Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

silnik BVY , benzyna, 2,0 FSI.

Dzisiaj zapaliła się kontrolka CHECK. 

Passat jedzie normalnie (no, może jak zdejmuję nogę z gazu to po ok 1 sek. czuję lekkie szarpnięcie, ale to może złudzenie ?)

Komputer wskazał błąd:

1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) 
               P2015 - 008 - Implausible Signal - MIL ON

 

Próbowałem coś znaleźć, ale słabo. Ludzie opisują problem z silnikiem  2.0 TDI CR. Tam pomaga zakupienie na allegro zestawu naprawczego - Ogranicznik nastawy klap , lub Taki , ale to wszystko do diesla. A co zrobić z nieszczęsnym FSI ?

Pomocy ! ? ten samochód mnie zrujnuje !

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana czujnika położenia klap lub wymiana calego kolektora ssącego i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że to pomoże ?  Im więcej czytam, tym większe oczy robię i włos mi się jeży ! Bardzo mało informacji jest w ogóle, a do benzyniaków to już całkiem.  Ci co piszą to straszą kosztami 1,5k -2k  ! Kolektory widzę na allego po 2 stówki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko w FSI może to być do wymiany 06D133209T

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowana taka wymiana ?  angażować specjalistów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.07.2017 o 19:28, ziomek1988 napisał:

I jak... Pomoże ktoś jak rozwiązać temat przy silniku TSI? :(

i ja dołączam do pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem kilka błędów 8196, 8198, 8213. Jedzilem dalej... Wymieniłem nastawnik kolektora zgubiłem sprężynkę. Jeździłem dalej... ostatnio wywaliło błąd 9571 turbocharger p2563. Wiem że to problem z gruszka, ostatnio wymieniałem ją 3 lata temu. Ogólnie auto straciło moc, wywala spirale i tryb awaryjny. Próbowałem robić adaptacje, podczas adaptacji wywala silnik w tryb awaryjny. Nie przechodzi adaptacji. Czy mój problem leży po stronie gruszki czy to dalej problem z kolektorem?

 

 

 

dodaje filmik z proby adaptacji

 

IMG_20190501_182301.jpg

Edytowane przez nicqo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety po instalacji ogranicznika z allegro, problem wrocil po 2 miesiącach, tym razem kontrolka check enginge i blad P2006 (0081896) - Manifold Flap stuck - closed

Czyli jakby flapa jedna utknela gdzies. Ktos miał ten problem? Jak zrobić test klap lub nastawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo, pomogło na krótko. Najlepsza opcja wymiana kolektora z silniczkiem. Odrazu wyczyść sobie egr. Niezły tam miałem na tych częściach sajgon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki nicqo, na jaki wymieniles? Z allegro używany? Bo widze tez nowe w niskiej cenie firmy NTY ? Ten silniczek jest w komplecie zazwyczaj?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam w Niemczech i kupiłem na eBay zregenerowane wszystko za 190€. Stare muszę odeslac, to są części oryginalne ale po naprawie. Z 3 letnia gwarancja. Firma w Polsce która wysyła na Niemcy ...

 

AUTOS SILNIKI SP. Z O.O. SP.K.

 

W Niemczech taniej niż w Polsce heh 

 

Jak narazie jest ok, do tego musiałem wymienić gruszkę od turbo bo też się popsuło jedno po drugim..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zamowilem od nich sam kolektor, mam nadzieje ze pomoze na blad p2004 i p2006 (flap stuck open i closed). Z ich doświadczenia wynika ze rzadko jest to wynik zlej pracy samego nastawnika

 

 

PO wymianie samego kolektora i adaptacji przepusnicy, czyszczeniu EGR - wszystko ok po 1 dniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że u mnie blokuje się cięgno i wtedy zapala się check , ruszę go palcem skasuję błąd i jest ok ,po kilku odpaleniach znowu blokada i check . teraz pytanie czy to wina nastawnika  czy kolektor jest tak zasyfiony że wszystko sie skleja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd? Podpinałeś komputer? Jeśli nie to wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P2015

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że to wina ogranicznika na osi klapek, miałem też ten błąd. 

Kup na allegro albo innym serwisie ogranicznik nastawnika klap za około 50zł, wydatek żaden a u mnie po jego zastosowaniu wszystko wróciło do normy i błędy P2015 już nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym obstawiał nastawnik klap kolektora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, emilus100 napisał:

Też bym obstawiał nastawnik klap kolektora. 

Nie tyle co wadliwy nastawnik bo tak naprawdę on jest sprawny tylko lipnie wykonany ogranicznik na osi klap, ale mniejsza o to, nadal podtrzymuję swoje zdanie, że inwestycja 50zł w kawałek aluminium rozwiąże problem ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj założyłem nastawnik  ,po skasowaniu błędu jeszcze raz sie zapalił ponowne skasowanie i na razie  jest ok . Przy okazji wyczyściłem przepustnicę i EGR  . st.licznika  237 000

1565599690565.jpg

1565599680332.jpg

1565599682742.jpg

1565600098645.jpg

1565600083238.jpg

1565600088291.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcia jak to wygląda po czyszczeniu i ile dało się wyskrobać tego dziadostwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności