djsaibix Zgłoś #21 Napisano 24 Sierpnia 2014 Koledzy podepnę się pod temat. Mam następujący problem Kolega kupił jakiś czas temu passata b5 fl 130km AVF. Po jakiś tam czasie postanowił go z chipować. Umówił się z gościem który się tym zajmuje, pojechał i okazało się po pierwszym wyhamowaniu że auto było już podkręcone na 135km Po wrzuceniu serii wyszło zaledwie 117km a po poprawkach gościa i usunięcia turbo dziury wypluło 144km i 350nm. Gdzie według was może leży problem? Dodam że robiłem również u tego gościa chip-tuning jakiś czas temu prędzej, ten sam silnik u mnie siedzi i wyszło prawie 170km i 370nm. Elementy które zostały sprawdzone to pompowtryski i turbo, te elementy są w bardzo dobrym stanie. Wymieniona została pompa vacum z luka na boscha bo były przypuszczenia że to może być wina owej pompy. Prześledzone wszystkie wężyki podciśnieniowe i wydaje się że wszystkie są OK. Komputer nie wywala żadnych błędów. Doradźcie gdzie jeszcze szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacper155 Zgłoś #22 Napisano 4 Września 2014 Witam forumowiczow , podpinam sie pod temat bo sam niemoge utworzyc nowego , tlumacze problem mam paskab5fl 2001r silnik AVF 130 zchipowany na 160 od czasu wymiany wtryskow niema mocy , raz wymienili wtryski na jakies wieksze pozniej na te ktore niby powinny byc , auto jest mułowate do 2 tys obr , pozniej nagle przyspiesza ale ma z 110km maks , juz dwa razy rozerwalo mi waz pod turbo , jaki moze byc tu problem, z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #23 Napisano 4 Września 2014 (edytowane) Źle "zrobiona" mapa wtrysków i przebieg mocy i momentu? Jednym słowem źle wystrojony? Tak jakby przy ok 2 tys.obr przeładowywał i dlatego rozsadza wąż. To tak na mój gust. Edytowane 4 Września 2014 przez pietrek_g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rofesja Zgłoś #24 Napisano 5 Września 2014 Witam, mam taką sprawę, u mnie po naciśnięciu gazu do połowy mam dużo lepsze przyspieszenie niż kiedy docisnę go do dechy... Podczas przyspieszania po odpuszczeniu pedału gazu do połowy samochód ma większe przyspieszenie. Chociaż nie wiem czy to "lepsze" jest normalne... Macie jakiś pomysł co to może być? P.S. Pasek trochę dymi na biało na dużych obrotach przy rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #25 Napisano 11 Września 2014 witajWitajcie mam problem z autem passat awx już takie kupiłem auto mam 3 tyg. auto przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny, po pierwsze to był odłaczany tłumik od n75 i auto wchodziło w tryb awaryjny przy 3tys Obr po podłączeniu tłumika przy 2 tys. wymieniłem n 75 na nowy oryginalny pierburga następnie wymieniłem turbo na regenerowane i niestety problem nie znikł, wymieniłem czujnik doładowania, bo akurat taki miałem, i dalej **** auto przy 2200 na 4i 5 biegu przeładowuje na jedynce i dwójce mogę je kręcić do 4, 5tys i nic się nie dzieje na 3ce przeładowuje przy ponad 3 tys. a 4lub 5 bieg to max 2100 Obr Kurcze Niewinem gdzie szukac problemu może to przepływomierz jego nie podmieniałem, wiem ze trzeba zrobic logi dynamiczne, ale niestety nieba rdzo wiem jak to samemu zrobić, jeśli wiecie, co może być z autem to będę bardzo wdzięczny, za jaka kol wiek podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #26 Napisano 11 Września 2014 wiem ze trzeba zrobic logi dynamiczne, ale niestety nieba rdzo wiem jak to samemu zrobić Paweł, niewiele Ci już zostało do wymiany ... http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logować-w-silnikach-TDI http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI http://forum.vw-passat.pl/threads/137372-Instrukcja-wykonania-logów-VAG-COM-VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #27 Napisano 11 Września 2014 (edytowane) noo powoli się zastanawiam czy go nie sprzedać bo już nie wiem co wymieniac może kat zapchany i tak się dzieje szukam kogos kto robi takie logi w mojej okolicy jak znajde to zrobie te logi i będzie może wiadomo co i jak Edytowane 11 Września 2014 przez viking Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #28 Napisano 11 Września 2014 może kat zapchany i tak się dziejeNiedrożny katalizator nie jest przyczyną przejścia w tryb awaryjny.Po tym co napisałeś, przyczyny szukałbym w układzie podciśnienia wraz z ewentualnie niesprawnym N18, czy zaworem klapy gaszącej. Być może źle wpiąłeś przewody podciśnienia do wymienionego N75. Być może ... A skąd pewność, że jest przeładowanie. Może niedoładowanie ? Bez diagnostyki części można wymieniać w "nieskończoność", a to, jak już wiesz nie jest dobra droga, by zlikwidować problem. Logi, logi i jeszcze raz logi ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #29 Napisano 11 Września 2014 jest przeładowanie bo zczytuje vcdesem błąd przeładowania ale masz racje n 18 nie sprawdzałem , poszukam jeszcze raz schematu podcisnien i wszystko posprawdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #30 Napisano 11 Września 2014 (edytowane) jest przeładowanie bo zczytuje vcdesem błąd przeładowania ale masz racje n 18 nie sprawdzałem , poszukam jeszcze raz schematu podcisnien i wszystko posprawdzamOczywiście, piszę tu, o ewentualnej usterce "podciśnieniowej strony " zaworu N18.Sprawdzałeś poprawność działania serwa(wspomagania) hamulców ? Edytowane 11 Września 2014 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #31 Napisano 11 Września 2014 hamulce ok działają dobrze sprawdzałem n18 i wygląda ok po z gaszeniu silnika zamyka klape w egr wiec chyba jest sprawny ale poszukam jeszcze schematu podcisnien i posprawdzam wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #32 Napisano 13 Września 2014 sprawdziłem ponownie podłaczenie wszystkich wezy i odkryłem ze n75 był odwrotnie podłączony czyli były zamienione wężyki od gruszki i tłumika , przemieniłem wężyki i zobaczymy czy cos się zmieni ,bo na razie nie mogłem tego przetestować bo był browarek przy pracy , i na asfalt nie wyjerzdzam , jutro sprawdze czy cos się zmieniło , kolejna zecza która odkryłem to czujnik ciśnienia doładowania podobno do avf lub awx powinien być z 038906051C a ja mam z 038906051B może to tez ma wpływ na przeładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #33 Napisano 3 Października 2014 witam ponownie auto po poprawnym podłączeniu już nie wchodzi w tryb awaryjny jest dosyć ok , nawet ciagnie zamówiłem już właściwy czujnik ciśnienia doładowania ( ten z nr038906051C ) mam nadzieje ze to on jest winny , bo auto ma ciagle mała czkawkę jak mu wciskam pedał do dechy to zawsze lekko szarpnie w granicy 2-3tys obr i to szarpanie pojawia się zawsze , kolejna zecza która zaówazyłem to olej w filtrze paliwa cały w srodku czarny od oleju ropka po zlaniu czysta , ale mysle ze pompa vacum puszcza bo pedał po podpompowaniu schodzi w dół ale słabo i jest wyciek oleju z pod pompy i cieknie po uszczelce miedzy blokiem a głowica wymienie jeszcze pompe i zrobie logi wtedy może będzie wiadomo co i jak jest z tym silnikiem a teraz z innej beczki , nieważne jak bym jeździł spalanie jest ciagle 7,5 do 8.5 l na wolnych minimum 0.7 l przy wyłączonych wszystkich odbiornikach . i co ciekawe nieważne jak bym go cisnoł nawet niestrzeli czarnego dymka !!! miałem skode superb tez z silnikiem awx spalanie na trazie 5.7-6l na wolnych 0,4do 0,5l/h ale na trasie kopciła jak smok powyżej 120kmh ciekawe wczym problem ze takie róznice w spalaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lokin16 Zgłoś #34 Napisano 6 Stycznia 2015 Przepraszam że się wpinam , Mam passata b5 1.9 TDI gdy silnik jest zimny i jade pod górkę ( samochód ma obciązenie ) po chwili traci moc i jest bardzo słaby . Po ponownym rozruchu silnika wszystko jest ok . Jak jest ciepły to nie ma tego problemu . Po podłączeniu do programu nie wykazuje błedów . Słyszałem że może to być coś z turbina nie wiem czyszczenie wystarczy czy to coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #35 Napisano 6 Stycznia 2015 zrobić logi dynamiczne , na 99,9% zapieczone łopatki turbiny- ale to obstawiam w ciemno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lokin16 Zgłoś #36 Napisano 8 Stycznia 2015 Dzięki kolego , jak będę coś wiedział to napisze . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek-1984 Zgłoś #37 Napisano 12 Października 2015 Witam Proszę pomóżcie mam problem z pasatem B5 1.9 TDI 1999 AFN, a problem jest następujący podczas jazdy i po przekroczeniu obrotów ok 3000 tyś. auto traci moc i jest słabe, ale po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu chwili auto odzyskuje moc i znowu po przekroczeniu danej wartości obrotów traci moc i tak dalej ..... zrobiłem logi może coś więcej powiedzą http://vaglog.pl/log_235683.html http://vaglog.pl/log_235684.html http://vaglog.pl/log_235685.html http://vaglog.pl/log_235686.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #38 Napisano 12 Października 2015 Zaklejona zmienna geometria turbiny. Jak nie jest za bardzo zasyfiona to spróbuj przegonic auto na obwodnicy lub autostradzie a jak to nie pomoze to czyszczenie Ciebie czeka. Sprawdz jeszcze szczelnosc ukladu podcisnienia. Temat wiele razy omawiamy jak dobrze poszukasz to znajdziesz. Jest nawet manual czyszczenia turbiny. Pozdrawiam i zycze powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maajkii Zgłoś #39 Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Witam. Wczoraj przydazyl mi sie pierwszy problem w samochodzie. A mianowicie wracajac z trasy, zaraz po wjezdzie do miasta samochod stracil moc powyzej 1biegu tak jakby turbo nie moglo wstac a bardziej jakby chcialo a nie moglo. Jakies 10minut mocniej mu wstawialem i nagle przeszlo. Zastanawiam sie czy n75 moglo sie zawiesic? Dodam ze podpialem auto pod vaga, wtryski bipy i przeplywka wzorowo. Podcisnienia tez wygladaja na cale. Moze ktos z was z czyms takim sie spotkal i powie mi czy jest sie czym przejmowac czy raczej olac sprawe. Dziekuje bardzo Edytowane 22 Lutego 2016 przez rainman777 Regulamin pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #40 Napisano 22 Lutego 2016 N75, wężyki podciśnienia, dolot (rury od IC), zapieczone kierownicy w turbinie, zasyfiony egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach