Jump to content
roberto190

Regeneracja klap kolektora ssącego silnik 2.0 tdi cbbb

Recommended Posts

Witam

Czy posiada ktos namiar na firme która naprawia te klapy w kolektorze ssącym za rozsądne pieniądze? Ew poproszę o instrukcje jak mogę naprawić to samemu. Dzisiaj w aso wycenili mi to na 2000 zł mówiąc ze tego sie nie regeneruje i konieczna wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałeś co uległo uszkodzeniu. Czy wyrobiła się część mechaniczna, czy elektroniczna. Jakie masz objawy i ci uległo zużyciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W aso powiedzieli mi tylko ze kolektor do wymiany. Mowili ze to standardowa przypadłość, mozna z tym jezdzic ale bedzie zapalać sie check engine, moze dawać zła mieszankę powietrza i troche wiecej palić

Czy błąd p2015 cos da?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W aso powiedzieli mi tylko ze kolektor do wymiany. Mowili ze to standardowa przypadłość, mozna z tym jezdzic ale bedzie zapalać sie check engine, moze dawać zła mieszankę powietrza i troche wiecej palić

Czy błąd p2015 cos da?

 

Mam to samo. Kolektor kosztuje około 1,700zł i do tego trzeba doliczyć roboczogodzinę, godziny. Ktoś kiedyś napisał na forum, że kupił nowy kolektor za 300zł. na allegro. Ale to musiała być super okazja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowy za 300 to bajka. 2000 tys z montażem to wg mnie troche za dużo.

 

Takie są ceny w ASO. Ja także naiwnie szukam takiej okazji ale bez skutku. Sam klapy nie zregenerujesz to możesz o tym zapomnieć. Celowo jest wszystko zespolone w jedną całość żeby nie naprawić tylko kupić nowy kolektor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie sam to chociaż firma która to umie zrobic za bardziej rozsądne pieniądze niz aso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do nich, nie naprawiają kolektorów do 2.0tdi. Podobno nie ma takiej możliwości bo kolektor jest zgrzany i nie da sie wyciągnąć klap

Edited by roberto190

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapy kolektora ssącego w silniku CR są napędzane silnikiem wykonawczym z elektroniką, podobnym do tego jaki jest w klapie przepustnicy powietrza. Wystarczy że klapy pokryją się nagarem i nie domkną lub nie otworzą do końca i pozycjometr w silniku zgłosi błąd. Może być też uszkodzony silnik, zębatki, elektronika. ASO wymienia całość, ale to nie powód żeby nie spróbować samemu. Mechanicznie to tam jest tylko ośka z czterema klapkami zamykającymi kanały dolotowe, w momencie uszkodzenia silnik przestawia je na zawsze otwarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy na 99% klapom nic nie dolega a uszkodzeniu uległ sam nastawnik klap. Można to bardzo łatwo sprawdzić.

Nastawnik jest umiejscowiony z prawej strony pod plastikową osłoną silnika. Wystarczy zdjąć osłonę odpalić silnik i sprawdzić czy po dodaniu gazu sztanga którą nastawnik połączony jest z kolektorem się wychyla. Jeśli nie to sprawa jest jasna. Padł nastawnik. To jest powszechna przypadłość CR-ek. Do elektroniki dostaje się olej i trafia ją szlag.

 

Aso oczywiście nie sprzedaje tych nastawników twierdząc że to jest niedemontowalne, ale to bzdura. Nastawnik połączony jest cięgnem i przykręcony na 3 śruby. Jego wymiana zajmuje pół godziny. Przy szukaniu używki trzeba zwrócić uwagę nie tylko na numer, ale też rok produkcji oraz oznaczenie dodatkowe ( w CBAB to jest 03L129086 V120 - przypuszczam że w CBBB będzie ten sam)

 

Zacznijcie od podpięcia auta pod kompa i sprawdzenia jaki błąd wyskoczy.

Jedyna prawda jest taka, że można z tym spokojnie jeździć. Jedyny objaw to nieco mniejsze spalanie :).

 

Sam klapy nie zregenerujesz to możesz o tym zapomnieć. Celowo jest wszystko zespolone w jedną całość żeby nie naprawić tylko kupić nowy kolektor..
Jesteś w błędzie. W silnikach CBAB i CBBB nastawnik i kolektor to są całkowicie osobne części

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to rozebrałem i sprawdziłem, faktycznie jest jakby luźne ciegielko, ktore porusza dźwignią od klap. Macie patent jak to naprawić ?

 

98362489e5fef0997b3c989ee0ca82cf.jpg

 

dff7fe457cd0760970b3c14a80b6cce1.jpg

Edited by roberto190

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie z innej beczki:

Czy jest możliwość uniknięcia tej usterki, póki auto jest sprawne?

Póki co, nie ma żadnych objawów.

Silnik jak w podpisie, CBAB 140KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiec metodą chałupniczą coś zrobiłem:)

 

W tym celu potrzebowałem :

 

- brat

- 4 browary

- 40 min skupienia

- Podkladka

- 2 segery

 

Najpierw oszlifowalismy podkładkę do takiej grubości aby nie haczyła o obudowę nastawnika.

 

Potem ja rozciąłem i zalizylem na dźwignie nastawnika

c1e4b23f904707b7d70dd8be4eb8b980.jpg

 

Następnie dla zmniejszenia luzu włożyłem jeszcze 2 segery i założyłem do auta.

Pewnie efekt pracy bedzie mi znany za tydzień moze dwa - nie wyskoczy check engine.

 

e3a58a6f93b9fe07f9ee061fa3e26224.jpg

82c0076b0707c56f239c92308614d433.jpg

Edited by roberto190

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nadal wyskakuje błąd. Jednak trzeba zakupić ten nastawnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko pytanie czy sprawny. Zeby nie kupic tęgi samego. Bo po 500 pln tez sa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy