Skocz do zawartości
suvoproste

Nerwowość B5-tki

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać, najgłośniej krzyczą i krytykują, ci którzy nigdy nawet klucza nie mieli w rękach :) Pozdrawiam, tych co mają odrobinę pojęcia o mechanice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak widać, najgłośniej krzyczą i krytykują, ci którzy nigdy nawet klucza nie mieli w rękach Pozdrawiam, tych co mają odrobinę pojęcia o mechanice.

 

Ot powiedział co wiedział, pisz za siebie. Od kilku lat siedzę w mechanice, wymieniłem kilkanaście zwieszeń w Passacie, Audi ( nie tylko swoim) ale takich bzdur na temat nerwowości zawieszenia nigdy nie czytałem. Po tylu latach istnienia forum nagle niczym zielone ludziki na Krymie pojawiło się paru gości którzy wiedzą więcej o jakiejś bzdurnej nerwowości Passata od serwisów i starych wyjadaczy na forum. Bez jaj panowie wymieniałem dwa lata temu u siebie końcówki i drążki i jakoś nic nie ustawiałem i jakoś na nierównościach moje auto ani nie jest nerwowe ani nie prowadza się po rowach a wręcz przeciwnie prowadzi się jak po sznurku.

 

Jak dla mnie ten temat to zwyczajne bicie piany i nic nie wnoszący bełkot, nadaje się jedynie do działu kosz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Twoich klientow i twoj samochod prowadzi sie dobrze to chwala Ci za to. Twoj samochod, twoi klienci. Temat jest o tym czy cos takiego sie ustawia i jak a nie co kto o tym mysli . Jakby nie bylo to sruba wkrecana od gory nie sluzy do zabezpieczenia przed wypadnieciem tylko do regulacji.

 

Wyobraz sobie ze inzynier nie bez potrzeby zaprojektowal cos tak a nie inaczej.

 

Milego wieczoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to chyba musiał być inżynieryjny niewypał bo jakoś nie przypomina mi się aby po B5 w przypadku VW i jakimkolwiek modelu Audi stosowano takie rozwiązanie. Z czystej ciekawości oglądałem sworzeń starej końcówki (oryginał VW) i pasowałem do płszczyzny wcięcia na sworzniu śrubę. Luz jaki tam jest to może leciutko ponad milimetr, nie sądzę aby pół milimetra (licząc od osi wcięcia na sworzniu trzeba milimetr podzelić na 2) ustawienia końcówki w górę bądź w dół miało jakiś zakakująco niesamowity wpływ na efektywność układu kierowniczego. To Passat nie bolid F1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakby nie bylo to sruba wkrecana od gory nie sluzy do zabezpieczenia przed wypadnieciem tylko do regulacji.

 

Pewnie przy okazji i do zabezpieczenia:)

A jest możliwe że przez złe ustawienie owego sworznia auto na zakręcie na wybojach dziwnie jakby pływa?

Znaczy o ile podobnie będzie w golfie 3 i BMW serii7 z 2005r bo właśnie w tych modelach miałem takie wrażenie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W zawieszeniu wielowahaczowym (m.in. Passat B5) zbieznosc ustawia sie na calkowicie opuszczonym samochodzie stojacym na obrotnicach, pozniej podnosi go sie na belce w gore na wysokosc dokladnie 60mm, kola w tym polozeniu dalej stykaja sie z podlozem obrotnic, robimy pomiar jak zmienila sie zbieznosc, ewentualne odchylenia wlasnie regulujemy dlugoscia osadzenia koncowki drazka w zwrotnicy

 

Cośw tym jest racji...i ma chyba sens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie temat dotyczy krzywej zbieżności a nie nerwowości :) W dobrych aso mamzna to ustawic. Potrzebna jest belka vag 1924.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też siedzę już parę lat w mechanice i do tej pory o czymś takim nie wiedziałem. Mój znajomy który to robił nazwał to po prostu nerwowością. Dopiero jak zacząłem drążyć temat i kilku mądrych ludzi potwierdziło, że coś takiego istnieje, zrozumiałem że jest to krzywa zbieżności. Widzę że licytują się tu co niektórzy zupełnie bez sensu. Zadzwoń sobie jeden z drugim do ASO i zapytaj czy jest regulowana krzywa zbieżności w B5.

 

Podaję jeszcze link do forum, gdzie ktoś już pytał o regulację i adres gdzie to się robi.

http://forum.vw-passat.pl/threads/110608-Krzywa-zbie%C5%BCnosci-Passat-B5

Edytowane przez suvoproste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak doszedłeś co jest co to wypada zmienić tytuł wątku i zrobić małą edycję. ;)

Np: "Ustawienie krzywej zbieżności Passata B5".

Oczywiście takie coś istnieje w naszych autach, ale miejsca gdzie można to ustawić i ludzie, którzy mają do tego wiedzę i sprzęt jest jak na lekarstwo to i informacje są po prostu szczątkowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co sie tak mądruja, maja warsztaty i duze doswiadczenie w mechanice i zrobili setki zawieszen niech sie doucza bo przez wiele lat zyli i zyja w nieswiadomosci. Ja tutaj nie chce nikogo obrazac bo nie po to jest to forum.Ale to Ci wszystkowiedzacy, ktorych wymienilem na poczatku niestety obrazaja tych, ktorzy wiedza troche wiecej w danym temacie.Mysle ze watpliwosci juz zostaly rozwiane i nie ma sensu drazyc tematu dalej. Ponizej urzadzenie zwane belka VAG 1925 (cały osprzęt to HUNTER VAS 6292) sluzace do regulacji krzywej zbierznosci za pomocą regulacji wysokosci osadzenia sworznia w zwrotnicy.Pozdrawiam.

 

belka do krzywej zbieżności.jpg

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawostka, zaraz zapytam ubok hurtowni gdzie pracuję firmę co robią zbieżność i czy takie coś robią :D a przy okazji. Mam stuki, ale cieżko wyczyć czy jest to przekładnia czy krzyżaki na kolumnie. Co cześciej pada w takich pastuchach przy przebiegu ok 220tyś.?? Czy brak regulacji, jak to ma miejsce pewnie w 90 procentach aut ma wpływ na ściaganie auta??

 

PZDR>

Edytowane przez kris85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sciaganie wplyw mają kąty pochylonia kół przednich oraz cała geometria kół tylnych. O tak oczywistych sprawach jak hamulce i opony na pewno wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność byla robiona po wymianie zawiechy całej. Hamulcę są ok. Posmarowande smarem do tłoczków pływki, wszystko chodzi lekko. Opony są dobre, uniroyale kierunkowowe, po 2,2 bara w kołach. zostały tuleje belki które są już na lekkim wykończeniu.

Ale popytalem kilku mechaniorów znajomych (z racji pracy w hurtowni motoryzacyjne, zna się sporo mechaniorów) to rzaden nic nie wiedział na temat krzywej zbieżności. Dobiero jak pokazałem linki, stronki i autodate (o dziwo tam jest drobna wzmianka o tym)to kopary im do ziemi!! Masakra!!!

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzywa zbieżnosci nie ma wpływu na ściąganie. Czy możesz wstawić skany z geometrią kół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duże znaczenie, jeżeli chodzi o ściąganie mają opony. Spróbuj zamienić opony przednie z tylnymi i sprawdź czy może to było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności