Jump to content
noidemm

Po wymianie rozrządu napinacz trzeszczy.

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Witam. W moim leciwym pasacie wymieniony został rozrząd. Części z firmy INA. Po założeniu okazało się że napinacz lekko trzeszczy na wolnych obrotach. Jak się napnie sprężynke napinacza śrubokrętem to przestaje. Czy napinacz moze być za słabo naciągnięty. Mechanik który to wymieniał stwierdził najpierw że to sprzęgiełko od alternatora. Wymieniłem sprzęgiełko i jest dalej to samo.

    Dodaje załącznik w postaci filmu (słaba jakość) ale może coś ktoś dojrzy.

    Teraz twierdzi że uszkodzona jest rolka napinacza. Reklamowanie tego mija się z celem gdyż trzeba oddać cały komplet i czekać 3 tygodnie.

    Edited by noidemm

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    kolego mam podobne objawy co Ty, zresztą opisałem to w swoim wątku :

    http://forum.vw-passat.pl/threads/142401-chrobotanie-przy-rozrz%C4%85dzie

     

    z tym, że u mnie jak lekko docisnę pasek rozrządu podczas pracy to dźwięk znika, i też po wymianie rozrządu to wyszło, dodam że dźwiek najbardziej słychać jak stoi sie obok auta na wysokości błotnika od strony kierowcy...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Ktoś na innym forum napisał:

    "Puka na jalowych bo wtedy masz największe drgania i puka ci rolka o swój ogranicznik aż w końcu... Zostaw auto na noc na warsztacie rano rozbierz wszystko i napnij napinac na znak według procedury serwisowej... "

    Jest w tym sens.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Rozrząd wymieniony na nowy i problem znikł. Uszkodzona była rolka napinająca. Zareklamowałem i czekam na zwrot pieniedzy. Zobaczymy jaki bedzie efekt.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Mi też szykuje się wymiana rozrządu. I mam pytanie, czym różni się zestaw Ina ze znaczkami VW od tej bez znaczków. I czy ktoś słyszał o tym sprzedawcy ze strony http://rozrzad.pl/

    Edited by dariuszek03

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Ja kupiłem zestaw INA i tam zamiast napinacza hydraulicznego był zwykly napinacz na spręzyne (made in china). Wywaliłem to bo rolka napinajaca trzeszczala, kupilem taki jak w orginale z napinaczem hydraulicznym i jest git

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Pytam o te znaczki, ponieważ sprzedawca w sklepie powiedział mi że oryginał rozrząd http://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-VW-Passat-3B3-3B5-1.9-TDI-AVB-AWX-AVF-2.0-TDI-BGW-BGH-BWH-038198119A-038121011J/5848 nie różni się od tego http://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-VW-Passat-3B3-3B5-1.9-TDI-AVB-AWX-AVF-2.0-TDI-BGW-BGH-BWH-530-0201-10-A203/4200 poza pompą no i tymi znakami vw na częściach. Może to ktoś potwierdzić?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998

    To są oba takie same rozrządy, z tym że nie polecam Ci brać tego z pompą DOLZ. Sam założyłem taką pompę i po 40tys było już ją słychać. Fabrycznie rolki siedzą INA ale skąd INA bierze paski do swoich zestawów nie wiem więc jak kupuje rozrząd sobie, to biorę rolki INA a pasek Conti.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Dzięki wielkie za odpowiedź. Chyba kupię faktycznie roleczki INA, pasek CONTI ( kiedyś do golfika założyłem G...a i po przejechaniu kilometra byłem z powrotem w warsztacie ). Jeszcze się tylko nad pompą zastanawiam. Jakie INA wstawia do ori zestawów? W serwisie mi za części krzykneli ok 700-800 pod warunkiem, że pompa którą mam w pasku będzie ze znakiem VW bo ona wtedy idzie do regeneracji. Jeszcze tylko chciałbym zebrać opinie o sprzedawcy, którego podałem w linkach. Pozdrawiam!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    witam, auto odpalam rano i jest dziwny dzwiek jakby lozysko bylo zastałe i po chwili jest cisza , mozliwe ze to napinacz rozrzadu , przed wymiana rozrzadu mialem to samo , rozrzad wymieniony 2 miesiace temu

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy