Skocz do zawartości
wyczol444

dziwne szumy po wymianie rorządu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio wymieniałem rozrząd w B6 1.9TDI

Po wyminaie okozało się że słychac jakieś dziwne odgłosy jakby jakaś rolka szumiała lub coś w tym stylu odgłosy dochodzą z góry tak przy wałku... dodam że wymiana kompletnego wszystkie rolki INA, pompa wody itd

Co może być przyczyną? Mechanik twierdzi ze jest ok z tym ze przed wymiana nic takiego nie mialo miejsca

Czy jest mozliwość że pasek jest za mocno naciagniety lub cos źle złożone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 2.0 fsi dziwne odgłosy dawał sam pasek rozrządu był jakiś trefny pomimo ,że nowy po wymianie ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczynam podejrzewać że może pasek jest za mocno naciągniety przez co rolka szumi i tu nasuwa się pytanie czy jest możliwość za mocno naciągnąć pasek? Czy może jakaś sprężyna sama reguluje naciąg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest taka możliwość. Ale mechanik naciągania pasek na napinaczu ustawiając strzałkę między wycięciami co oznacza pradidłowe napięcie paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa się wyjaśniła była źle założona górna osłona która ocierała o rolkę

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jest uniwersalny . MaSZ Silnik BMP ( jersli dobry podales ) pod ten model musisz szukac kompltnego zestawu , sam ostatnio kupowalem na alledrogo masz duzy wybor firm jak i zestawow

 

Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki?

 

Kolego poszukaj na forum naszego wspolnego forumowego dostawcy olejow i czesci... Elementaeur - taki ma nick :).

Napisz do niego na PW a on poprowadzi Cie ze reke i po nr VIN dobierze odpowiednie dla Twojego silnika czesci. Sam kupowalem u niego juz wiele rzeczy oleje filtry, sprezyny obnizajace, klocki tarcze, poduszki silnika, gumowe tuleje wahaczy i pewnie cos tem jeszcze, ale wiecej grzechow tak na pierwszy rzut nie pamietam ;) oraz oczywiscie kompletny rozrzad z pompa wody na taki jaki daja w fabryce i wiem co mowie. Nigdy mnie nie zawiodl, zawsze doradzi w razie watpliwosci czy pytan, a jak czegos nie mial to wrecz sam podawal mi numery czesci z katalogow bym pytal dokladnie o te czesci ktore mnie interesowaly w innych hurtowniach. :) Ma dobre ceny i blyskawiczna dostawa kurierem.

 

P.S. To nie zadna reklama, poczytaj forum i opinie o tym Panu a sam sie dowiesz, ze warto go znac :)

Edytowane przez Lupus28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się do pytania w moim B6 BMR 170km na trasie padły wtryski, Na szczęście załapał się na akcje wymiany wtrysków w ASO . Po wykonanej usłudze jakiś miesiąc / dwa silnik zapala szybko ale z lekkim uderzeniem w koncowym momencie zaplonu i drży na biegu jałowym ,powiedzieli ze mocny silnik nowe wtryski tak będzie jakiś czas aż to z sobą wszystko nie współgra. Nie dało mi to spokoju sprawdzilem poduszki L juz wymieniona P dobra a w sankach jeszcze ok.

Pojechałem do innego ASO tam majster powiedział ze Albo slaby akumulator? : albo moment czy ciśnienie wtrysku trzeba ostawić? tak czy siak 200 euro i zrobią . Akumulator mierzyłem trzyma napięcie ostatnio robiłem soft do radia trochę po ciąglo prądu ale i tak zakręcił dobrze. Czy sadzicie ze taka diagnoza jest trefna? nie chce wtopić kasy na darmo. Bo w Polsce inna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem lekkie uderzenie w końcowej fazie uruchamiania silnika. Z czasem to minęło i niczego nie ustawiałem ponieważ pompki są nowe założone po akcji serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem kompletny rozrząd jednak po ok 2 tygodniach jazdy zaczęło mi się coś dziać! nie wiem czy przyczyną rozrząd ale na 2ce jak ostro wcisnę gaz to w okolicach 2000 obrotów coś jakby piszczy - podobne do gwizdka czy ślizgającego się paska - przez jakaś sekundę jak zimny trochę dłużej - na 3ce to samo ale mniej wyraźnie! na innych biegach nic się nie dzieje - na luzie tez zero! jak gaz powoli to tez cisza... powinienem się zacząć martwić? oczywiście odwiedzę mechanika ale pasuje mi trochę pojeździć jeszcze zanim to uczynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Po wymianie rozrządu trzeba zrobić synchronizację rozrządu. Z tego co opisałeś nie było to robione. Na pewno jest do lekkiej korekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konieczna jest taka sama rozbiórka auta jak przy wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zdejmuje się tylko górną osłonę rozrządu po to żeby można było poluzować śruby 3szt. na kole wałka rozrządu do regulacji.

Tak to wygląda w silniku z jednym wałkiem rozrządu:

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy mam ten sam problem co kolega wyczol444 tylko że u mnie to nie osłona ociera ponieważ wszystko posciągałem i zostawiłem sam rozrząd po czym zapaliłem auto i cały czas słychać tak jakby szuranie, ocieranie, tarcie, więc rozebrałem ponownie rozrząd i wykręciłem pompe wody. Wszystko jest ok nie ma żadnych śladów tarcia. Mechanicy mówią że to może być wadliwa pompa wody i daje taki odgłos. Zestaw rozrządu z firmy INA i pompa wody też. POMOCY bo już straciłem mozliwości, jestem w kropce i nie wiem czy to skręcać spowrotem na tych częsciach czy próbować zamienić na inne. Z góry dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z głośną pracą pompy INA kilka razy w rożnych samochodach klientów. Sposobem na dolegliwość jest wymiana pompy na nową.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podłączam się do postu kolegi "simonc2" - po wymianie rozrządu słychać "tak jakby szuranie, ocieranie, tarcie" - nowy kompletny zestaw INA KIT. Diagnoza taka jak opisał kolega "77Marek" - szumy z nowej kiepskiej jakości pompy INA - wymieniona na RUVILLE. Delikatny dzwięk ocierania, tarcia (zdecydowanie mniejszy niż przed wymianą pompy ) pozostał - szczególnie na zimnym silniku i wolnych obrotach. Rozrząd demontowany 2krotnie.

FORUMOWICZE BARDZO PROSZE O PODPOWIEDZ. Sytuacja dochodzi do paranoi - wymiana nowych na nowe bez rezultatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinając się pod temat, mam podobny problem do opisywanego przez kolegów, i jestem bezradny, napiszcie proszę jak u was zakończyło się z tym dziwnym dźwiękiem słyszanym w kabinie od 1000 obrotów, u minie po przyłożeniu patyka ewidentnie słychać było to coś z napinacza, kpl. INA, po zmianie napinacza na kolejny nowy napinacz, dźwięk taki sam, do tego na najmniejszej rolce pojawiają się dziwne zabrudzenia tak jakby coś "kapaoło" na nią co jest nie możliwe, zdjęcie oblepionej rolki poniżej.

Dodam że zmiana paska na deico też nic nie zmieniła..

GOLF 6 2.0 TDI 140 KM silnik CBAB.   

20190716_133516.jpg

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem w srode bede wymieniał kolejny raz rozrzad  z tym ze mam pompe dolza i pasec dayco z teflonem ale mam takie same objawy  szumu przy około 1 tys obrotów i tez miałem cała rolke tą mała jakas czarna jak od smoły  napinacz ustawiony perfekcyjnie strzałka w szczerbince

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności