kevin27 Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2014 Witam Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka „check-engine”. Ostatnio mocno wzrosło spalanie. Zajrzałem do auta i okazało się ze wkład w katalizatorze się zapadł i zastanawiam się czy sonda Lambda tez nie oberwała. Ceny katalizatorów wbiły mnie w fotel wiec zastanawiam się nad wycięciem katalizatora i systemowym odpięciem sondy Lambda. Chciałbym zrobić to z głową wiec od kilku dni drążę temat. Znam diagnostykę Vag-com, przejrzałem 41 stron z tematu „Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P” w dziale diesel (niestety ja mam silnik benzynowy) i mam do Was kilka pytań 1). Znalazłem dwa programy, które najbardziej mi dopowiadają: WinOLS i ECM TITANIUM, który polecacie ? 2). Skąd wziąć mapy wzorcowe dla silnika benzynowego ? WinOLS automatycznie odczytuje tylko diesle, ECM Titanium niby coś odczytuje ale nie wiem czy poprawnie. 3). Czy zmiany w mapie sondy Lambda ( lub innej ) musza być wprowadzone z jakimś algorytmem ? 4). Rozumiem ze procedura zmiany wsadu wygląda następująco: odczytuje wsad ze sterownika silnika wrzucam do programu z punktu 1 wyszukuje mape sondy L zmieniam na wartosci wzorcowe sprawdzam sumy kontrolne zapisuje do pliku zapisuje do sterownika silnika czy są jeszcze jakieś haczyki lub o czymś zapomniałem ? Każdy komentarz mile widziany Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2014 U nas w kraju nikt Ci za darmo tego nie poda na tacy. Niestety. Jak czujesz się na siłach to zajrzyj na forum NefMoto. Spędzisz kilka nocy przed kompem i podejmiesz decyzje czy zrobisz to sam czy komuś to zlecisz. Ps. Zaznaczę też, że nie wszyscy tunerzy wiedzą jak wyłączyć właściwie drugą sondę. Taki przypadek miał niedawno miejsce na forum A4. Okazało się, że amatorzy wiedzieli więcej niż polecany tuner. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2014 Grucha dobrze prawi 1.8t to nie disel, nie jest tak latwo, winols musisz miec w pelnej wersji bo nie policzysz checsum i wgranie takiego softu unieruchamia auto. I nie ma zadnych map lambdy to jest troche bardziej skomplikowane. Na jakim etapie jestes odczytales juz soft ze stera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2014 Słowem klucz jest tutaj "chciałbym zrobić to z głową" Zgrałem wsad ze sterownika silnika. Znalazłem strone http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/VW/ gdzie jest zamieszczona lista wsadów seryjnych i zmodyfikowanych - domyślam sie ze pierwsze co sie robi przy chipie to usuniecie katalizatora czyli powyższa strona jest mocno przydatna Przejrzałem ten profil na youtube https://www.youtube.com/channel/UCXpuH1y6t8Y6q9kP6ope8VA. Wszystkie przykłady są dla diesla. Szukam postów na forum diagnostyki Vag-com gdzie są ( albo nie ma) logi dynamiczne po usunięciu katalizatora. Ogólnie rzecz biorąc próbuje znaleźć logikę, jednak jedyne co je łączy to brak potwierdzenia w praktyce. Z drugiej strony macie racje, jeśli ktoś na tym zarabia to szkoda by zabierać mu pieniądze. Najbardziej przydatne były by mapy wzorcowe dla silnika benzynowego, wiec jeśli trafiłbym sie ktoś miły to prosiłbym chociaż o przesłanie na wiadomość prywatną Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #5 Napisano 3 Sierpnia 2014 2). Skąd wziąć mapy wzorcowe dla silnika benzynowego ? Co rozumiesz przez pojęcie mapy wzorcowe?? WinOLS automatycznie odczytuje tylko diesle, Czemu diesle?? PB także. WinOLSa trzeba mieć w pełnej wersji czyli = drogo $$ lub cracka. Mapy można odtworzyć nawet w wersji demo. Ale, żeby wiedzieć, która mapa za co odpowiada to potrzeba damosów lub dużego doświadczenia, aby rozpoznać po kształcie. Do ME 7.5 są inne prostsze programy, ale jakoś u nas na forum mało się pisze o chiptuningu PB. Zgrałem wsad ze sterownika silnika. Czym zgrywałeś wsad?? Znalazłem strone http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/VW/ gdzie A widzisz tam plik do swojego stera?? Zapewne masz z końcówką DC, a takiego tam nie widzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Nie wiem po co tyle kombinacji :fajny Ja u siebie wywaliłem KATa, wstawiłem strumienicę i tyle. Nic ponadto nie robiłem i auto jeździło jak trzeba. Przyspieszenie, spalanie... itp. Wszystko w normie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2014 Danek, a po to, że nie miałeś sondy diagnostycznej za katem. Tak samo w starszych 1.8T jest jedna sonda regulacyjna przed katem. 1.8T po lifcie ma już więcej elektroniki i tym samym więcej powodów do checka i trybu awaryjnego, ale jest też druga strona medalu. Wsad idzie po OBD, a w starszych trzeba lutować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2014 No fakt - u mnie sonda była tylko przed KATem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #9 Napisano 7 Sierpnia 2014 A ja u siebie w moim starym AEB mam 2 sondy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2014 Bo masz rzadką wersję USA. A to inna inszość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #11 Napisano 7 Sierpnia 2014 Też nosiłem się z zamiarem usunięcia katalizatora,ale przez tą drugą sondę to tylko koszty i zrezygnowałem. Tym bardziej ,że mój passat przez ostatnie 2 lata przejechał 8 000 km (uroki posiadania auta służbowego ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach