suvoproste Zgłoś #21 Napisano 12 Września 2014 Jak widać, najgłośniej krzyczą i krytykują, ci którzy nigdy nawet klucza nie mieli w rękach Pozdrawiam, tych co mają odrobinę pojęcia o mechanice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #22 Napisano 12 Września 2014 Jak widać, najgłośniej krzyczą i krytykują, ci którzy nigdy nawet klucza nie mieli w rękach Pozdrawiam, tych co mają odrobinę pojęcia o mechanice. Ot powiedział co wiedział, pisz za siebie. Od kilku lat siedzę w mechanice, wymieniłem kilkanaście zwieszeń w Passacie, Audi ( nie tylko swoim) ale takich bzdur na temat nerwowości zawieszenia nigdy nie czytałem. Po tylu latach istnienia forum nagle niczym zielone ludziki na Krymie pojawiło się paru gości którzy wiedzą więcej o jakiejś bzdurnej nerwowości Passata od serwisów i starych wyjadaczy na forum. Bez jaj panowie wymieniałem dwa lata temu u siebie końcówki i drążki i jakoś nic nie ustawiałem i jakoś na nierównościach moje auto ani nie jest nerwowe ani nie prowadza się po rowach a wręcz przeciwnie prowadzi się jak po sznurku. Jak dla mnie ten temat to zwyczajne bicie piany i nic nie wnoszący bełkot, nadaje się jedynie do działu kosz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #23 Napisano 12 Września 2014 Jak Twoich klientow i twoj samochod prowadzi sie dobrze to chwala Ci za to. Twoj samochod, twoi klienci. Temat jest o tym czy cos takiego sie ustawia i jak a nie co kto o tym mysli . Jakby nie bylo to sruba wkrecana od gory nie sluzy do zabezpieczenia przed wypadnieciem tylko do regulacji. Wyobraz sobie ze inzynier nie bez potrzeby zaprojektowal cos tak a nie inaczej. Milego wieczoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #24 Napisano 12 Września 2014 no to chyba musiał być inżynieryjny niewypał bo jakoś nie przypomina mi się aby po B5 w przypadku VW i jakimkolwiek modelu Audi stosowano takie rozwiązanie. Z czystej ciekawości oglądałem sworzeń starej końcówki (oryginał VW) i pasowałem do płszczyzny wcięcia na sworzniu śrubę. Luz jaki tam jest to może leciutko ponad milimetr, nie sądzę aby pół milimetra (licząc od osi wcięcia na sworzniu trzeba milimetr podzelić na 2) ustawienia końcówki w górę bądź w dół miało jakiś zakakująco niesamowity wpływ na efektywność układu kierowniczego. To Passat nie bolid F1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #25 Napisano 12 Września 2014 Jakby nie bylo to sruba wkrecana od gory nie sluzy do zabezpieczenia przed wypadnieciem tylko do regulacji. Pewnie przy okazji i do zabezpieczenia:) A jest możliwe że przez złe ustawienie owego sworznia auto na zakręcie na wybojach dziwnie jakby pływa? Znaczy o ile podobnie będzie w golfie 3 i BMW serii7 z 2005r bo właśnie w tych modelach miałem takie wrażenie. - - - - - aktualizacja - - - - - W zawieszeniu wielowahaczowym (m.in. Passat B5) zbieznosc ustawia sie na calkowicie opuszczonym samochodzie stojacym na obrotnicach, pozniej podnosi go sie na belce w gore na wysokosc dokladnie 60mm, kola w tym polozeniu dalej stykaja sie z podlozem obrotnic, robimy pomiar jak zmienila sie zbieznosc, ewentualne odchylenia wlasnie regulujemy dlugoscia osadzenia koncowki drazka w zwrotnicy Cośw tym jest racji...i ma chyba sens Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #26 Napisano 13 Września 2014 Oczywiscie temat dotyczy krzywej zbieżności a nie nerwowości W dobrych aso mamzna to ustawic. Potrzebna jest belka vag 1924. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suvoproste Zgłoś #27 Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Ja też siedzę już parę lat w mechanice i do tej pory o czymś takim nie wiedziałem. Mój znajomy który to robił nazwał to po prostu nerwowością. Dopiero jak zacząłem drążyć temat i kilku mądrych ludzi potwierdziło, że coś takiego istnieje, zrozumiałem że jest to krzywa zbieżności. Widzę że licytują się tu co niektórzy zupełnie bez sensu. Zadzwoń sobie jeden z drugim do ASO i zapytaj czy jest regulowana krzywa zbieżności w B5. Podaję jeszcze link do forum, gdzie ktoś już pytał o regulację i adres gdzie to się robi. http://forum.vw-passat.pl/threads/110608-Krzywa-zbie%C5%BCnosci-Passat-B5 Edytowane 13 Września 2014 przez suvoproste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #28 Napisano 13 Września 2014 No to jak doszedłeś co jest co to wypada zmienić tytuł wątku i zrobić małą edycję. Np: "Ustawienie krzywej zbieżności Passata B5". Oczywiście takie coś istnieje w naszych autach, ale miejsca gdzie można to ustawić i ludzie, którzy mają do tego wiedzę i sprzęt jest jak na lekarstwo to i informacje są po prostu szczątkowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #29 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Dla tych co sie tak mądruja, maja warsztaty i duze doswiadczenie w mechanice i zrobili setki zawieszen niech sie doucza bo przez wiele lat zyli i zyja w nieswiadomosci. Ja tutaj nie chce nikogo obrazac bo nie po to jest to forum.Ale to Ci wszystkowiedzacy, ktorych wymienilem na poczatku niestety obrazaja tych, ktorzy wiedza troche wiecej w danym temacie.Mysle ze watpliwosci juz zostaly rozwiane i nie ma sensu drazyc tematu dalej. Ponizej urzadzenie zwane belka VAG 1925 (cały osprzęt to HUNTER VAS 6292) sluzace do regulacji krzywej zbierznosci za pomocą regulacji wysokosci osadzenia sworznia w zwrotnicy.Pozdrawiam. Edytowane 16 Września 2014 przez firol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #30 Napisano 16 Września 2014 http://pmmonline.co.uk/technical/toe-curve-adjustment-various-vag-group-vehicles Coś tam się jednak reguluje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #31 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) No to ciekawostka, zaraz zapytam ubok hurtowni gdzie pracuję firmę co robią zbieżność i czy takie coś robią a przy okazji. Mam stuki, ale cieżko wyczyć czy jest to przekładnia czy krzyżaki na kolumnie. Co cześciej pada w takich pastuchach przy przebiegu ok 220tyś.?? Czy brak regulacji, jak to ma miejsce pewnie w 90 procentach aut ma wpływ na ściaganie auta?? PZDR> Edytowane 16 Września 2014 przez kris85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #32 Napisano 17 Września 2014 Na sciaganie wplyw mają kąty pochylonia kół przednich oraz cała geometria kół tylnych. O tak oczywistych sprawach jak hamulce i opony na pewno wiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #33 Napisano 17 Września 2014 Zbieżność byla robiona po wymianie zawiechy całej. Hamulcę są ok. Posmarowande smarem do tłoczków pływki, wszystko chodzi lekko. Opony są dobre, uniroyale kierunkowowe, po 2,2 bara w kołach. zostały tuleje belki które są już na lekkim wykończeniu. Ale popytalem kilku mechaniorów znajomych (z racji pracy w hurtowni motoryzacyjne, zna się sporo mechaniorów) to rzaden nic nie wiedział na temat krzywej zbieżności. Dobiero jak pokazałem linki, stronki i autodate (o dziwo tam jest drobna wzmianka o tym)to kopary im do ziemi!! Masakra!!! PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #34 Napisano 17 Września 2014 Krzywa zbieżnosci nie ma wpływu na ściąganie. Czy możesz wstawić skany z geometrią kół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suvoproste Zgłoś #35 Napisano 18 Września 2014 Duże znaczenie, jeżeli chodzi o ściąganie mają opony. Spróbuj zamienić opony przednie z tylnymi i sprawdź czy może to było przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach