Skocz do zawartości
materson

kopci na niebiesko szaro przy odpalaniu AVF

Rekomendowane odpowiedzi

witam mój passat avf przy odpalaniu wypuszcza chmurę niebiesko siwego dymu co może być przyczyna ??

 

poniżej logi statyczne + BS ( trochę bałagan w logach ale nie nazwałem ich sobie przy logowaniu jak coś to zrobię nowe jakie beda potrzebne )

 

Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_186314.html

Grupa 023, 013, 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_186315.html

Grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_186316.html

Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_186317.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_186307.html

Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_186308.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_186309.html

Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_186310.html

Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_186311.html

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_186312.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_186313.html

 

 

i jeszcze jedno jak wygląda EGR,

rozrząd sie chyba rozjeżdża jaka przyczyna wymieniany niecały rok temy przejechane jakieś 25 tyś cześci ina

Edytowane przez materson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Chciałbym się dowiedzieć czy problem został rozwiązany. Ostatnio kupiłem Passata 1.9 TDI 130 KM AVF i też mi przy porannym odpalaniu zakopci. Po kilku sekundach przestaje. Proszę o pomoc bo zaczyna mnie to niepokoić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli nie mam kabla i oprogramowania? Nie można zdiagnozować usterki bez tego ? Na razie wiem tyle że korekty na wtryskach są w porządku i to w bardzo dobrym stanie bo byłem u mechanika. Płynu chłodniczego mi nie ubywa i jest on czysty, poziom oleju też jest w porządku chociaż mało jak na razie kilometrów nim przejechałem (ok 500 km) Silnik nie traci mocy, odpala od razu, obroty są równe. Chociaż turbina możliwe że cieknie trochę od strony spalin, ale czy to by mogło być powodem krótkotrwałego kopcenia na zimnym silniku po zapaleniu ? Zawór EGR został przeze mnie wyczyszczony. W odmie jest trochę oleju i sadzy za zaworem. Czy możliwe jest że te chwilowe kopcenie jest spowodowane przez turbinę czy usterki lepiej szukać w uszczelniaczach i głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

materson - wiem, że trochę późno, ale po logach widać, że prawdopodobnie masz uszkodzony MAP sensor. Generalnie ciężko coś odczytać coś z tych logów, spory chaos.

 

Chociaż turbina możliwe że cieknie trochę od strony spalin, ale czy to by mogło być powodem krótkotrwałego kopcenia na zimnym silniku po zapaleniu ?

 

Jeśli jest to niebieski dym to jest to przepalony olej. Kopcenie następuje tuż po odpaleniu czy dopiero po krótkim czasie? Możliwe, że w części gorącej zbiera Ci się olej podczas postoju i po odpaleniu powoduje dymienie z wydechu. Myślę, że mimo wszystko turbina przepuszcza też po stronie zimnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopci od razu po odpaleniu ( no może po 2 sekundach :P) właśnie tak myślałem że to ta turbina... Trzeba będzie się jej lepiej przyjrzeć lub poczekać aż padnie i ją zregenerować. Może od razu przeczyszczę cały odcinek do zaworu. Dzięki MrTi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepiej od razu oddać na regenerację niż czekać aż padnie gdzieś w trasie, większość zakładów odbierając stare turbo daje od ręki drugą już zregenerowaną także przestój nie trwałby zbyt długo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kopci od razu po odpaleniu ( no może po 2 sekundach :P) właśnie tak myślałem że to ta turbina... Trzeba będzie się jej lepiej przyjrzeć lub poczekać aż padnie i ją zregenerować. Może od razu przeczyszczę cały odcinek do zaworu. Dzięki MrTi

 

Skoro tak jak mówisz, to raczej turbo od gorącej strony zbiera olej i kopci, jak napisał kolega wcześniej. Jak by od razu było niebiesko to wychodziłoby na uszczelniacze, przez które zbierały się olej na tłoku. Jeśli kopci po krótkiej chwili to prędzej trubo - robi się w moment temperatura i zaczyna wypalać olej.

 

Nie czekałbym z regeneracją turbiny jeśli widać, że ma dość i masz za co to zrobić - turbo które padnie potrafi narobić szkód...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Musze tylko zobaczyć czy odrazu po odpaleniu czy ze 2-3minuty po. Należałoby wyczyścić cały dolot i sprawdzić. Ja podejrzewam uszczelniacze. Od siebie powiem tylko że jak jest cieplej to prawie wogóle nie ma tego objawu. Ja mam egr usunięty programowo i zaślepiony.

Będę śledził temat.

PS.Ubywa Ci oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest podobnie. Musze tylko zobaczyć czy odrazu po odpaleniu czy ze 2-3minuty po. Należałoby wyczyścić cały dolot i sprawdzić. Ja podejrzewam uszczelniacze. Od siebie powiem tylko że jak jest cieplej to prawie wogóle nie ma tego objawu. Ja mam egr usunięty programowo i zaślepiony.

Będę śledził temat.

PS.Ubywa Ci oleju?

 

Jak uszczelniacze walą to auto dymi na niebiesko zaraz po odpaleniu i zaraz przestaje, tylko olej się wypali w cylindrze.

2-3 minuty po, to może dymić parująca z wydechu woda, lub zbierająca się tam niedopalona sadza, jak mało jeździsz i nie ma kiedy się dopalić.

 

Zawsze jak dymi to trzeba sprawdzić dokładnie w jakich okolicznościach, czy dodatkowo coś się dzieje poza dymieniem (czegoś ubywa/przybywa itp.) i wtedy można diagnozę próbować stawiać, choć nie widząc auta to też gwarancji na takie wróżenie nie daję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam objaw, kopci na niebiesko tylko i wyłącznie przy odpalaniu od razu tak przez 3-4sek i spokój, najgorzej dymi rano jak auto stało całą noc, chociaż po dłuższym postoju tak kilka godzin to też potrafi zakopcić na niebiesko....:kwasny :kwasny

Oleju mi ubywa, mam zamiar zrobić uszczelniacze zaworowe.

Czy jeżeli turbina by już się kończyła i puszczała olej to auto dymiło by też podczas jazdy...?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie.... Bo mi też tylko chwilę dymi. Jakby to była turbina to dymiła by cały czas? Dodatkowo zdaje mi się, że troszkę jest głośniejszy przy około 1800 obr. Jeżeli miałbym tylko te krótkotrwałe dymienie to raczej byłoby to uszczelniacze, ale jeżeli jest też głośniejszy... Może to i to ? Płyn chłodniczy jest czysty, Oleju na razie nie mogę stwierdzić czy ubywa, za krótko nim jeżdżę ...

 

Enstone, jak zrobisz uszczelniacze to proszę daj znać czy pomogło :P

Edytowane przez mardokJR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mardokJR

To że jest głośniejszy to raczej nic nie znaczy.

Może wrzuć jakiś filmik przy odpalaniu jak to wygląda i porównamy np. do mojego problemu.

Ja zamierzam zrobić te uszczelniacze w pierwszej kolejności bo są nie drogie jeżeli chodzi o części i nie trzeba ściągać głowicy, a za turbinę to zaraz trzeba będzie wywalić dużo $$$, a być może to uszczelniacze są temu wszystkiemu winne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności