Skocz do zawartości
fb3

Ciężko wchodzi 1 bieg. Skrzynia 6-biegowy manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw muszę wrzucić 2 bieg aby potem bez problemu weszła jedynka.

Reszta biegów wchodzi leciutko. Mam takie wrażenie że dźwignia ma za mały ruch "do siebie" i to jest powodem moich problemów. Doszedłem do wniosku że możliwe są 2 przyczyny: jakiś przekos w zawieszeniu skrzyni albo coś z samym mechanizmem zmiany. Miał ktoś podobną dolegliwość ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz wrażenia że samochód jest głośniejszy jak silnik jest włączony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie masz wrażenia że samochód jest głośniejszy jak silnik jest włączony?

heh nie wiem co chciałeś przez to zasugerować, sama skrzynia jest cicha, jak nie wchodzi to nie ma żadnego zgrzytania, po prostu trafia na jakiś opór i nie idzie przesunąc lewarka. Zauważyłem jeszcze że na zimnym silniku gdy zaczynam jazdę to parę razy jedynka wejdzie bez problemu, potem niestety tylko najpierw trzeba wrzucać dwójkę i z dwójki wchodzi jedynka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw muszę wrzucić 2 bieg aby potem bez problemu weszła jedynka.

Reszta biegów wchodzi leciutko. Mam takie wrażenie że dźwignia ma za mały ruch "do siebie" i to jest powodem moich problemów. Doszedłem do wniosku że możliwe są 2 przyczyny: jakiś przekos w zawieszeniu skrzyni albo coś z samym mechanizmem zmiany. Miał ktoś podobną dolegliwość ?

 

Witam. Mam Passata B6 z 2010 roku i miałem taki sam problem jak TY Kolego fb3, to znaczy krótki ruch drążka zmiany biegów do siebie, trudności z włączeniem jedynki. Pojechałem do mechaników ASO i okazało się, że trzeba wyregulować cięgna drążka zmiany biegów, co zrobiono i wszystko ponownie jest OK. dlatego polecam wizytę u mechanika aby pozbyć się problemu.

Pozdrawiam AK z Lublina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojechałem do mechaników ASO i okazało się, że trzeba wyregulować cięgna drążka zmiany biegów, co zrobiono i wszystko ponownie jest OK. dlatego polecam wizytę u mechanika aby pozbyć się problemu.

 

Ile kosztuje taka "przyjemność" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbychu litosci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze nie mam tego problemu, słyszałem od mechanika że 1 bieg jest najbardziej narażony na uszkodzenia przez jego nieustanną i mocną eksploatację tzn. na pierwszym biegu najczęściej gazujemy

 

Witam Kolego. Myślę, że jesteś w błędzie, nie ma to nic wspólnego z mocną eksploatacją jedynki, ponieważ podobnie jak jedynka tak i dwójka blokowały się przy ustawieniu do siebie. W moim przypadku zawinił śnieg , którego mnóstwo nawiało mi do komory silnika podczas jazdy. Przy cięgnach dźwigni zmiany biegów w komorze silnika są takie sprytne zabezpieczenia na gwintach i tam właśnie się rozregulowało i cała przyczyna kłopotów.

pozdrawiam AK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile kosztuje taka "przyjemność" ?

 

Witaj Kolego LOPEZBP. Taka ''przyjemność'' kosztowałqa mnie w ASO 125zł.

pozdrawiam AK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności