Jump to content
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Recommended Posts

silnik BVY , benzyna, 2,0 FSI.

Dzisiaj zapaliła się kontrolka CHECK. 

Passat jedzie normalnie (no, może jak zdejmuję nogę z gazu to po ok 1 sek. czuję lekkie szarpnięcie, ale to może złudzenie ?)

Komputer wskazał błąd:

1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) 
               P2015 - 008 - Implausible Signal - MIL ON

 

Próbowałem coś znaleźć, ale słabo. Ludzie opisują problem z silnikiem  2.0 TDI CR. Tam pomaga zakupienie na allegro zestawu naprawczego - Ogranicznik nastawy klap , lub Taki , ale to wszystko do diesla. A co zrobić z nieszczęsnym FSI ?

Pomocy ! ? ten samochód mnie zrujnuje !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana czujnika położenia klap lub wymiana calego kolektora ssącego i po problemie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz, że to pomoże ?  Im więcej czytam, tym większe oczy robię i włos mi się jeży ! Bardzo mało informacji jest w ogóle, a do benzyniaków to już całkiem.  Ci co piszą to straszą kosztami 1,5k -2k  ! Kolektory widzę na allego po 2 stówki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko w FSI może to być do wymiany 06D133209T

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skomplikowana taka wymiana ?  angażować specjalistów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.07.2017 o 19:28, ziomek1988 napisał:

I jak... Pomoże ktoś jak rozwiązać temat przy silniku TSI? :(

i ja dołączam do pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam miałem kilka błędów 8196, 8198, 8213. Jedzilem dalej... Wymieniłem nastawnik kolektora zgubiłem sprężynkę. Jeździłem dalej... ostatnio wywaliło błąd 9571 turbocharger p2563. Wiem że to problem z gruszka, ostatnio wymieniałem ją 3 lata temu. Ogólnie auto straciło moc, wywala spirale i tryb awaryjny. Próbowałem robić adaptacje, podczas adaptacji wywala silnik w tryb awaryjny. Nie przechodzi adaptacji. Czy mój problem leży po stronie gruszki czy to dalej problem z kolektorem?

 

 

 

dodaje filmik z proby adaptacji

 

IMG_20190501_182301.jpg

Edited by nicqo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Niestety po instalacji ogranicznika z allegro, problem wrocil po 2 miesiącach, tym razem kontrolka check enginge i blad P2006 (0081896) - Manifold Flap stuck - closed

Czyli jakby flapa jedna utknela gdzies. Ktos miał ten problem? Jak zrobić test klap lub nastawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było to samo, pomogło na krótko. Najlepsza opcja wymiana kolektora z silniczkiem. Odrazu wyczyść sobie egr. Niezły tam miałem na tych częściach sajgon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki nicqo, na jaki wymieniles? Z allegro używany? Bo widze tez nowe w niskiej cenie firmy NTY ? Ten silniczek jest w komplecie zazwyczaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mieszkam w Niemczech i kupiłem na eBay zregenerowane wszystko za 190€. Stare muszę odeslac, to są części oryginalne ale po naprawie. Z 3 letnia gwarancja. Firma w Polsce która wysyła na Niemcy ...

 

AUTOS SILNIKI SP. Z O.O. SP.K.

 

W Niemczech taniej niż w Polsce heh 

 

Jak narazie jest ok, do tego musiałem wymienić gruszkę od turbo bo też się popsuło jedno po drugim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zamowilem od nich sam kolektor, mam nadzieje ze pomoze na blad p2004 i p2006 (flap stuck open i closed). Z ich doświadczenia wynika ze rzadko jest to wynik zlej pracy samego nastawnika

 

 

PO wymianie samego kolektora i adaptacji przepusnicy, czyszczeniu EGR - wszystko ok po 1 dniu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem że u mnie blokuje się cięgno i wtedy zapala się check , ruszę go palcem skasuję błąd i jest ok ,po kilku odpaleniach znowu blokada i check . teraz pytanie czy to wina nastawnika  czy kolektor jest tak zasyfiony że wszystko sie skleja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki błąd? Podpinałeś komputer? Jeśli nie to wróżenie z fusów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam, że to wina ogranicznika na osi klapek, miałem też ten błąd. 

Kup na allegro albo innym serwisie ogranicznik nastawnika klap za około 50zł, wydatek żaden a u mnie po jego zastosowaniu wszystko wróciło do normy i błędy P2015 już nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, emilus100 napisał:

Też bym obstawiał nastawnik klap kolektora. 

Nie tyle co wadliwy nastawnik bo tak naprawdę on jest sprawny tylko lipnie wykonany ogranicznik na osi klap, ale mniejsza o to, nadal podtrzymuję swoje zdanie, że inwestycja 50zł w kawałek aluminium rozwiąże problem ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj założyłem nastawnik  ,po skasowaniu błędu jeszcze raz sie zapalił ponowne skasowanie i na razie  jest ok . Przy okazji wyczyściłem przepustnicę i EGR  . st.licznika  237 000

1565599690565.jpg

1565599680332.jpg

1565599682742.jpg

1565600098645.jpg

1565600083238.jpg

1565600088291.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaż zdjęcia jak to wygląda po czyszczeniu i ile dało się wyskrobać tego dziadostwa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy