Skocz do zawartości
tomek1192

airbag, zwijak i błąd 00588

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas temu wywaliło mi błąd airbaga 00588. Mniej więcej w tym samym czasie, zwijak pod kierownicą (ten modulik z g85) zaczął przy kręceniu wydawać dziwne dźwięki szeleszczenia.

Skojarzyłem ten błąd z zepsutym zwijakiem.

Pierwsze pytanie:

1. Czy to możliwe, żeby dostawał ten błąd przez zepsuty moduł(zwijak)?

Ten stary szeleści jak cholera w porównaniu z nowym (używanym), rusza się strasznie opornie.

 

Dzisiaj wymieniłem ten zwijak i został błąd airbaga, pojawił się abs, esp i po 100m pojawia się kontrolka ręcznego.

Byłem u elektryka, pokasował błędy, pojawiły się z powrotem. Twierdzi, że kodowanie tego zwijaka polega na czymś w stylu kręcenie kierownicą, w lewo, w prawo, przejechaniu kilku m i będzie ok.

Uważa, że błąd airbaga nie ma nic wspólnego z tym zwijakiem.

 

 

Mówię o tym ustrojstwie:

N48-0375.jpg

Edytowane przez tomek1192

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie? Ciekawe jest to, że po wymianie tej taśmy błąd airbaga został.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to możliwe, żeby dostawał ten błąd przez zepsuty moduł(zwijak)?
Tak, oczywiście.

 

Dzisiaj wymieniłem ten zwijak i został błąd airbaga, pojawił się abs, esp i po 100m pojawia się kontrolka ręcznego.

Byłem u elektryka, pokasował błędy, pojawiły się z powrotem. Twierdzi, że kodowanie tego zwijaka polega na czymś w stylu kręcenie kierownicą, w lewo, w prawo, przejechaniu kilku m i będzie ok.

Postępuj zgodnie z procedurą pokazaną na tym filmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic mi to nie dało. Robię tak:

jadę na parking, wyłączam samochód, włączam, pompuje troche pedał hamulca, jadę przez 3 sekundy do przodu, skręcam przez 3 sekundy i nic.

 

Żadnej różnicy w zachowaniu kontrolek z esp i abs - ciągle świecą, to samo z kontrolką ręcznego, która mruga.

Czy jeśli po zmianie tej taśmy, błąd poduchy został to może oznaczać, że wina nie tkwi w taśmie? Bo jeśli tak jest, to nie ma sensu, żebym bawił się w adaptacje tego ustrojstwa.

 

Czy błąd 00588 wiąże się tylko z okablowaniem poduchy w kierownicy, czy w siedzeniach też?

Edytowane przez tomek1192

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ah, przynajmniej dobrze wiedzieć, że nie warto wsadzać starej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odgrzewam kotleta żeby nie zakładać nowego tematu

 

Błąd 00588 - zwijak wymieniony błąd dalej jest-nie da się go wykasować. Po odpięciu wtyczki od sensora i wtyczki przed taśmą zmierzona oporność 2 przewodów :

pin 33 oporność 0,3 ohm

 

pin 34 oporność 3,5 !! ohm

 

(mogłem pomylić 34 z 33)

 

Czyli gdzies na samym kablu jest oporność rzędu 3,5 ohm. We wtyczce przed taśmą zwarłem oba piny poduszki zwykłym kawałkiem przewodu (bez opornika) i błąd udało sie wykasować ale to nie rozwiązanie. Uprzedzam że błąd pojawił się miesiąc temu a auto mam od 4 lat i na pewno na kablu nie został wlutowany zaden opornik.

 

Moje pytanie czy świadczy to o przetarciu przewodu w wiązce i którędy biegną przewody od sensora do kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę odgrzebie temat. Mam Passata B5 2000r. 115KM model przed liftem. Jeździłem rok czasu z świecąca ikoną poduszki stwierdziłem pora to zrobić. Znajomy mechanik po podłączeniu VAG powiedział mi że do wymiany jest zwijak poduszki w kierownicy. Najpierw zakupiłem zwijak okrągły po czym się okazało że w moim modelu już występuje taki prostokątny jak umieścił w poście tomek1192.

 

Ale przejdźmy do rzeczy zakupiłem zwijak niby taki sam tez od europejczyka z manualną skrzynia.

Nie miałem możliwości oddać tego do znajomego mechanika, oddałem do innego warsztatu co się okazało błędu nie usunęli a wręcz przeciwnie straciłem jak kolega tomak1192 abs i esp. W warsztacie mi powiedzieli, że to wina zwijaka i uszkodził on mi pompe ABS dlatego, że w zwijaku który zakupiłem jest czujnik skrętu czy jakoś tak.

 

Pytanie brzmi czy jest możliwe że uszkodziła się pompa czy może wystarczy zaprogramować sterownik ponownie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności