marzar Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2014 (edytowane) Witam, dzisiaj rozebrałem układ od spryskiwacza tylnej szyby w (B6 kombi, 2009r.) Zdjęcia poniżej pokazują zacieki przy wejściu przewodu z płynem w obudowę mechanizmu napędu wycieraczki, po rozebraniu układu widać ukruszoną / skorodowaną rurkę która transportuje płyn od przewodu do dyszy spryskiwacza. w ASO nie sprzedają elementów tylko cały mechanizm z silniczkiem (620pln). W intercars nie mają takiego ustrojstwa w sprzedaży. Wyczytałem w necie, że ludzie robią jakieś przedłużki tej ukruszonej rurki (podobno przewód od płynu jaki kupujemy do mycia okien pasuje). Dzisiaj nie udało mi się rozkręcić dyszy od zewnętrznej strony szyby (śruba mocno trzymała, zapodałem WD-40 i poczekam do jutra..bałem się że coś się urwie albo szyba pęknie). Moje pytania: ktoś miał podobny problem? ktoś rozkręcał ten mechanizm od strony wycieraczki (trzeba na coś uważać czy z większą siłą odkręcić nakrętkę przy wycieraczce?? ) ktoś ma sprawdzoną metodę naprawy ? Edytowane 16 Lipca 2014 przez marzar literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2014 ktoś ma sprawdzoną metodę naprawy ? Sprawdzoną metodą jest pryskanie między ramię a nakrętkę wycieraczki. Użyj siły z wyczuciem i ramię zeskoczy ze stożkowego wielowypustu. Tak na szybko: http://skodaauto.com.pl/silnik-wycieraczki-szyby-tyl-skoda-fabia-skoda-octavia-i-combi-vw-zestaw-naprawczy-oryginal-p-336.html Tu masz jakiś dziki sposób http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314 Zestaw naprawczy: http://sklep-skoda.pl/zestaw-naprawczy-silnika-wycieraczki-tylnej-skoda-volkswagen-seat-audi-p-109.html http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=124314&start=14 Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2014 Sprawdzoną metodą jest pryskanie między ramię a nakrętkę wycieraczki. Użyj siły z wyczuciem i ramię zeskoczy ze stożkowego wielowypustu.Tak na szybko: http://skodaauto.com.pl/silnik-wycie...nal-p-336.html Tu masz jakiś dziki sposób http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314 Zestaw naprawczy: http://sklep-skoda.pl/zestaw-naprawc...udi-p-109.html http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...24314&start=14 Powodzenia. Marek szybko wyczerpałeś temat. już kolega więcej pytań nie powinien mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2014 Marek szybko wyczerpałeś temat. już kolega więcej pytań nie powinien mieć A jednak... :-) zestaw naprawczy dla pasiora B5 (opis ze strony www z towarem). Pasuje do B6 ? tak samo alledrogo, ma pełno używek ale dla B5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2014 A jednak... :-) zestaw naprawczy dla pasiora B5 (opis ze strony www z towarem). Pasuje do B6 ? tak samo alledrogo, ma pełno używek ale dla B5... Zrób zdjęcia i podeślij to oceniamy co można z tym jeszcze zrobić. A jeśli chcesz to szukaj na Allegro całego silniczkami od b6 bo jest ich pełno po anglikach i innych rozbitych passatach. Zdjęcia z przeprowadzonej naprawy podesłałem Ci jako poglądowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2014 Zrób zdjęcia i podeślij to oceniamy co można z tym jeszcze zrobić. A jeśli chcesz to szukaj na Allegro całego silniczkami od b6 bo jest ich pełno po anglikach i innych rozbitych passatach. Zdjęcia z przeprowadzonej naprawy podesłałem Ci jako poglądowe. zdjęcia mojego przypadku: https://www.dropbox.com/sh/1s8lsns1bwuuk8z/AADhZSJeMWJAfosiAFHpbPJea jeśli chodzi o zakup używanego silniczka - myślałem o tym,ale jeśli trafię znów na ten sam defekt to kasa wyrzucona w błoto.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2014 zdjęcia mojego przypadku: https://www.dropbox.com/sh/1s8lsns1bwuuk8z/AADhZSJeMWJAfosiAFHpbPJea jeśli chodzi o zakup używanego silniczka - myślałem o tym,ale jeśli trafię znów na ten sam defekt to kasa wyrzucona w błoto.. Temat do ogarnięcia. Dobierz jakąś rurkę, wężyk i załóż na miedzianą rurkę i dopiero dyszkę. Dolożoną rurkę zostaw trochę dłóższą tak aby wystawała za korpus. Przynieść ją przed złożeniem tak aby spryskiwacz nie wystaał za daleko z korpusu lub nie była rurką za kurtka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2016 (edytowane) W moim B7 Alltrack zaraz po użyciu tylnego spryskiwacza w samochodzie odbywa się "dyskoteka" - samoczynnie i naprzemiennie zapala się oświetlenie wewnętrzne (wszystkie lampy), informacja o niezamknięciu tylnej klapy, informacja drugim zestawie kluczy w pojeździe i usterka żarówki świateł tylnych. I tak przez pół dnia do czasu wyschnięcia. Zakładam, że przyczyną jest wyciek ze spryskiwacza. Czy powinienem szukać źródła problemu w klapie bagażnika czy w innym fragmencie pojazdu. Czy jest gdzieś dostępna instrukcja jak dokonać demontażu tapicerki klapy abym nie dokonał zniszczeń? Edytowane 11 Stycznia 2016 przez robin75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2016 Ja miałem taki przypadek w Seacie Altea. Zamiast zestawu naprawczego wymieniałem silniczek. Szukałem możliwości naprawy lub zestawu naprawczego. Ale kwota zestawu 150 zł, to wolałem zamówić silniczek za 260 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2016 Będąc przy okazji w ASO, dostałem informację, że to problem jakiejś wiązki, która zawiera zarówno przewody elektryczne jak i spryskiwacza. Podobno to jakaś powszechny problem (chociaż w necie nic na ten temat nie znalazłem), ale chciałbym to sprawdzić bo koszt wymiany jest nie mały (mogę się starać o jakieś dofinansowanie z VW ale to nic pewnego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robin75 Zgłoś #11 Napisano 21 Stycznia 2016 Informacyjnie jakby ktoś miał kiedyś taki przypadek - diagnoza się potwierdziła - pękł przewód spryskiwacza (spryskiwacz działał ale słabiej) we wiązce łączącej nadwozie z klapą bagażnika. Wiązka jest zintegrowana i przez dłuższy czas trzymała wodę powodując zwarcie w instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2016 Informacyjnie jakby ktoś miał kiedyś taki przypadek - diagnoza się potwierdziła - pękł przewód spryskiwacza (spryskiwacz działał ale słabiej) we wiązce łączącej nadwozie z klapą bagażnika. Wiązka jest zintegrowana i przez dłuższy czas trzymała wodę powodując zwarcie w instalacji. W swoim passacie przerabialiałem to zagadnienie. Całe szczęście, że było to w lecie. Trudny dostęp do manewrowania palcami. Na dodatek VW zastosował w swoich samochodach twardy peszel, który jest podatny na uszkodzenie. Udało mi się go zakleić i dodatkowo owinąć taśmą. Następnym razem peszel pękł toż pod deską rozrdzielczą. Tam qur..wiłem na czym świat stoi. Ale też mi się udało zakleić i kilka razy owinąć srebrną taśmą. Np. Mazda w swych samochodach ma zastosowany gruby elastyczny wąż i tam nie ma możliwości uszkodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol12 Zgłoś #13 Napisano 22 Grudnia 2017 Ja ćwiczę ten problem po raz drugi tzn 2 lata temu jeszcze w ramach gwarancji wymienili wiązkę elektryczną i peszel od spryskiwacza. Objawem był brak spryskiwania na klapę bagażnika i zalana tylka klapa. Teraz pojawił się sygnał o niezamkniętej klapie bagażnika. Żadnych innych objawów, więc wyminiłem zamek z czujnikiem. Uspokoiło się, ale do pierwszego użycia spryskiwacza. Sygnał otwarcia klapy pojawił się ponownie, zaraz potem przestała działać wycieraczka i w końcu przestał działać przycisk od automatu zamykania klapy Rozebrałem osłony w prawym słupku i zauważyłem cieniutki dym. W popłochu wyłaczyłem akumulator i auto do warsztatu. Mogło się to skończyć pożarem. Trzeba po prostu zastosować inny przewód do spryskiwacza a nie firmowy plasikowy peszel, który prędzej czy później się przetrze. Piszę to by ostrzec wszystkich posiadaczy kombi by nie lekceważyli pierwszych objawów usterki z tylną klapą, niezależnie od tego czy to spryskiwacz, silnik wycieraczki czy czujnik otwarcia klapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stawik00 Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Dnia 22.12.2017 o 18:44, Karol12 napisał: Ja ćwiczę ten problem po raz drugi tzn 2 lata temu jeszcze w ramach gwarancji wymienili wiązkę elektryczną i peszel od spryskiwacza. Objawem był brak spryskiwania na klapę bagażnika i zalana tylka klapa. Teraz pojawił się sygnał o niezamkniętej klapie bagażnika. Żadnych innych objawów, więc wyminiłem zamek z czujnikiem. Uspokoiło się, ale do pierwszego użycia spryskiwacza. Sygnał otwarcia klapy pojawił się ponownie, zaraz potem przestała działać wycieraczka i w końcu przestał działać przycisk od automatu zamykania klapy Rozebrałem osłony w prawym słupku i zauważyłem cieniutki dym. W popłochu wyłaczyłem akumulator i auto do warsztatu. Mogło się to skończyć pożarem. Trzeba po prostu zastosować inny przewód do spryskiwacza a nie firmowy plasikowy peszel, który prędzej czy później się przetrze. Piszę to by ostrzec wszystkich posiadaczy kombi by nie lekceważyli pierwszych objawów usterki z tylną klapą, niezależnie od tego czy to spryskiwacz, silnik wycieraczki czy czujnik otwarcia klapy. Potrzebna informacja czy robiłeś coś z wiązka czy tylko suszenie i naprawa przewodu od płynu? Edit Problem rozwiązany, upalone piny w kostce łączącej wiązke klapy Edytowane 17 Stycznia 2019 przez stawik00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbinio Zgłoś #15 Napisano 14 Stycznia 2021 Dzień dobry, czeka mnie ten sam manewr, przestała mi działać wycieraczka, spryskiwacz i świeci się kontrolka od klapy. Kupiłem nowy przewód do wymiany plus łączniki i w sobotę się będę zabierał za wymianę uszkodzonego węża jeżeli to w nim tkwi problem. Pytanko czy robiliście coś z kostką która prawdopodobnie jest zalana ?? W jaki sposób demontować osłony plastikową w bagażniku i klapy. Czy one są na zatrzask czy gdzieś są poskręcane. Nie chce połamać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2021 Jest sporo na forum w tej kwestii. Np: Są też filmy na YT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach