deuz Zgłoś #1 Napisano 30 Września 2014 Witam serdecznie, początkowo przepraszam że po raz kolejny piszę o tym temacie ale wypytałem w dziale B5, przeszukałem sieć i podchodziłem do czyszczenia 3 razy i za każdym razem nie udało mi się tego dokonać, ściągnąłem z sieci mnóstwo zdjęć EGR'a żeby podejrzeć śruby gdzie leżą a i tak się nie udało. Próbuje zdemontować jakoś bezinwazyjnie EGR swoim BLS. Dojście do dolnej 3 śruby fatalne. Rzecz taka prosta a jednak taka trudna Czy konieczny jest demontaż przepustnicy ? Jest ktoś z Czestochowy, stawiam piwko kto pomoże Obliguje się do fotorelacji z przedsięwzięcia zakładając że ktoś pomoże mi to ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #2 Napisano 30 Września 2014 Szukałeś na obcojęzycznych stronach? http://www.myturbodiesel.com/wiki/intake-manifold-intake-flap-or-egr-removal-b5-vw-passat-tdi/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #3 Napisano 1 Października 2014 Przepustnica jest skręcona 3 śrubami z egr dlatego wyciąga się razem. Faktycznie trudny jest dostęp do tej trzeciej śruby ale da się ją wykręcić a ponadto trzeba odkręcić dwa torksy z rury odchodzącdj od egr oraz mocowanie bagnetu poziomu oleju. No o oczywiście trzeba rozpiąć dwie wtyczki el. Alr wszystko zaczyna się odzdjęcia rury gumowej łączącej przepustnicę z interculerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #4 Napisano 1 Października 2014 Przepustnica jest skręcona 3 śrubami z egr dlatego wyciąga się razem. Faktycznie trudny jest dostęp do tej trzeciej śruby ale da się ją wykręcić a ponadto trzeba odkręcić dwa torksy z rury odchodzącdj od egr oraz mocowanie bagnetu poziomu oleju. No o oczywiście trzeba rozpiąć dwie wtyczki el. Alr wszystko zaczyna się odzdjęcia rury gumowej łączącej przepustnicę z interculerem. Rozumiem, że mówimy o BLS... Myślałem żeby pierw odkręcić przepustnice, zdemontować ją i powalczyć z tą trzecią dolną śrubą. Z tym bagnetem mnie rozbiłeś. Rozumiem, że robiłeś to od góry ... silnik poprzeczny ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #5 Napisano 1 Października 2014 Wieczorem poszukam dokładnej instrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #6 Napisano 1 Października 2014 Serdecznie dziękuję Wam za pomoc. Teraz to już wstyd jak tego nie zrobię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #7 Napisano 16 Października 2014 I jak udało się wyczyścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #8 Napisano 17 Października 2014 I jak udało się wyczyścić? Witam, wyczyścić to za dużo powiedziane Okazało się, że wcale nie był taki brudny. W zasadzie można go było z powrotem wmontować. Pojawił się pomysł odnalezienia zaworu podciśnieniowego N18 i sprawdzenie gościa ... Pytanie gdzie to się znajduje ? EDIT. Pomocnym okazał się mocny magnes, dzięki któremu nie pogubiłem śrub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2014 A masz jakieś problemy z samochodem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2014 A masz jakieś problemy z samochodem? Oto moje problemy - 2 błedy statyczne: Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb Part No SW: 03G 906 021 PB HW: 03G 906 021 AB Component: R4 1,9L EDC G000SG 1845 Revision: --H09--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000071 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 6ED3283A7937086E76F-803B 2 Faults Found: 001027 - EGR Valve (N18) P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 7 Reset counter: 255 Mileage: 178605 km Time Indication: 0 Date: 2014.08.28 Time: 18:34:52 Freeze Frame: RPM: 756 /min Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 0.0 % Voltage: 14.14 V Mass Air / Rev.: 415.0 mg/str Duty Cycle: 15.5 % Bin. Bits: 00000000 001031 - EGR Sensor 2 P0407 - 000 - Signal too Low - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 3 Reset counter: 255 Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -10.5 % Mass Air / Rev.: 635.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 Readiness: 0 0 0 0 0 Czasem mrugnie świecami żarowymi ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatboss Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2015 Kolego poradziłeś sobie z tym, bo mam ten sam problem z tym samym silnikiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2015 hej, generalnie udało się odkręcić egr i w miare go oczyścić. Wszystko robiłem od góry , pomógł magnes i przedłużka elastyczna na śruby ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #13 Napisano 21 Października 2015 Temat wrócił ale zakończony sukcesem. Chciałbym opisać tutaj swoje doświadczenia na pewno komuś to pomoże. Czyszczenie EGR nic nie pomogło. Czasem jeździłem miesiąc bez checka a raz świecił cały tydzień. Problem tkwił w instalacji. Jeden elektryk określił ją mianem instalacji U tzn. wiązka zamiast iść bezpośrednio od zaworu do kompa umieszczonego na podszybiu idzie sobie dołem koło filtra oleju (czarny peszel - dość gruby) i zawraca do góry . W pewnym momencie z kabla robi się jakby kołyska . To w tym miejscu dochodzi do utlenień/przerwań kabla. Dodatkowo peszel jest wodoodporny a zgromadzona tam woda nie spływa z powodu nacięcia peszla i wywinięcia go do góry. Woda się gromadzi i pracuje. Ja kupiłem auto używane . Teraz przekonałem się że to już 3 kabel był naprawiany. Tym razem poszedł niebieski. Teraz nacięcie peszla wywinięte jest do dołu by woda spływała. Miejsce tego spływu to okolice filtra oleju/od góry. Może warto zrobić tam choć małą dziurkę. W moim przypadku kabel nie zerwał się od razu. Działał kiedy chciał i jak chciał. Częste załączanie zaworu (tak sobie to tłumacze) może spowodować uszkodzenie się sprawnego zaworu. Reasumując musiałem i wymienić zawór i naprawić kabel. Teraz jest OK. W razie czego mogę podesłać fotkę. Pozdrawiam. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #14 Napisano 28 Października 2015 O żesz ty orzeszku.......jak przeczytałem to sobie przypomniałem w zeszłym roku jechałem ze szwagrem nad morze. Pod Koszalinem po ulewie auto zgasło, mechanik, komp, diagnoza EGR, wymiana. Po kilkunastu dniach powtórka inny mechanik, wymiana przewodów za kilka zł, śmiga do dzisiaj. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rademenes Zgłoś #15 Napisano 9 Grudnia 2016 deuz, mogę prosić o fotkę? obawiam się że mam podobny problem z bls-em.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczyn87 Zgłoś #16 Napisano 18 Lutego 2017 Bardzo pomocne, dzięki! 3 tygodnie się z tym borykałem bo nie chciało mi się wierzyć że to kable ... wkońcu otworzyłem ten peszel o którym pisze Deuz a tam: Wszysyko polutowałem i działe super. Jeszcze raz wielkie dzięki! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nad302 Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2018 ..i ja podziękuję. Spojrzenie w wiązkę w/w kabli uratowało mnie przed wymiana zaworu. 2h roboty - przetarte przewody polutowane i zero błędów EGR. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob zlo Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2023 Bardzo dziękuję za pomocne informacje, bez nich nie odnalazłbym usterki: jeden przewód uszkodzony, drugi przerwany - błąd z przepustnicą. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach