RedOctane Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2014 Witam. Ogromna prośba do wszystkich fachowców w dziedzinie diagnostyki VAG. Tylko w was nadzieja. Moje auto jest prawie całkowicie bezawaryjne nie licząc drogiej usterki która jest zwana wymianą turbiny. Raz już wymieniłem i myślałem, że to dlatego że była felerna ale teraz po przejechaniu niecałych 40 tyś. km. padła kolejna i musiałem wstawić nową. Nie chcąc ryzykować, od razu po odbiorze z warsztatu, który totalnie nie ma pojęcia o przyczynie postanowiłem wykonać porządne logi. Aha i uszkodzenia turbin zawsze takie same. Podczas jazdy dochodzi do rozszczelnienia i olej ucieka w wydech i mam niebieską chmurę dymu Auto poza tym sprawuje się bardzo dobrze i nie chcę go sprzedawać, ale jeżeli nie znajdę usterki to nie będę miał innego wyjścia. Chociaż z drugiej strony nie chciałbym sprzedać auta z felerem. Posiadam drugi identczny egzemplarz passata 2004, AWX. Mogę dokonać podmiany jakiegoś czujnika lub czegoś innego (co jest w miarę proste i dostępne bez kanału) jeśli to pomoże zlokalizować usterkę. LOGI DYNAMICZNE: Grupy 000,001,003: http://vaglog.rtnet.pl/log_183957.html Grupy 004,008,010: http://vaglog.rtnet.pl/log_183958.html Grupy 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_183959.html LOGI STATYCZNE, MEASURING BLOCKS Grupy 000,001,002 http://vaglog.rtnet.pl/log_183964.html Grupy 003,004,007 http://vaglog.rtnet.pl/log_183965.html Grupy 013,023,018 http://vaglog.rtnet.pl/log_183966.html LOGI STATYCZNE, BASIC SETTINGS Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_183969.html Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_183967.html Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_183970.html Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_183968.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2014 Usterka może być spowodowana złym smarowaniem Padla pierwsza, padla druga, kolejna może paść z tej samej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
losgorniacos Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2014 no tak zle smarowanie zostalo spowodowane wywaleniem oleju do wydechu ale dlaczego? bo zatyka sie odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #4 Napisano 25 Sierpnia 2014 A czy przy wymianie turbiny wymieniono także rurkę zasilającą turbinę w olej? Sprawdził ktoś jej drożność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #5 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ten przewód sprawdziłem odrazu jak rozwaliło turbinę i był drożny oraz wydaje się być szczelny http://mobileking.proste.pl/allegro/300-400/317-MONDEO-MK3/DSC04697.JPG A czy przy wymianie turbiny wymieniono także rurkę zasilającą turbinę w olej? Sprawdził ktoś jej drożność? Michał, która to rurka, można prosić o jakiś link żebym wiedział na 100% o którą chodzi? Olej wymieniany regularnie i filtry, Olej Castrol EDGE 5W40 TD, dosyć często sprawdzam poziom i w razie potrzeby uzupełniam. Ostatnio zepsuła mi się na autostradzie jadąc 160km/h na 5 biegu, wcześniej podczas tej samej trasy prawdobodobnie turbina zaczęła wyć, być może był lekki spadek przyspieszenia ale trudno mi to na 100% potwierdzić. Miałem sprawdzić jak dojadę do domu ale niestety nie dojechałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #6 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ten przewód jest do sprawdzenia: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #7 Napisano 25 Sierpnia 2014 Dzięki Biszczan. Nie wiem czy uda mi się to zdemontować, najwyżej jak pojadę na kontrolę turbiny to powiem żeby to sprawdzili. Co jeszcze mogę sprawdzić? Po logach nic nie widać? Pamiętam, że na początku jak nim jeździłem to jak brakowało nawet troszkę oleju to dostawałem informację na MFA, a później żadnej informacji nawet jak brakowało go więcej. Nie wiem czy czujnik padł czy może mieć to jakiś związek z moją dolegliwością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaack Zgłoś #8 Napisano 25 Sierpnia 2014 Pamiętam, że na początku jak nim jeździłem to jak brakowało nawet troszkę oleju to dostawałem informację na MFA, a później żadnej informacji nawet jak brakowało go więcej. Nie wiem czy czujnik padł czy może mieć to jakiś związek z moją dolegliwością. Ja mam dokładnie ten sam silnik i informacja na zegarach (1/2 MFA) pojawia się kiedy olej zejdzie poniżej "stanu minimalnego" na bagnecie (pomarańczowa ikonka). Czerwona się pojawi kiedy ciśnienie oleju będzie za niskie wraz z wielkim czerwonym STOP - co oznacza już pewnie tragedię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #9 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ja mam dokładnie ten sam silnik i informacja na zegarach (1/2 MFA) pojawia się kiedy olej zejdzie poniżej "stanu minimalnego" na bagnecie (pomarańczowa ikonka).Czerwona się pojawi kiedy ciśnienie oleju będzie za niskie wraz z wielkim czerwonym STOP - co oznacza już pewnie tragedię Wiem, tak czy siak musze sprawdzic czy czujnik dziala. Wiesz może gdzie on jest? Bliżej filtra oleju w AWX czy gdzies u dołu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #10 Napisano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Czujnik poziomu oleju jest zamontowany w misce olejowej. Jeśli masz warunki to spuść olej i wtedy zobacz co pokaże komp po przekręceniu kluczyka. Jeśli przewód doprowadzający olej jest drożny, a nigdzie nie ma wycieków do sprawdzenia jest ciśnienie oleju (przełącznik ciśnienia oleju znajduje się we wsporniku filtra oleju i chłodnicy oleju): -na biegu jałowym ciśnienie powinno wynosić min. 0.8 bar -przy 2000 tys obr./min. min: 2.0 bar (wartości dla A4 B6 AWX więc dla paska chyba tyle samo) Przy okazji masz temperaturę silnika za niską. Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez Biszczan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #11 Napisano 26 Sierpnia 2014 Dzięki Biszczan. Oto co zamierzam zrobić (muszę zrobić zakupy): 1) Wymiana czujnika ciśnienia oleju na nowy MEYLE 2) Sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem na jałowym i na obrotach (temperatura silnika ma znaczenie?) 3) Przeczyszczę dokładnie benzyną i przedmucham kompresorem wąż od ODMY aby mieć jeszcze 100% pewność że jest drożny w 100%. 4) Jak będę jechał na sprawdzenie u mechanika turba (mam gwarancję) to powiem, żeby sprawdzili drożność przewodu olejowego i powrotnego turbiny, chociaż myślę, że to sprawdzili od razu. Dzięki wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi i proszę o kolejne:) 1) Czy to, że termostat otwiera się przy 81 stopniach a nie 87 może mieć jakiś wpływ na turbinę? 2) Rozumiem, że po LOGACH wszystko wydaje się ok poza temperaturą silnika? 3) Doszukałem się na forum, iż podobno te passaty mają wadę konstrukcyjną dotyczącą pokrywy silnika (zapychająca się siatka odmy), jeśli to prawda to zapewne mam właśnie tą pokrywę (mogę spisać nr na pokrywie). A więc czy to w ogole prawda? Czy wymiana pokrywy coś pomoże? Na pewno wyniesie mnie taniej niż kolejne turbo... 4) Co mogę jeszcze zrobić, na co jeszcze zwrócić uwagę mechanikom, którzy (mam nadzieję) podchodzą z dużym profesjonalizmem do swojej roboty ale w tym przypadku rozkładają ręce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaack Zgłoś #12 Napisano 26 Sierpnia 2014 3) Doszukałem się na forum, iż podobno te passaty mają wadę konstrukcyjną dotyczącą pokrywy silnika (zapychająca się siatka odmy), jeśli to prawda to zapewne mam właśnie tą pokrywę (mogę spisać nr na pokrywie). A z tego co ja pamiętam z forum, to pokrywa ta właśnie wcale nie ma siatki, tylko magiczne kanaliki na które wszyscy psioczą, bo siatka zatrzymuje olej i powoduje, że kapie z powrotem do komory, a nie jest wydmuchiwany w dolot (jak to najprawdopodobniej jest u mnie). Dlatego dużo ludzi montuje oil catch tanki - są na ten temat wielkie dyskusje (za i przeciw). Poczekajmy na wypowiedź kogoś, kto się zna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach