Patryk Zgłoś #301 Napisano 13 Czerwca 2017 Patryk i jak tam po paru dniach jazdy z tym ustrojstwem? check wrocil? jezdze do dzisiaj na tym i ani jednego bledu checka, pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #302 Napisano 16 Czerwca 2017 Czy ktoś poradził sobie z tym problemem ale przy silniku TSI? Tam taki zestaw naprawczy nie podejdzie, bo mechanizm sterowania klapami jest inny, natomiast błąd ten sam 008213. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czornyraflik Zgłoś #303 Napisano 6 Lipca 2017 (edytowane) takie coś mi się nawinęło: http://www.dieselgeek.com/P2015_Repair_Bracket_p/egr-p2015.htm a tu testowane chyba już przez kogoś z forum: Witam a ja to rozwiązałem tak : zostały tylko błędy związane z kabelkami wiec muszę poszukać gdzie są uszkodzone i czy powie mi ktos gdzie sa takie słabe punkty okablowania co do nastawnika klap ? Edytowane 6 Lipca 2017 przez czornyraflik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #304 Napisano 7 Lipca 2017 I jak... Pomoże ktoś jak rozwiązać temat przy silniku TSI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golfista12 Zgłoś #305 Napisano 11 Lipca 2017 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czornyraflik Zgłoś #306 Napisano 24 Grudnia 2017 witam ponownie chciałbym poinformować ze rozwiązanie z wkrętem to było tylko rozwiązanie na krotką metę a do adaptacji dsg po remoncie potrzebowałem mieć silnik bez błędów i znalazłem chyba dobrego fachowca który za niewielkie pieniądze przywrócił mi klapy wirowe do życia ingerując tylko w moduł sterowniczy tymi klapami tak ze klapy działają bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #307 Napisano 1 Marca 2018 Witam. Czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być na wtyczce nastawnika kolektora. Chodzi mi o sprawdzenie czy gdzieś nie jest przetarty przewód. Chodzi o błąd P2015 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #308 Napisano 18 Kwietnia 2018 (edytowane) Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze w kwestii problemu P2015. Auto zakupiliśmy w lipcu 2017 r. od poprzedniego właściciela i jestem do chwili obecnej bardzo zadowolony (auto krajowe). Miesiąc po zakupie pojawił się znany problem Check Engine i ikona świecy żarowej, później następował tryb awaryjny. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie błąd gasł. Szybka diagnoza VAG i wyszło na P2015. Zakupiony kasownik/nastawnik z Allegro i do marca br. spokój. Ponownie zaczęły się błędy. Wspólnie ze znajomym mechanikiem podjęliśmy wyzwanie zrzucenia kolektora i weryfikację na jakim etapie jest poziom nagromadzonego nagaru. Padło podejrzenie, że być może kolektor jest tak zasyfiony, że nastawnik klap nie daje rady i wali błędami (mechaniczne blokowanie klap). Po zrzuceniu szok! Ilość nagaru we wnętrzu kolektora minimalna. Jak na blisko 198.000 km oryginalny przebieg wręcz idealnie. Luzy na ośce klap niewyczuwalne. EGR zabrudzony bardziej jak kolektor, ale bez tragedii. Podobnie z przepustnicą. Błąd w opisie zdjęcia - kolektor nie aluminiowy, a plastikowy. Postanowiliśmy przejrzeć się samemu nastawnikowi i bardzo szybko znaleźliśmy przyczynę. Plastikowe cięgno łączące z elektrycznym nastawnikiem, a ośką mechanizmu do obrotu klap ma wewnątrz gniazdo, dzięki któremu trzyma pozycję na trzpieniu widocznym na zdjęciu. Niestety owe plastikowe cięgno się wypracowuje, dostaje luzu i potrafi przestawić się na trzpieniu mechanizmu do obrotu klap. Klapy są otwierane i zamykane jednak nietrzymanie osi plastikowego ramienia powoduje sypanie błędem P2015. Rozwiązanie - odpowiedni dystans pomiędzy sprężynę a plastikowe cięgno, który utrzyma cięgno na właściwej pozycji. Całość: Ponadto po oczyszczeniu kolektora z jak mi się wydaje naturalnej ilości nagaru jak dla takiego przebiegu, po wyczyszczeniu EGR i przepustnicy zauważyłem cichszą prace silnika (może to efekt placebo). Niebawem dwumas i na jakiś czas spokój. Prewencyjnie zajrzę do nastawnika P2015 za 60.000 km. PS. Oczywiście wszystkie uszczelnienia dla kolektora, EGR i przepustnicy nowe. Edytowane 12 Lutego 2020 przez Tomy Literówki i błędne oznaczenie materiały, z którego wykonany jest kolektor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #309 Napisano 26 Września 2018 (edytowane) no i dzisiaj mnie dopadł ten błąd (P2015) na liczniku mam 227k km. Zacznę od tego aluminiowego kasownika błędów a może to potencjometr klapy ,na szybkiego sprawdziłem i nie widziałem żeby sztanga reagowała na gaz,jutro sprawdze dokładniej Edytowane 26 Września 2018 przez bubas16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #310 Napisano 27 Września 2018 Mnie też dopadł ten błąd w tamtym tygodniu załóżyłem ten aluminiowy ogranicznik i jest spokój narazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #311 Napisano 27 Września 2018 Dnia 24.12.2017 o 12:56, czornyraflik napisał: przywrócił mi klapy wirowe do życia ingerując tylko w moduł sterowniczy tymi klapami tak ze klapy działają bez problemu Może nie tak całkiem,że "działają" bez problemu.Mi też przy okazji ktoś je programowo wyłączył/ włączył? W każdym razie od kilku lat błędu nie ma.Ale wątpliwości co do poprawnego działania klap pozostały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #312 Napisano 27 Września 2018 Lipa że kolektor z tworzywa trzeba cały ściągnąć żeby założyć ten ogranicznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #313 Napisano 30 Września 2018 No lipa ale nawet szybko idzie go zdemontować mi zajęło wszystko może 30min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czornyraflik Zgłoś #314 Napisano 9 Października 2018 Dnia 27.09.2018 o 12:32, wektor napisał: Może nie tak całkiem,że "działają" bez problemu.Mi też przy okazji ktoś je programowo wyłączył/ włączył? W każdym razie od kilku lat błędu nie ma.Ale wątpliwości co do poprawnego działania klap pozostały. Tylko że u mnie tę klapy działają i jest wszystko tak jak było przed awarią klapy mam włączone i na chodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacpass Zgłoś #315 Napisano 31 Października 2018 błąd powstaje w wyniku wyrobienia się dżwigni obracania klap w miejscu łączenia z prętem na którym są zamocowane klapy . Można wymienić cały kolektor na nowy , a to spory wydatek , ja zacisnąłem trytytkę w miejscu dżwigni tak żeby w stanie spoczynku nie dochodziła ona do końca o grubość tej właśnie trytytki , jeżdżę już rok i błąd się nie zapala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sharkyman Zgłoś #316 Napisano 20 Grudnia 2018 (edytowane) Witam, Panowie i w moim Passacie się to przydarzyło. Wywaliło błąd P2015, kupiłem ten ogranicznik za 200 zł z allegro i mechanik mi założył. Błąd znikną ale po kilku dniach znowu zapaliła się kontrolka. Sprawdziłem błędy i wywaliło tym razem P2004/P2006. Kolektor do wymiany czy mechanik mógł coś zruszyć? No i sprawa tego DPF jest niejasna. Jeżeli świeci się kontrolka check engine to wypala się podczas jazdy? Miałem zostawić ten błąd w spokoju ale przestraszyłem się tego wypalania DPF'a/ Z góry dziękuję za pomoc Dzisiaj wróciłem do domu, wykasowałem błędy, pojeździłem chwilę po mieście i na razie check engine się nie świeci. Zobaczymy na jak długo... Edytowane 20 Grudnia 2018 przez Sharkyman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #317 Napisano 20 Grudnia 2018 Wypalania się nie bój.Bój się tej kontrolki.W zależności czego dotyczy błąd (zapewne niedługo koledzy Ci tu powiedzą) może być tak,że z tego powodu DPF nie będzie wypalany.A to może doprowadzić do jego zapchania popiołem.Jeżeli wymuszone wypalanie nie pomoże, to albo regeneracja DPFa albo śmietnik.Ja tak miałem z powodu błędu klapy gaszącej. Co do klap: ja pozostawiłem otwarte i "wyprogramowali" mi je ze sterownika.Święty spokój.Na zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #318 Napisano 22 Grudnia 2018 (edytowane) Ciekawe czy mechanik właściwie zamontował ogranicznik. Ja u siebie tez miałem check (błąd P2015). Oczywiście internet i allegro. Tam zakupiłem ogranicznik za 50zł. Po zamontowaniu ten sam błąd. DPF wypalał się mimo wszystko. Po paru dniach jeszcze raz wymontowałem ogranicznik i poprawiłem. Obyło się bez wyciągania kolektora, tylko silnik odpaliłem, żeby łatwiej było zamontować to Błąd zniknął i już się nie pojawił. Pewnie w przyszłości będzie trzeba wymienić kolektor, ale na razie wszystko działa. Pomijając fakt, iż strasznie drogo kupiłeś ten ogranicznik to możesz go zawsze odesłać. Na aukcjach są też regenerowane kolektory, jeśli okazałoby się, że twój jednak jest nie do odratowania. Powodzenia Edytowane 22 Grudnia 2018 przez emilus100 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #319 Napisano 23 Grudnia 2018 A dobry kupiłeś ogranicznik bo są dwa rodzaje,fakt przepłaciłeś sporo, ja też mam założony ogranicznik i narazie zero problemów.Z wymianą kolektora bym się wstrzymał tam się wyrabia tylko ogranicznik a pozatym nie ma się tam co zepsuć za bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #320 Napisano 26 Grudnia 2018 Racja, można wymienić tylko nastawnik a nie cały kolektor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach