Skocz do zawartości
Stad

Po tankowaniu cieżko odpala TFSI

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem i szukałem, może kiepsko. Problem jest tego typu ze prawie za każdym razem kiedy odkręcenie korek od paliwa i tankuje auto to cieżko odpala. Wcześniej myślałem ze to cewki albo świece. Wymieniłem i to i to na nowe. Potem zacząłem dumac co to może być i zauważyłem pewna zależność ze problem z odpaleniem pojawia sie zawsze na stacji po tankowaniu. Dodam ze tankowane było na rożnych stacjach wiec to raczej nie problem paliwa.

Gdzie mam szukać problemu?

Z góry dziękuje za pomoc, a muszę sie sprężyć bo w sobotę wyjeżdżam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dokładnie wygląda problem z odpalaniem? Nie chce w ogóle, długo kręci, krztusi się, ale odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo kręci, a po odpaleniu tak jak by chodzi na trzy cylindry, przez kilka sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przejedziesz jakiś odcinek i zgasisz silnik , ponownie odpalisz to też ciężko odpala ? Czy to jest tylko pierwsze odpalenie silnika po zatankowaniu auta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko po tankowaniu. Tak to mogę odpalić i gasić do woli. Obstawiam ze bardziej chodzi o odkręcenie korka od paliwa lecz totalnie nie wiem gdzie szukać problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak odkręcasz korek od wlewu paliwa, to słyszysz jak uchodzi powietrze ? Takie "syczenie" jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo mocne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy po zatankowaniu i przy odkręconym korku odpala normalnie.

 

I przeczytaj TO, co prawda dotyczy tediego ale może masz to samo.

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz jadę tankować, tylko mi to sie dzieje przy tankowaniu nie pod korek. Bardzo to dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Evap rozszczelniony.sprawdzic zawor i przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mogę prosić o podpowiedź które to jest, może być jakieś zdjęcie ewentualnie rysunek techniczny z jakiejś serwisowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Evap rozszczelniony
A co to takiego ten "evap" i gdzie tego szukać. U mnie wprawdzie takich cudów nie ma, ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest o układ odprowadzający opary paliwa, ale jego uszkodzenie raczej na pewno wyszło by przy sprawdzaniu błędów, zresztą wydaje mi się, że można również wymusić test EVAP z VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy, że EVAP jest tylko w benzyniaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodajmy, że EVAP jest tylko w benzyniaku
No to mi ulżyło. Nie mniej jednak ciekawa awaria u kolegi Stad i sam jestem ciekaw finału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam dostępu do komputera, ostatnio był podpinany miesiąc temu i nic nie było. Mogę prosić o jakiś schemat tego układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kolektorem masz zaworek.filtr z weglem to czarna puszka .przewody sa sztywne pomiedzynimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam podobny objaw w Passacie 2.0 TFSI 200 KM plus błąd P2279 i falujace obroty podczas jazdy ze stala predkoscia.Nowe świece Odma EVAP i daje obroty faluja.Kasowanie błędów nic nie pomaga po przejechaniu 10km ponownie ten sam błąd. Ma ktoś rozwiązanie na ten objaw lub sugestie co może być przyczyną ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszę o podpowiedź pacjent to passat cc 2.0 tsi(tfsi) 200 KM  czy takie błędy mogą występować przy zebraniu się nagaru. Tak mi mówi mechanik że prawdopodobną przyczyną jest nagar na zaworach i dolocie. Sprawdzony został filtr z węglem aktywnym oraz zawór przy silniku n80 podobno są sprawne i nic nie wskazuje na uszkodzenie. Natomiast w poniższych logach zauważyłem że na 3 cylindrze jest niższe napięcie. Czy to może być wina cewki lub wtryskiwacza? Proszę o jakieś porady co można by sprawdzić. Bo nie bardzo mi się chce wierzyć że nagar spowodował takie błędy. Odpowietrzenie zbiornika sprawdzone jest przelot.

000369 - Zespół 1; system pomiaru paliwa
               P0171 - 000 - system za ubogi - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 136801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.26
                    Czas: 05:09:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 755 /min
                    Obciążenie: 17.6 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 96.0*C
                    Temperatura: 43.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
                    Napięcie: 13.970 V

001089 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa
               P0441 - 000 - nieprawidłowy przepływ
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 137443 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.26
                    Czas: 20:46:27

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 770 /min
                    Obciążenie: 16.1 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 97.0*C
                    Temperatura: 50.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.970 V

000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
               P0300 - 000 -
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 137719 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.27
                    Czas: 00:09:58

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 723 /min
                    Obciążenie: 14.9 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 96.0*C
                    Temperatura: 45.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.970 V

000772 - Cylinder 4
               P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 137719 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.27
                    Czas: 00:09:58

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 723 /min
                    Obciążenie: 14.9 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 96.0*C
                    Temperatura: 45.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.970 V

000770 - Cylinder 2
               P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 137719 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.27
                    Czas: 00:09:58

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 723 /min
                    Obciążenie: 14.9 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 96.0*C
                    Temperatura: 45.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.970 V

000771 - Cylinder 3
               P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 137719 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2108.14.27
                    Czas: 00:20:11

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 689 /min
                    Obciążenie: 22.0 %
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 95.0*C
                    Temperatura: 45.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.716 V


Kody gotowości: 0000 0000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z evapem pojawia sie check kod bledu p0441 zostal wymieniony zawor evapu sprawdzone przewody sa szczelne.

Sytuacja jest o tyle ciekawa ze blad pokazuje po przejechaniu nieraz 700km 1000km a czasem nawet po 200km. Odpialem wezyk idacy od zaworu do kolektora, silnik odrazu zareagowal spadkiem obrotow i nierowna praca wiec go wpialem z powrotem. Po zlapaniu zaworu czuc jak "cyka" wiec uwazam ze jest sprawny. Czy korek wlewu paliwa moze byc przyczyna ze taki blad sie pokazuje? Dodam ze po odkreceniu korka jest podcisnienie i efekt zasysanego powietrza ale to chyba normalne. Samochód nie ma problemów z odpalaniem po tankowaniu czy też po odkręceniu korka  a pistolet odbija dopiero kiedy faktycznie jest pełny bak paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności