Skocz do zawartości
deuz

Demontaż i czyszczenie EGR w 1.9 TDI BLS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

początkowo przepraszam że po raz kolejny piszę o tym temacie ale wypytałem w dziale B5, przeszukałem sieć i podchodziłem do czyszczenia 3 razy i za każdym razem nie udało mi się tego dokonać, ściągnąłem z sieci mnóstwo zdjęć EGR'a żeby podejrzeć śruby gdzie leżą a i tak się nie udało.

 

Próbuje zdemontować jakoś bezinwazyjnie EGR swoim BLS. Dojście do dolnej 3 śruby fatalne.

Rzecz taka prosta a jednak taka trudna ;)

 

Czy konieczny jest demontaż przepustnicy ?

 

Jest ktoś z Czestochowy, stawiam piwko kto pomoże ;)

 

Obliguje się do fotorelacji z przedsięwzięcia zakładając że ktoś pomoże mi to ogarnąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest skręcona 3 śrubami z egr dlatego wyciąga się razem. Faktycznie trudny jest dostęp do tej trzeciej śruby ale da się ją wykręcić a ponadto trzeba odkręcić dwa torksy z rury odchodzącdj od egr oraz mocowanie bagnetu poziomu oleju. No o oczywiście trzeba rozpiąć dwie wtyczki el. Alr wszystko zaczyna się odzdjęcia rury gumowej łączącej przepustnicę z interculerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepustnica jest skręcona 3 śrubami z egr dlatego wyciąga się razem. Faktycznie trudny jest dostęp do tej trzeciej śruby ale da się ją wykręcić a ponadto trzeba odkręcić dwa torksy z rury odchodzącdj od egr oraz mocowanie bagnetu poziomu oleju. No o oczywiście trzeba rozpiąć dwie wtyczki el. Alr wszystko zaczyna się odzdjęcia rury gumowej łączącej przepustnicę z interculerem.

 

Rozumiem, że mówimy o BLS...

 

Myślałem żeby pierw odkręcić przepustnice, zdemontować ją i powalczyć z tą trzecią dolną śrubą.

 

 

Z tym bagnetem mnie rozbiłeś. Rozumiem, że robiłeś to od góry ... silnik poprzeczny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem poszukam dokładnej instrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję Wam za pomoc.

Teraz to już wstyd jak tego nie zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak udało się wyczyścić?

 

Witam,

 

wyczyścić to za dużo powiedziane ;)

Okazało się, że wcale nie był taki brudny. W zasadzie można go było z powrotem wmontować.

Pojawił się pomysł odnalezienia zaworu podciśnieniowego N18 i sprawdzenie gościa ...

Pytanie gdzie to się znajduje ? :)

 

EDIT. Pomocnym okazał się mocny magnes, dzięki któremu nie pogubiłem śrub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A masz jakieś problemy z samochodem?

 

Oto moje problemy - 2 błedy statyczne:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb

Part No SW: 03G 906 021 PB HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 1845

Revision: --H09--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 6ED3283A7937086E76F-803B

 

2 Faults Found:

001027 - EGR Valve (N18)

P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 7

Reset counter: 255

Mileage: 178605 km

Time Indication: 0

Date: 2014.08.28

Time: 18:34:52

 

Freeze Frame:

RPM: 756 /min

Speed: 0.0 km/h

Duty Cycle: 0.0 %

Voltage: 14.14 V

Mass Air / Rev.: 415.0 mg/str

Duty Cycle: 15.5 %

Bin. Bits: 00000000

 

001031 - EGR Sensor 2

P0407 - 000 - Signal too Low - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 3

Reset counter: 255

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Lambda: -10.5 %

Mass Air / Rev.: 635.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

Bin. Bits: 00000000

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Czasem mrugnie świecami żarowymi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego poradziłeś sobie z tym, bo mam ten sam problem z tym samym silnikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

generalnie udało się odkręcić egr i w miare go oczyścić. Wszystko robiłem od góry , pomógł magnes i przedłużka elastyczna na śruby ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat wrócił ale zakończony sukcesem. Chciałbym opisać tutaj swoje doświadczenia na pewno komuś to pomoże.

Czyszczenie EGR nic nie pomogło. Czasem jeździłem miesiąc bez checka a raz świecił cały tydzień.

Problem tkwił w instalacji. Jeden elektryk określił ją mianem instalacji U tzn. wiązka zamiast iść bezpośrednio od zaworu do kompa umieszczonego na podszybiu idzie sobie dołem koło filtra oleju (czarny peszel - dość gruby) i zawraca do góry . W pewnym momencie z kabla robi się jakby kołyska . To w tym miejscu dochodzi do utlenień/przerwań kabla. Dodatkowo peszel jest wodoodporny a zgromadzona tam woda nie spływa z powodu nacięcia peszla i wywinięcia go do góry. Woda się gromadzi i pracuje.

Ja kupiłem auto używane . Teraz przekonałem się że to już 3 kabel był naprawiany. Tym razem poszedł niebieski.

Teraz nacięcie peszla wywinięte jest do dołu by woda spływała. Miejsce tego spływu to okolice filtra oleju/od góry. Może warto zrobić tam choć małą dziurkę.

W moim przypadku kabel nie zerwał się od razu. Działał kiedy chciał i jak chciał. Częste załączanie zaworu (tak sobie to tłumacze) może spowodować uszkodzenie się sprawnego zaworu.

Reasumując musiałem i wymienić zawór i naprawić kabel.

Teraz jest OK.

W razie czego mogę podesłać fotkę.

Pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O żesz ty orzeszku.......jak przeczytałem to sobie przypomniałem w zeszłym roku jechałem ze szwagrem nad morze.

Pod Koszalinem po ulewie auto zgasło, mechanik, komp, diagnoza EGR, wymiana. Po kilkunastu dniach powtórka inny mechanik, wymiana przewodów za kilka zł, śmiga do dzisiaj.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deuz, mogę prosić o fotkę?

obawiam się że mam podobny problem z bls-em....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pomocne, dzięki! 3 tygodnie się z tym borykałem bo nie chciało mi się wierzyć że to kable ... wkońcu otworzyłem ten peszel o którym pisze Deuz a tam: IMG_0511.jpgIMG_0511.jpg Wszysyko polutowałem i działe super. Jeszcze raz wielkie dzięki!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..i ja podziękuję.  Spojrzenie w wiązkę w/w kabli uratowało mnie przed wymiana zaworu. 2h roboty - przetarte przewody polutowane i zero błędów EGR. Dzięki :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomocne informacje, bez nich nie odnalazłbym usterki: jeden przewód uszkodzony, drugi przerwany - błąd z przepustnicą.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności