Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie....Nikt nic nie wie o takich błedach, może miał ktoś doswiadczenie z takimi kodami , gdzie szukać przyczyny??

prosze o pomoc.

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem już dwa nastawniki . Jeden nowy ale wszystkie zachowują się tak samo. Zdejmowałem cały kolektor i klapy są czyste lekko chodzą , wygląda że się domykają i otwierają bez oporów a błąd dalej wyskakuje tyle że siłownik zaczął startować z chwilą rozruchu a jeśli w pracy silnika wykasuje błąd to do chwili wyłączenia silnika pracuje poprawnie . \błąd pokazuje się z chwilą wyłączenia silnika czyli z jednej strony gdzieś się źle ustawia . Jest to wkurzające jak zapali się chek . Ale tak naprawdę to nie widać nic na stracie mocy czy też kopceniu , a może i zużycie paliwa jest niższe jak pisał mkpol . Nie mam głowy co z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze wiązkę czy gdzieś nie przytarła i czy we wtyczce nie masz czasem oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szanuje się takich użytkowników jak Łuki0 - naprawił swoje auto i nie podzielił się doświadczeniami. Na prawdę kultura pierwsza klasa.

 

dzięki bardzo

nie zaglądałem tu więc co miałem Ci odpisać ?

wiesz że istnieje coś takiego jak PW ?

 

u mnie spadło tylko cięgno....kolego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wreszcie usunąłem usterkę , ale za duże pieniądze. Kupiłem w serwisie vw nowy kolektor z nastawnikiem i wszystko wróciło do normy.

To ustrojstwo jest tak dokładne , że wystarczył ok. 1 mm luzu na połączeniu klap z wykorbieniem wychodzącym do dźwigni łączącej z nastawnikiem i nastawnik wariował . Myślę , że sam nastawnik jest ok. tylko te połączenia. Są tam panewki chyba plastikowe i one się wyrabiają. Słaby punkt to miejsce na foto zaznaczone czerwonym kółkiem

20150116_123350.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie zginął błąd 8213 i 8214 . Naprawiłem . poczytajcie http://forum.vw-passat.pl/threads/142485-Regeneracja-klap-kolektora-ssącego-silnik-2-0-tdi-cbbb?p=2193825#post2193825

 

20150116_123350.jpg

Na czerwono jest słaby punkt.

Edytowane przez Marek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszty to prawie 1600 zł kolektor z nastawnikiem plus 100 za robociznę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech kurde VW sobie wymyślił sposób na zarabianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ważne że śmiga :cool

 

Koszty to prawie 1600 zł kolektor z nastawnikiem plus 100 za robociznę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, śmiga, ale cena zaporowa jak na taką kretyńską usterkę:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, nie moge nigdzie znaleźć i nie wiem czy można przedewszystkim. Jaki kolektor mozna zamontować bez klapek oczywiscie zamiast kolektora 03L129711AG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są firmy co zaślepiają otwory po ośce klap kolektora i modyfikują program ,żeby nie wywalał błąd . Ale to rozwiązanie niekorzystne jeśli jest DPF . Można też zostawić klapy w pozycji otwartej i wyłączyć z oprogramowania nastawnik . Za taką usługę elektronicy wołają od 500 do 800 zł. To też jest pseudo naprawa przy czym jak auto jest bez DPF-a to nic się nie stanie , no może lekko spadnie moc między 1700 a 2500 obrotach przy czym tego się nie wyczuwa . Te klapy współgrają z EGR i przepustnicą i są pro ekologiczne . Jak jest DPF to przy złym zaprogramowaniu można doprowadzić do zapychania filtra a koszty naprawy są nie porównywalne . Wybór rozwiązania należy do użytkownika. Ja płakałem i płaciłem przy wymianie całego kompletnego kolektora z nastawnikiem, bo chcę jeszcze trochę pojeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sie dzieje z Dpf??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis rozwiązałem problem swoich błędów p2004 i p2006 , wyprogramowałem w systemie klapy i wkońcu jest ok

co do dpf z moich informacji wynika, ze zapycha się i nie ma samowypalania jesli są błedy w sterowniku silnika a jesli ich nie ma, wszystko funkcjonuje normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio? Mi aktualnie swieci sie na stałe kontrolka od września . Co prawda nie zauważyłem wypalania ale aktualnie troche jezdze po autostradach i myslalem ze sie wtedy wypala. Czy to znaczy ze zaraz go zawale??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z netu , od goscia co mi dzis robił moda i od gościa co pracuje w serwisie vw wiem , czytałem, słyszałem że jezeli sa błedy w sterowniku i swieci sie kontrolka nie ma samowypalania się dpf, podejrzewam ze pojeździsz jeszcze chwile i wkońcu zapali ci się kontrolk od dpf a wtedy bedzie kicha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi padł dpf po awarii klapy gaszącej...Opisałem sprawę w innym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić ten zaworek 191906283A i czy on może być przyczyną że klapy w ssącym nie dają znaku życia

dodam jeszcze że kolektor był zdjęty klapy chodzą lekko

Edytowane przez mariuszm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem cały kolektor ssący z nastawnikiem. Faktycznie na starym jest pełno nagaru, i być może że przez to był błąd klap. Załączam fotki

Wymiana w ASO VW

 

f71daf2a07bbe0777b1c1fd88c2b5241.jpg

23c5cebd883877ea56f6a4330dcf1e10.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności