Skocz do zawartości
Nuttie

wymiana przełącznika zespolonego (kierunkowskaz)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Pojawiła się u mnie pewna przypadłość, tj. gdy włączam kierunkowskaz w prawo (na stałe) to na ułamek sekundy zapala mi się lewy kierunkowskaz i potem już normalnie "mryga" prawy. Opcja ta nie występuje gdy używam komfortowego kierunkowskazu. Zauważyłem taką prawidłowość, że jak przełączę manetkę kierunkowskazu w prawo - załączy się kierunkowskaz w prawo i jak tę manetkę (w pozycji do góry) trochę pchnę tak jakbym chciał włączyć długie światła, to wtedy też załącza mi się lewy kierunek na chwilę. Sytuacja ta jest powtarzalna, dlatego obstawiam, że wyrobiło się coś co odczytuje położenie manetki. VCDS nie wywala żadnego błędu dlatego wg mnie jest to usterka mechaniczna.

 

Teraz tak, czy da radę wymienić samą część związaną z kierunkowskazami (tj. sterownik i manetkę), czy muszę wymienić cały przełącznik zespolony (kierunkowskaz, tempomat, wycieraczki). Mam książkę WKŁ i już wstępnie zapoznałem się z tematem (zdjęcie poduchy, zdjęcie kierownicy, zdjęcie sterownika z dołu, jakieś taśmy, spirale itp.) ale trochę mnie przeraża walka z tymi taśmami i ich ułożeniem itp. Czy to rzeczywiście konieczne, czy nie dałoby się podmienić samej cześci kierunkowskazu? Jak patrzyłem na allegro to na tym przełaczniku zespolonym siędzą ze 3 sterowniki, gorzej że nie widzę żadnego pasującego do mojego auta. :)

 

Sprawdzałem też wtyczki w światłach tylnych, ale wszystko wygląda na ok.

 

pzdr.

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

 

Pojawiła się u mnie pewna przypadłość, tj. gdy włączam kierunkowskaz w prawo (na stałe) to na ułamek sekundy zapala mi się lewy kierunkowskaz i potem już normalnie "mryga" prawy. Opcja ta nie występuje gdy używam komfortowego kierunkowskazu. Zauważyłem taką prawidłowość, że jak przełączę manetkę kierunkowskazu w prawo - załączy się kierunkowskaz w prawo i jak tę manetkę (w pozycji do góry) trochę pchnę tak jakbym chciał włączyć długie światła, to wtedy też załącza mi się lewy kierunek na chwilę. Sytuacja ta jest powtarzalna, dlatego obstawiam, że wyrobiło się coś co odczytuje położenie manetki. VCDS nie wywala żadnego błędu dlatego wg mnie jest to usterka mechaniczna.

 

Teraz tak, czy da radę wymienić samą część związaną z kierunkowskazami (tj. sterownik i manetkę), czy muszę wymienić cały przełącznik zespolony (kierunkowskaz, tempomat, wycieraczki). Mam książkę WKŁ i już wstępnie zapoznałem się z tematem (zdjęcie poduchy, zdjęcie kierownicy, zdjęcie sterownika z dołu, jakieś taśmy, spirale itp.) ale trochę mnie przeraża walka z tymi taśmami i ich ułożeniem itp. Czy to rzeczywiście konieczne, czy nie dałoby się podmienić samej cześci kierunkowskazu? Jak patrzyłem na allegro to na tym przełaczniku zespolonym siędzą ze 3 sterowniki, gorzej że nie widzę żadnego pasującego do mojego auta. :)

 

Sprawdzałem też wtyczki w światłach tylnych, ale wszystko wygląda na ok.

 

pzdr.

Maciek

 

Wymieniałem manetkę wycieraczek i da się. Jest trochę zabawy bo wypadają ze środka blaszki, dźwigienki i wszystko trzeba ustawić przed złożeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli technicznie jest to możliwe, w sensie rozkręcenie tego bez zdejmowania przełącznika zespolonego. Rozumiem, że i tak muszę kierwonicę ściągać (mam jakieś wewnętrzne obawy przed ściąganiem poduszki (tj. że źle podłączę taśme czy coś hehe)).

 

Teraz muszę poszukać albo manetki albo sterownika albo najlepiej kompletu do przełożenia, trochę zabawy będzie. Zerknę do ETKI czy nie da rady tego pchnąć w oryginalne, bo z używką też nie wiem jak będzie.

 

sprawdziłem po VIN i numerach PR, do mnie idzie przełącznik zespolony o nr 3C9953513R (9B9) ale ETKA nie wyróżnia samych manetek i/lub sterownika... Jak popatrzyłem na fotki z allegro, to manetki o tym numerze lekko graficznie się różnią od moich, choć może się źle swoim przyjrzałem. Muszę fotkę zrobić ;)

 

Choć na tej aukcji (chodzi mi głównie o zdjęcia) http://allegro.pl/vw-manetki-3c9953513r-3c9953507at-3c0953549ae-i4390690231.html

sama część manetki ma numer 3C9953507 AT (ale nie widnieje w sklepie benepola w ogóle.) Co ciekawe cały przełącznik 3C9 953 513 R w ASO to koszt ok 300 zł (choć nie wiem jak z dostępnością).

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyjmować całego pająka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak kupię przełącznik o nr 3C9953513R to powinienem dać radę to sobie podmienić? Ciekawi mnie to oznaczenie 3C9953507AT (dot. manetki świateł i kierunkowskazu).

 

No tak się domysliłem, że nie zdejmę tej obudowy plastikowej bez zdejmowania kierownicy.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, co z tym 3C9953507 AT?

 

Reasumując, zdejmuję kierownicę, zdejmuję plastikową obudowę i zaczynam się bawić w podmiankę manetki/sterownika/całego kompletu od kierunkowskazów.

 

Tylko jeszcze nie wiem czy zamawiać cały przełącznik (on jest bez sterowników itp) czy da radę zamówić tylko tę 3C9953507AT część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie czy poradziłeś sobie z tym? Mam identyczny problem, tj. włączam w prawo, migam w lewo. Nasila się, gdy (o dziwo) nadchodzi zima. W ciepłe dni jest OK. Daj znać jak Ci poszło i czy uporałeś się z tym, bo sam muszę się tym zająć, a nie wiem jak to "ugryźć".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uporałem. Pomaga na chwilę na postoju ruszanie manetki w max górę i włączanie długich. Potem jest spokój na ok. tydzień. Na wiosnę to rozbiorę. Może pomoże sam "kontakt" w sprayu. Ewidentnie musi być coś na ścieżce nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Tobą, bo też podejrzewam problem ze ścieżkę, ewentualnie z jakimś mikroprzełącznikiem o ile taki tam może występować. Zauważyłem inną właśnie przypadłość, że od wiosny do jesieni jest OK. Dopiero w zimę ten problem się pojawia.Gdy jednak samochód już nagrzeje się w środku, problem ustaje. Może to będzie jakiś trop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w lato też to było (wątek założyłem po jakimś czasie od wystąpienia pierwszych objawów). Nie grzebałeś może w lampach, lusterkach lub klapie za tyłu?

 

W chwili obecnej nowy oryginalny z ASO pająk to koszt ok. 300 zł, na allegro są używki za 150 zł. Korci mnie ten za 150 zł żeby go rozebrać i zobaczyć czy da radę łatwo to przełożyć lub sprawdzić gdzie mogło się coś uszkodzić, a z drugiej strony 300 zł to nie majątek i byłoby całkowicie z głowy - tylko musiałbym wszystko rozebrać. A tak to może uniknąłbym odłączania poduchy itp.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nigdzie nie grzebałem, co najwyżej żarówkę H7 wymieniłem w przedniej lampie.

Z chęcią bym to sobie naprawił, bo to dość męcząca i uciążliwa przypadłość, ale też boje się ściągać kierownicę, odpinać poduchę... A może po odkręceniu plastików okalających całego pajaka, można jakoś dobrać się do tej manetki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę w tym grzebał jak zrobi się cieplej (nie mam garażu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troche inne, ale pasujace do tematu topica pytanie:) Powiedzcie mi prosze czy pajak zalezy od skrzyni biegow? Mam B6 Variant DSG z białymi zegarmi i chce wymienić pajak na taki z tempomatem i przełącznikiem komputera (teraz mam bez) czy moge wziac pajak z B7 tez variant, ale z tempomatem i kompem? Czy musi być koniecznie z wersji DSG ?

Edytowane przez heretyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

Chcialbym nieco odswieżyć temat.

W moim passku nie ma sterowania komputerem w manetkach. Jesli kupie nowy przelacznik zespolony z taka funkcja to da rady to zrobic zeby sterowac komputerem pokladowym? Jesli byl taki temat to przepraszam ale nie moglem znalesc i prosze o link.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz kiere multi? Tak da radę, tylko trzeba będzie to zakodować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalna kierownica bez multi. Czym to zakoduje? VAGiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie dowiedziec czy ktos wykonałby tą usługe w krakowie badz okolicach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co trzeba zrobic zeby dostac sie do przelacznika kierunkowskazow? Jak przelacze kierunek w prawo to mrugnie mi kilka razy w prawo a potem dalej mruga mi w lewo ,musze przytrzymac kierunek w prawo to wtedy dziala a jak puszczam to zalacza sie lewy....Co zrobic zeby zdemontowac sam przelacznik kierunkow?? Dam rade samemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co trzeba zrobic zeby dostac sie do przelacznika kierunkowskazow? Jak przelacze kierunek w prawo to mrugnie mi kilka razy w prawo a potem dalej mruga mi w lewo ,musze przytrzymac kierunek w prawo to wtedy dziala a jak puszczam to zalacza sie lewy....Co zrobic zeby zdemontowac sam przelacznik kierunkow?? Dam rade samemu?

 

manetkę można wymienić, tylko gdzie ją kupisz, szybciej dostaniesz całego pająka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje kupic sama manetke...tylko jak ja wymienic? co musze robic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności