnie prosta 0 pojecia o mechanice mam mechanik znajomy mi wykrecil plastikowa obudowe trzeba rozebrac zeby dobrac sie do srodka srubokret mlotek i ogień schodzi pokrywa., ten silniczek ze srodka w nafcie zostaw na noc bo on sie zacina rano przesmaruj wd 40 podepnij bieguny pod 12v zobaczysz jak smiga poskladaj do kupy obudowe sklej poxipol nastawy same sie zrobią wlaczyc wylaczyc kilka razy i smiga u mnie juz prawie rok czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna tak, ja jednak przejechalem sie na takiej i wymieniam lozyska:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedzcie mi jak wypniecie taki silniczek sa tam chyba dwie sruby nie wywali potem błędu na desce czy moze lepiej prze demontażem wypiąć akumulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przecież po to się wypina żeby ten błąd, który już wywaliło dało się skasować. No chyba, że chcesz sobie naprawić, bo widzisz, że pęka obudowa, a błędu jeszcze nie ma. A błąd wywali i jeszcze będzie „gongowa muzyka” podczas jazdy jak spróbujesz przejechać się bez silniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem wiem..ale tu kiedys był juz poruszany ten watke i goscie pisal ze po po ponownym zamontowaniu silniczka wywalało bład i swieciła kontrolka!! u mnie nie wywala bo go nie załączam juz pare razy mi go chwyciło i konczyło sie na wypinaniu akumulatora dopiero puszczał:) wiec puki co go nieuzywam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jak go nie używasz, to raz na 1000 km sam się zamknie, aby skalibrować grubość okładzin i kiedyś może już się nie otworzyć, więc lepiej naprawić. Bo może się to przydarzyć na jakimś przypadkowym postoju, a idzie zima.

Oczywiście po zamontowywaniu naprawionego trzeba przeprowadzić adaptację w VCDS i błędu nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale problem tkwi w tej przekładni z kołem zataczającym bo przepuszcza i wywala błąd. Da się to jakoś naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wyciek z peknietej obudowy silniczka zacisku tylniego. Regeneracja czy kupno nowego (innego) wchodzi w grę?

20150701_143542.jpg

znalazłem taki przekrój, czy to że w silniczku znalazł się płyn hamulcowy świadczy o uszkodzeniu uszczelnienia?

Passat b6 electric handbrake-13.jpg

 

20150701_143542.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wyciek bo wytarty jest mały oring wewnątrz zacisku. Naprawa jest generalnie prosta i do zrobieni w przydomowym warsztacie. Jak coś to pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wie może gdzie można kupić np pasek zębaty do takiego silniczka? Mój daje taki dźwięk jakby nie się właśnie ten pasek zerwał, ale jest cały (może wytarte zęby lekko) i wydaje mi się, że to jego wina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie strzela? pewnie koła zębate przeskakują przez korozje:), nie spotakłęm się jeszcze z pękniętym paskiem, jedynie kilka razy widziałem "spuchnięty" ale to raczej przez płyn hamulcowy, który się dostał do środka

Share this post


Link to post
Share on other sites
pewnie strzela? pewnie koła zębate przeskakują przez korozje:), nie spotakłęm się jeszcze z pękniętym paskiem, jedynie kilka razy widziałem "spuchnięty" ale to raczej przez płyn hamulcowy, który się dostał do środka

Rozebrałem dziada ..... :) i w środku wygląda ok, silniczek chodzi lekko przekładnia też ... zęby całe ....

 

2015-08-31 22.04.52.jpg

 

Aczkolwiek trochę rozpuszczonej rdzy było .... wcześniej dostał WD40. .....

 

2015-08-31 21.50.43.jpg

 

Zastanawiam się czy na tym nie przeskakuje ....

 

2015-08-31 21.57.45.jpg

 

Ktoś ma jakieś sugestie ?

Edited by faqq

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może wymyślić jakieś przeglądy profilaktyczne?Np. co 100tys km rozebrać, wyczyścić i przesmarować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomaszu napisałeś, że rozebrałeś silniczek. Pytanie moje w jaki sposób dostałeś się do tego nieszczęsnego mechanizmu? Połamałeś obudowę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Górną część która wygląda jak klapka próbowałem podważać struboktetem ale odpryskiwaly małe kawałki wiec oskubalem wokół i brzeszczotem lekko podpilowalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli standardowo trzeba czarną obudowę połamać. Z Twoich zdjęć wynika, że szybko sobie poradziłeś z tym zadaniem. Mi pod blokiem taki numer nie wypali. Daleko mieskasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed domem robilem. Odkrecasz 2 torx t30 i odpinasz zlaczke i po sprawie. Zabierasz do domu i działasz sobie powoli. Ja swojego jeszcze nie złożyłem. Bo ciągle nie wiem czemu przeskakiwał. Może przez ta rdzę bo było w środku trochę rozpuszczone jak widać na foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jak się do tego zabrać bo już je zdejmowałem. Napryskałem WD 40 i na ponad rok wystarczyło. Do tego sprężone powietrze. Za jakiś czas będę musiał ponownie się tym hamulcem zająć bo coraz głośniej pracuje i trzeba będzie rozłożyć na czynniki pierwsze w celu naprawy albo pójść na łatwiznę i wysłać np. do Weso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy