Skocz do zawartości
Łuki0

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie w jaki sposób zlikwidowałeś luzy klap w kolektorze ssącym.Mam podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy posiada ktos namiar na firme która naprawia te klapy w kolektorze ssącym za rozsądne pieniądze? Ew poproszę o instrukcje jak mogę naprawić to samemu. Dzisiaj w aso wycenili mi to na 2000 zł mówiąc ze tego sie nie regeneruje i konieczna wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś co uległo uszkodzeniu. Czy wyrobiła się część mechaniczna, czy elektroniczna. Jakie masz objawy i ci uległo zużyciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aso powiedzieli mi tylko ze kolektor do wymiany. Mowili ze to standardowa przypadłość, mozna z tym jezdzic ale bedzie zapalać sie check engine, moze dawać zła mieszankę powietrza i troche wiecej palić

Czy błąd p2015 cos da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W aso powiedzieli mi tylko ze kolektor do wymiany. Mowili ze to standardowa przypadłość, mozna z tym jezdzic ale bedzie zapalać sie check engine, moze dawać zła mieszankę powietrza i troche wiecej palić

Czy błąd p2015 cos da?

 

Mam to samo. Kolektor kosztuje około 1,700zł i do tego trzeba doliczyć roboczogodzinę, godziny. Ktoś kiedyś napisał na forum, że kupił nowy kolektor za 300zł. na allegro. Ale to musiała być super okazja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy za 300 to bajka. 2000 tys z montażem to wg mnie troche za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowy za 300 to bajka. 2000 tys z montażem to wg mnie troche za dużo.

 

Takie są ceny w ASO. Ja także naiwnie szukam takiej okazji ale bez skutku. Sam klapy nie zregenerujesz to możesz o tym zapomnieć. Celowo jest wszystko zespolone w jedną całość żeby nie naprawić tylko kupić nowy kolektor..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie sam to chociaż firma która to umie zrobic za bardziej rozsądne pieniądze niz aso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do nich, nie naprawiają kolektorów do 2.0tdi. Podobno nie ma takiej możliwości bo kolektor jest zgrzany i nie da sie wyciągnąć klap

Edytowane przez roberto190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje tylko zakup nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapy kolektora ssącego w silniku CR są napędzane silnikiem wykonawczym z elektroniką, podobnym do tego jaki jest w klapie przepustnicy powietrza. Wystarczy że klapy pokryją się nagarem i nie domkną lub nie otworzą do końca i pozycjometr w silniku zgłosi błąd. Może być też uszkodzony silnik, zębatki, elektronika. ASO wymienia całość, ale to nie powód żeby nie spróbować samemu. Mechanicznie to tam jest tylko ośka z czterema klapkami zamykającymi kanały dolotowe, w momencie uszkodzenia silnik przestawia je na zawsze otwarte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na 99% klapom nic nie dolega a uszkodzeniu uległ sam nastawnik klap. Można to bardzo łatwo sprawdzić.

Nastawnik jest umiejscowiony z prawej strony pod plastikową osłoną silnika. Wystarczy zdjąć osłonę odpalić silnik i sprawdzić czy po dodaniu gazu sztanga którą nastawnik połączony jest z kolektorem się wychyla. Jeśli nie to sprawa jest jasna. Padł nastawnik. To jest powszechna przypadłość CR-ek. Do elektroniki dostaje się olej i trafia ją szlag.

 

Aso oczywiście nie sprzedaje tych nastawników twierdząc że to jest niedemontowalne, ale to bzdura. Nastawnik połączony jest cięgnem i przykręcony na 3 śruby. Jego wymiana zajmuje pół godziny. Przy szukaniu używki trzeba zwrócić uwagę nie tylko na numer, ale też rok produkcji oraz oznaczenie dodatkowe ( w CBAB to jest 03L129086 V120 - przypuszczam że w CBBB będzie ten sam)

 

Zacznijcie od podpięcia auta pod kompa i sprawdzenia jaki błąd wyskoczy.

Jedyna prawda jest taka, że można z tym spokojnie jeździć. Jedyny objaw to nieco mniejsze spalanie :).

 

Sam klapy nie zregenerujesz to możesz o tym zapomnieć. Celowo jest wszystko zespolone w jedną całość żeby nie naprawić tylko kupić nowy kolektor..
Jesteś w błędzie. W silnikach CBAB i CBBB nastawnik i kolektor to są całkowicie osobne części
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. W przyszły week chyba sobie zerkne na ten nastawnik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rozebrałem i sprawdziłem, faktycznie jest jakby luźne ciegielko, ktore porusza dźwignią od klap. Macie patent jak to naprawić ?

 

98362489e5fef0997b3c989ee0ca82cf.jpg

 

dff7fe457cd0760970b3c14a80b6cce1.jpg

Edytowane przez roberto190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki:

Czy jest możliwość uniknięcia tej usterki, póki auto jest sprawne?

Póki co, nie ma żadnych objawów.

Silnik jak w podpisie, CBAB 140KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec metodą chałupniczą coś zrobiłem:)

 

W tym celu potrzebowałem :

 

- brat

- 4 browary

- 40 min skupienia

- Podkladka

- 2 segery

 

Najpierw oszlifowalismy podkładkę do takiej grubości aby nie haczyła o obudowę nastawnika.

 

Potem ja rozciąłem i zalizylem na dźwignie nastawnika

c1e4b23f904707b7d70dd8be4eb8b980.jpg

 

Następnie dla zmniejszenia luzu włożyłem jeszcze 2 segery i założyłem do auta.

Pewnie efekt pracy bedzie mi znany za tydzień moze dwa - nie wyskoczy check engine.

 

e3a58a6f93b9fe07f9ee061fa3e26224.jpg

82c0076b0707c56f239c92308614d433.jpg

Edytowane przez roberto190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nadal wyskakuje błąd. Jednak trzeba zakupić ten nastawnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności