Skocz do zawartości
focuspl

Prośba o analizę log. dyn. dodałem stat. i BS.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

prośba o analizę logów.

Silnik ciepły 90 oC.

 

Mam generalnie problem - moim zdaniem z za duzym spalaniem - ok 7 l przy spokojnej jeździe w trasie (ostatnio po zmianie rozrządu na + 2,5 -3 spalanie w na jałowym ok 0,6) poprzednio w idealnie ustawionym 0 spalanie na jałowym 0,8.

po zmianie ustawienia rozrządu na + cały czas jeżdzę na oryginalnym sofcie.

 

mam dodatkowo wrażenie że turbo przeładowuje - ale zobaczcie proszę na logi.

 

logi są robione z softem fabrycznym oraz potem z softem podnoszącym moc.

 

org:

http://vaglog.rtnet.pl/log_188256.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_188255.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_188254.html

 

chip:

http://vaglog.rtnet.pl/log_188247.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_188246.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_188245.html

 

Z góry dziękuję za informacje

Edytowane przez focuspl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo ktoś Cię oszukał, albo wkleiłeś nieodpowiednie linki bo nie widać żeby ktoś dłubał przy sofcie.

 

Dodaj logi statyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo ktoś Cię oszukał, albo wkleiłeś nieodpowiednie linki bo nie widać żeby ktoś dłubał przy sofcie.

 

Dodaj logi statyczne.

 

Tu nawet po tym rzekomym chipie widać delikatny spadek mocy (turbo,przepływka):dodupy

To jakiś box kolego z allegro,czy robota tunera :sese

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam o soft mojego kolegi, który mi go robił.

 

a co może być przyczyną wysokiego spalania - czy z tych logów coś widać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne są logi statyczne; być może wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. Próbowałeś jeździć z synchro ustawionym na 'minus' ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety spalane na jałowym poszło do wartości 0,9

Statyczne sa ok - pompki dają po -1,2 04 03 +1,2

Jakie grupy ew. Zalogować ?

 

a czy z tych dynamicznych nic nie wynika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak niestety spalane na jałowym poszło do wartości 0,9

Statyczne sa ok - pompki dają po -1,2 04 03 +1,2

Jakie grupy ew. Zalogować ?

 

a czy z tych dynamicznych nic nie wynika?

Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palić

Dynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne.

Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1.

Ja u siebie rozrząd 2 razy już zmieniałem i cały czas na 0 mam. Spalanie na jałowym 0,9-1,0 i w żaden sposób nie przekłada się to na spalanie ogólne.

Trasy po 800-1000km do 160km/h- 6-6.5/100 4 osoby+bagaż

Cykl mieszany 7- 7,5/100 przy jeździe 3 tyś obr na każdym biegu

 

Zloguj:

a. Logi statyczne

Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:

 

stać na biegu jałowym

silnik włączony

robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C

[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

 

 

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:

- blok 000 logować ok. 20s;

- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE

 

UWAGA !!!

W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)

nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

 

- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palić

Dynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne.

Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1.

 

OK - zobaczę w takim razie jak z tym zero - ale u mnie po przestawieniu z 0 na +2,5 jest poprawa w spalaniu niestety kosztem dynamiki.

spalanie duże dla mnie to ok 6,8 litra przy jeździe na trasie lekko wciśnięty gaz prędkość stała ok 120

o dziwo w mieście jest lepiej ze spalaniem - do 8 litrów co uważam za normę w tym aucie

natomiast trasa - to lekko przy dużo. miałem już 3 passaty poprzednio i 2 to AVF i spalały mniej - z tym też coś podziałamy ;).

 

logi statyczne zrobię i wrzucę. - dziękuję za infor.

 

Co ciekawe po zmianie pompek - (czyszczenie + nowe oringi) miejscami wartości odczytów się nie zmieniły, więc moim zdaniem pompki są ok.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w drodze powrotnej przy jeździe ok 170-180 spalanie 9,5 - średnia z 300 km ok 130 km/h

Edytowane przez focuspl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palić

Dynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne.

Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1.

 

OK - zobaczę w takim razie jak z tym zero - ale u mnie po przestawieniu z 0 na +2,5 jest poprawa w spalaniu niestety kosztem dynamiki.

spalanie duże dla mnie to ok 6,8 litra przy jeździe na trasie lekko wciśnięty gaz prędkość stała ok 120

o dziwo w mieście jest lepiej ze spalaniem - do 8 litrów co uważam za normę w tym aucie

natomiast trasa - to lekko przy dużo. miałem już 3 passaty poprzednio i 2 to AVF i spalały mniej - z tym też coś podziałamy ;).

 

logi statyczne zrobię i wrzucę. - dziękuję za infor.

 

Co ciekawe po zmianie pompek - (czyszczenie + nowe oringi) miejscami wartości odczytów się nie zmieniły, więc moim zdaniem pompki są ok.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w drodze powrotnej przy jeździe ok 170-180 spalanie 9,5 - średnia z 300 km ok 130 km/h

 

+2,5 napewno dynamiki miał nie będziesz. Dobra dynamika to 0. Jak chcesz mieć lepszy dół to delikatnie w minus -0,5 -1 to max

Do 120 powinien w 5l/100 się zamknąć(pod warunkiem że tylko autostrada i bez wiatru). Ale ja tak nie jezdże bo przy 150 pali mi 6, także kosztem 1 l się nie przejmuje. Powyżej 160 musisz 1l/100 dodać o każde 10km/h więcej. Ciągiem 200/h to ponad 10 połknie.

 

Wrzuć statyczne co tam piszczy w trawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno synchro do poprawy bo 3,3 to już za dużo ale też zastanawiają mnie wahania 2,2-3,3

Rozrząd wymieniony dawno? może napinacz się kończy

a ogólnie motor chodzi równo i startuje ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syncto sam ustawialem pierwotnie był na 0 ale spalanie było jeszcze większe - (1000 km temu) rozrządu i cały podkreślam cały osprzęt wymienione na nowe marki INA wszystkie rolki napinacze paski pompy i co tam jeszcze przychodzi do głowy. Wiec tu bym nie szukał przyczyny spalania. Czy cos innego budzi Twoj niepokój ? Niz synchronizacja rozrządu - sam ja zmienialem na + - to zawsze mozna zmienic ale spalanie wtedy jeszcze większe :( - help.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Syncto sam ustawialem pierwotnie był na 0 ale spalanie było jeszcze większe - (1000 km temu) rozrządu i cały podkreślam cały osprzęt wymienione na nowe marki INA wszystkie rolki napinacze paski pompy i co tam jeszcze przychodzi do głowy. Wiec tu bym nie szukał przyczyny spalania. Czy cos innego budzi Twoj niepokój ? Niz synchronizacja rozrządu - sam ja zmienialem na + - to zawsze mozna zmienic ale spalanie wtedy jeszcze większe :( - help.

 

Pali od strzała? Dymi przy odpaleniu?

Okolice +3 to trochę przegięcie. Nie wiem jaki to ma wpływ na Bipy gr 23/ 3 cyl ponad 40 4 cyl ponad 30. 1 oraz 2 w porzadku.

Korekcje gr 13 cyl 1/ 4 też już nie za ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pali idealnie nie dyni

Korekcję - tu ciekawostka bo po zmianie miejscami pompek wartości pozostały bez zmian, te co dawniej na pozycji 1 dawały wartości ok 1,3 po przeniesieni na 3 dają 0,06.

 

Ale wracam z pytaniem co z tych moich danych moze odpowiadać za wyższe spalanie??

Czy egr ok? Podcisniehia? Turbo? Przepływka? W jakim to jest stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności