Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Aaa no widzisz... Czyli we wnetrzu to stukalo. Zrob prosze fotorelacje jak bedziesz go wymienial, bo slyszalen ze lubia sie psuc...

 

Vcds to jak stetoskop u lekarza... Mysle ze bez tego nie ma co podchodzic do auta ;)

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzucę fotorelację, pod warunkiem, że zdecyduję się dokonać naprawy samemu.

Być może zdecyduję się na wymianę czujnika w ASO. Wymiana będzie prosta, więc nie powinna kosztować dużo. Tym bardziej że sam czujnik kupiłem już we własnym zakresie (79 zł za nowy).

Zależy mi, aby raz na jakiś czas pojawić się w ASO, dokonać wpisu w książkę oraz do bazy danych VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby ktoś potrzebowal jak sie demontuje kolektor to tu jest wszystko fajnie pokazane

na profilu gościa tez jest jak zdjac sam egr i jak zablokować nastawnik aby nie siał błedami.

dośc pomocne- dzięki temu można zaoszczędzić pare stówek u mechanika bo filozofi w tym zadnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nastawnik wymieniłem, błąd zniknął, ale mechanik powiedział, że pojawił się jakiś inny. Czy znacie kogoś z okolic Małopolski lub Śląska kto zdemontuje klapy i ustawi oprogramowanie ?

 

Czy po usunięciu klap nie będzie się nic działo złego i czy muszę wymieniać kolektor plastikowy na aluminiowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyprogramowalem, zrobiłem juz z 30tyś , nic nie zauważyłem aby sie działo złego, działa tak samo jak i z klapami. kolektor został ten sam, nic nie wymieniałem

pytanie poza konkursem..

ponieważ mój przelot jest juz dośc spory bo ponad 300, mam ochote wkońcu tam zaglądnąc i wyczyszcić ten kolektor, roboty z tego co widze na 1h, tylko tak sie zastanawiam że zamiast czyścic może bym tak profilaktycznie wymienił na taki bez klapkowy, tylko nie mam pojęcia jakiego szukać, moze ktoś podeśle o jakich numerach trzeba szukać aby pasowal do silnika cbbb lub cbab bo to wzasadzie jedno i to samo

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyprogramowalem

 

Czy sam wyprogramowałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazdy tuner to robi, różna jest tylk cena, jedni biorą za to 200 a inni nawet i 600 a spokój z błedami klap i nastawników raz na zawsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na tym forum ale powiem szczerze muszę się pochwalić :D

Ze dwa tygodnie temu i u mnie pojawił się błąd P2015. Przeczytawszy cały wątek od deski do deski i ja postanowiłem spróbować usprawnić mego Paska metodą, którą przedstawił kolega Cineek (z wkręcaniem śruby w nastawniku). Problem był tylko taki, że nie miałem czym nagwintować otworu w korpusie nastawnika więc wpadłem na pomysł, że dokleję do ogranicznika kawałki plastiku za pomocą superglue. Powiem szczerze podchodziłem do tego bez zbytniej wiary w sukces. A jednak się udało :cool.

Zachęcam wszystkich, gdy pojawi się ten błąd spróbujcie najpierw metody Cineeka lub mojej - nic przy tym nie tracicie. Nie sztuką jest wydać 2tys. na wymianę kolektora, sztuką jest te dwa tys. zaoszczędzić.

Oczywiście wrzucam zdjęcie jak to u mnie wyglądało.DSC_0723.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wystąpił u mnie ten sam problem P2015. Po przeczytaniu wątku dałem zaprzyjaźnionym mechanikom instrukcję i zdjęcia jak to koledzy z forum radzą sobie z problemem. Wkręcili śrubę i problem kontrolka zgasł. Zobaczymy na jak długo problem się rozwiązał.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie jestem tu nowy a sprawa dotyczy głosnej pracy silnuika 2,0 tdi 136kn symbol cba po wywaleniu dpf i wgraniu programu od 140tki bo tak mówił mechanik ktury to robił oraz wyłączeniu egr przez niego silnik głośno chodz przy 2-3tyś grają zawory niedymi na wolnych obrotach chodzi ładnie pali od strzała ma moc tylko ostatnio coraz bardziej słychac zawory boje sie ze cos sie stanie z silnikiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pojawił się u mnie błąd P2015, chciałem spróbować naprawy za pomocą wkręcenia śrubki w miejscu opisanym na forum.

Niestety podczas wiercenia wypadł mi środkowy tryb i prawdopodobnie silniczek sterujący wykonał kilka obrotów.

Wszyscy na forum piszą, że jest to silniczek krokowy, czyli ma znacznie jego prawidłowe położenie, skalibrowane z nastawnikiem.

Czy istnieje jakaś metoda, aby mógł sprawdzić prawidłowe ustawienie tego silniczka, o ile obrotów muszę go przestawić, ewentualnie zrobić adaptację tej przepustnicy, skalibrować to jakoś ?

 

Obecnie mam dwa inne błędy związane z przepustnicą:

 

008198 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2006 - 000 - Stuck Closed - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 169320 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.22

Time: 12:57:04

 

Freeze Frame:

RPM: 1633 /min

Speed: 26.0 km/h

Load: 17.6 %

Load: 4.7 %

Lambda: 22.1 %

Mass Air / Rev.: 290.0 mg/str

Temperature: 52.2°C

 

008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2004 - 000 - Stuck Open - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 255

Mileage: 169320 km

Time Indication: 0

Date: 2011.14.22

Time: 12:57:05

 

Freeze Frame:

RPM: 1610 /min

Speed: 26.0 km/h

Load: 15.3 %

Load: 4.7 %

Lambda: 91.5 %

Mass Air / Rev.: 290.0 mg/str

Temperature: 52.2°C

 

 

Readiness: 1 1 0 0 0

 

Przed naprawą jak ruszyłem ręcznie cięgno, to przepustnica pracowała i błędy się nie pojawiały.

Czy, że przez przesunięcie silnika krokowego o kilka obrotów mogą pojawiać się te błędy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też zapalił się check i błąd P2015.Chyba czeka mnie czyszczenie kolektora i naprawa nastawnika śrubką.

Przebieg 224000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku mechanik wykluczył nastawnik. Miał sprawny, nowy nastawnik na podmianę, bo to podobno częsta usterka.

Padło na wiązkę albo jakiś sterownik w silniku. Wiązka podobno OK.

Miałem do wyboru naprawę sterownika za ~600 - 700zł albo wyłączenie klap w kolektorze za 300zł. Wybrałem to drugie.

Jeżdzę z otwartymi klapkami, check się nie świeci, błędów nie ma, DPF się wypala.

 

Jeszcze coś - z P2015 można jeździć i nie ma co na zapalenie płuc lecieć do mechaniora. Z chceckiem przejechałem się w Święta do Monachium (1700 km) i spowrotem i nic niespodziewanego się nie stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to ciągle powtarzam. Błąd klap i/lub nastawnika klap nie skutkuje niczym poza mniejszym spalaniem :). Ja jeździłem przez prawie pół roku z nastawnikiem w bagażniku. To jest część skonstruowana i zamontowana po to żeby się zepsuć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam ten sam problem. Włączył mi się błąd Check engine - komp pokazuje sporadyczny błąd położenia klap powietrza (pozycja otwarta).

Wymieniłem już moduł sterujący połozeniem klap i nic.

Macie jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przywar01 przeczytaj poprzednie posty to dowiesz sie o co chodzi.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, post nie był zbyt precyzyjny. Po wymianie nastawnika i wyczyszczeniu kolektora błąd wciąż występuje. Z tego co zauważyłem to mam nieco wytarty ten "grzybek", który znajduje się na samym początku pręta z klapkami. Powoduje to nieznaczne odchylenie klap w pozycji otwartej i komputer odrazu wariuje. Można gdzieś dostać ten element nowy (tj cała listwe z klapkami) - a nie cały kolektor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz w nastawnik wkrecic srubke, albo podlozyc blaszke pod ramie nastawnika i klapy istawia sie poprawnie i nie wyrzuci wiecej bledu.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik może nic nie dać poza kosztami. Sam to przerabiałem i wymieniałem nastawniki nawet na nowe ale skończyło się na wymianie całego kpl, za 2000 zł. Przyczyna bardzo często leży w wyrobieniu sprzęgiełka kłowego łączącego dźwignię z którą połączony jest nastawnik a osią klap kolektora . Jeśli ktoś chce niech poczyta moje posty w których to opisałem wraz z fotkami . Na początku też głupiałem i pakowałem pieniądze bez sensu w nastawniki. Oczywiście trzeba go najpierw sprawdzić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności