Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie od miesiąca jeżdżę z tym samym problemem aż w końcu postanowiłem że go trzeba naprawić ... i tu moje pytanie czy taki kolektor z nastawnikiem może być? http://allegro.pl/kolektor-ssacy-03l129711e-2-0-audi-vw-seat-skoda-i5824899289.html ktoś montował ktoś zna produkt?

Oraz pytanie czy jest jakiś łatwy sposób sprawdzenie czy sam wymienić sam nastawnik? Bo są na po 680zł http://allegro.pl/nastawnik-klap-kolektora-audi-vw-skoda-seat-2-0tdi-i5811637315.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie moje posty. Walczyłem z tym pół roku , wymieniałem 3 nastawniki ustawiałem dżwigienki i nic z tego. Trzeba było kupić oryginał klapy z nastawnikiem w ASO za ok. 1700 zł i wymienić dopiero znikną błąd. Przyczyna leży w połączeniach dźwigienki ustawiającej klapy w kolektorze. Robi się tam luz którego nie można zlikwidować a czujniki to widzą i ciągle wywala chek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytajcie moje posty. Walczyłem z tym pół roku , wymieniałem 3 nastawniki ustawiałem dżwigienki i nic z tego. Trzeba było kupić oryginał klapy z nastawnikiem w ASO za ok. 1700 zł i wymienić dopiero znikną błąd. Przyczyna leży w połączeniach dźwigienki ustawiającej klapy w kolektorze. Robi się tam luz którego nie można zlikwidować a czujniki to widzą i ciągle wywala chek.

Czytałem cały ten wątek ale już od tego czasu trochę minęło myślałem że ktoś wpadł na jakiś pomysł inny :)

Ale tak jak przypuszczałem będę musiał uszczuplić budżet przed świętami :)

 

Pytanie w takim razie czy taki kolektor za 1500zł będzie pasował? Sprzedawca piszę że do CBBB się nadaje ale wygląda trochę inaczej...

 

Następne pytanie wymieniał ktoś sam kolektor czy dużo przy tym pracy jest? czy lepiej oddać to mechanikowi niech zrobi to za 150-200zł(bo tyle mi powiedział mój)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

butterflies.jpg

 

Poprawcie mnie jesli sie myle,ale z tego co wyczytalem na amerykanskim forum, to blad i problem wynika ze zuzycia sie platikowego ogranicznia stop dla ramienia nastawnika, ktory jest zintegrowany na osce w koletorze ssacym. Stad VW chce zebysmy cale kolektory ssace wymieniali, a nie tylko nastawnik. Ponizej zalaczam zdjecie podkradzione z amerykanskiego forum od czlowieka, ktory przeprowadzil sekcje zwlok zuzytego kolektora i wyjasnil gdzie pojawia sie usterka.

 

Biorac pod uwage, ze uszkodzeniu ulega ogranicznik dla ramienia nastawnika, po odtworzeniu ograniczenia w ten czy inny sposob, aby nastawni zatrzymywal sie w odpowiednim punkcie zero jest tanim i skutecznym sposoben naprawienia przypadlosci naszych kolektorow ssacych....

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozbierałem żeby wyczyścić i jest tak jak piszesz. Dlatego jesli mamy luz gdziekolwiek. Czy to ma połączeniu czy ograniczniku to nastawnik przeciąga i widzi to jako błąd. I trzeba zrobic cos zeby sie zatrzymał tam gdzie powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już czytałem ten wątek - jako bierny obserwator.

Od dziś jeżdżę z check'iem na desce a VCDS a wypluwa:

 

1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

P2015 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 11

Reset counter: 255

Mileage: 174739 km

Time Indication: 0

Date: 2016.14.04

Time: 07:57:39

 

Napisane w temacie już sporo. Jedni idą w kierunku nastawnika, inni w kierunku kolektora. Chyba czas się przespać z problemem i posłuchać co doradzi mechanik :przestraszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze moglem wam pomoc. Jade na jazde probna.

Witam

Czy zadziałal ten wihajster ,jeśli tak mały szkic i wymiarówka jeśli możliwe mile widziane

 

 

pozdrawiam stolarz

 

ps desek mam pod dostatkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wihajster pomogl. Wuto przeglad przeszlo bezproblemowo. Do tej pory zrobilismy juz 5k kmi kontrolka ani raz sie nie zapalila i eypalanie dpfu przebiega w normalnym trybie. Szkic moge jutro zrovic, bo wladnie jestesmy w trasie. W tej chwili moja klapka w pozycji stop ma 0.9volt, co niby powinno skutkowac bledem klap, bo toza duza wartosc, ale nic sie nir pojawia, wihajdter siedzi, wiec nie tykam ;)

Adanpolice nie twierdze, ze kazdy ma identyczny blad.... Jednak w moim przypadku, czyli implausible signal wihajster sprawdza sie w 100%. Smiem przypuszczac, ze jak masz wytarty potencjometr w nastawniku albo spalony nastawnik to moje rozwiazanie nie pomoze i konieczna jest wymiana na nowa czesc. Jedli jednak w vcds w 121 linijce odczytu wartosci na 4 bicie masz mniej niz 0.38 volt to najprawdopodobniej sztuczka z ogranicznikiem da rade!

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem cały kolektor na nowy z wawy od zassady udało mi się kupić za niskie pieniądze :) Kontrolka od razu zgasła :) po wymianie nawet kompa nie musiałem podłączać a jak podłączyłem to już żadnego błędu nie było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś wymieniłem cały kolektor na nowy z wawy od zassady udało mi się kupić za niskie pieniądze :) Kontrolka od razu zgasła :) po wymianie nawet kompa nie musiałem podłączać a jak podłączyłem to już żadnego błędu nie było...

 

Jeśli można wiedzieć to jaka cena ze ten kolektor i jaki jest jego nr fabryczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ma numer 03L129711E

Ceny w serwisie 1790zł (wymiana 490zł)

Cena w sklepie w Łodzi 1690zł

Cena w sieci 1490zł

Cena za która udało mi się (po znajomości) dostać 1300zł + na flaszkę dobrą :)

 

Wymieniłem sam więc jak by nie patrzeć w najdroższej opcji 930zł do przodu :D - Auto na sprzedaż z nowym kolektorem jak by ktoś chciał ;)

Jak coś stary do testów też mogę komuś sprzedać :)

 

Robota nie jest truda ale sporo odkręcania było żeby komfortowo go wyjąć :)

Przed robotą myślałem czy brać się za to (mechanik nadworny powiedział że za 200 mi to zrobi) ale co tam:

20151218_130658.jpg

W trakcie roboty:

20151218_150252.jpg

Porównanie nowy konta stary:

20151218_150224.jpg

20151218_150219.jpg

20151218_150210.jpg

20151218_150214.jpg

20151218_150205.jpg

 

Prosta robota :) na koniec pomyślałem sobie tak że jak coś służę pomocą :)

Edytowane przez jopasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jopasek, tego wlasnie mi brakowalo w tym temacie jak sie zabieralem za naprawe swojego. Dobra fotorelacja jest lepsza od 100 stron najlepszego watku albo ksiazki. Dzieki wielkie, jak moje rozwiazanie kiedys przestanie dzialac to wiem co mniej czeka.

To jest szkic mojego wihajstra. Szerokosc musicie sobie dobrac, zeby nie byl za luzny. Jak go poprawnie uformujecie, to kontrolka sama zgasnie. Jak bedziecie go wkladac, to musi wejsc pod taki prog w glowicy i wtedy bedzie dobrze siedzial. W razie pytan sluze pomoca. Efekt jak po zmianie kolektora. W styczniu maja u nas w DE wzywac auta na wgranie updatu softu w zwiazku ze spalinami. Ciekaw jestem czy ktos tam zajrzy i to zauwazy ;)

12414393_1095680550442582_1803828356_o.jpg

Edytowane przez Jaycob
dodanie szkicu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaycob wiem właśnie dla tego to też zrobiłem :) Zresztą jak z każdej naprawy.... nie dość że zdjęcia pomogą innym to w razie czego ja też mam jakiś punkt zaczepienia jak śrubek "zapasowych" zostanie.

Pytanie czy w PL też będą wzywali :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W dniu dzisiejszym naprawiłem swój nastawnik w sposób pokazany jak na jednej z rosyjskich stron:

http://b6club.ru/viewtopic.php?f=54&t=11142&sid=0bc516b33be21cdc622c8c3f27deed42&start=0

12415479_904649996251181_832133774_o.jpg

Po długich testach mogę śmiało polecić działające rozwiązanie uszkodzenia nastawnika klap wirowych.

Po wielokrotnym rozkręcaniu nastawnika i próbach napraw w koncu udało mi się przedstawić działające rozwiązanie

Tak jak widać nastawnik posiada dwa punkty ograniczające wychylenie klap (1 - maks zamkniętę, 2-maks otwarte)

Najpierw robiłem próby z zamocowaniem druta do plastikowego cięgna które ograniczało maksymalne cofnięcie nastawnika do punktu zerowego tak aby mieć pewność że chodzi o to że cięgno " nie ma siły aby wypchnąć go w dalsze położenie"

Później wkręciłem śrubę (zielona strzałka) która ograniczała opadnięcie cięgna do punktu 1. Tak male ograniczenie jednak nie spowodowało poprawy i wywierciłem we wczesniejszym miejscu otwór fi 4mm w aluminiowym bloku w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką, następnie nagwintowałem gwintownikiem M5 i wkręciłem śrubę od drugiej strony.

Wkręcenie śruby spowodowało nie opadanie cięgna do zerowej pozycji i jednocześnie momentalnie skasowało błąd p2015 i nastawnik zaczął działać prawidłowo

Samo zdemontowanie nastawnika, wkręcenie śruby i zamontowanie zajęło mi mniej niż godzinę, efekt zadowalający :)

 

Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego na święta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nowy nastawnik i kicha , dalej pokazuje te same błędy więc nastawnik w moim przypadku nie pomoże , chyba coś z klapami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cineek, Twoj sposob naprawy ma to samo na celu co moj... Tylko u mnie ogranicznik zmontowalem poza mechanizmem nastawnika i tan kto nie czuje sie na silach rozbierac nastawnik, to moze zastosowac moje rozwiazanie, a jesli ktos nie lubi partyzantki to metoda ze sruba jest ok.

Adampolice kilka stron wczesniej wkleilem zdjecia kolektora z klapami i wskazalem przez co wystepuje ten blad. Jest to taki maly wihajster plastikowy na osce klap. W takim przypafku wymiana samego nastawnika nic nie pomoze, bo dalej masz starty wihajster na osce, ze klapy zatrzymuja sie w zlym miejscu przez co masz ten sam blad na nowym nastawniku. Jedynie wymiana kolektora, albo zastapienie ogranicznika stop w ten czy inny sposob Ci pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam również problem z kolektorem. Jutro wymieniam nastawnik i zobaczymy czy to wina nastawnika czy klap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żal wam pieniędzy na sam nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności