Skocz do zawartości
radas

FSI czyszczenie kolektora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam Passata 2.0fsi z przebiegiem 110 tyś. serwisowany w VW. Czy można jakoś sprawdzić stan zaworów ssących bez zdejmowania kolektora? Może dostanie się kamerą inspekcyjną? Pytanie do osób które wykonywały to manualnie w 2.0 fsi - czy bardzo trudno jest wymontować kolektor, są jakieś mocne pułapki?

 

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Posiadam Passata 2.0fsi z przebiegiem 110 tyś. serwisowany w VW. Czy można jakoś sprawdzić stan zaworów ssących bez zdejmowania kolektora? Może dostanie się kamerą inspekcyjną? Pytanie do osób które wykonywały to manualnie w 2.0 fsi - czy bardzo trudno jest wymontować kolektor, są jakieś mocne pułapki?

 

Z góry dziękuję.

 

Tak jak pisałem w poprzednich postach - trudno nie jest, pracochłonnie tak. Sprawdzisz najszybciej po odczuciach - tzn. falowanie na wolnych, moment od 3k, ciężkie odpalanie na zimno, szarpanie przy zmianie biegów, buczenie przy hamowaniu silnikiem, kopcenie na biało. Zdaniem tunerów czyszczenie należy przeprowadzać w TFSI / FSI co 60 tyś km, więc możesz założyć że taki przebieg jak u Ciebie już jest zdecydowaną podstawą do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Cieżkie odpalanie rano jest, ruszanie ociężałe jest mimo że silnik ma wg. mojej opinii bardzo dobrą dynamikę podczas jazdy, kopcenia nie zauważyłem.

 

Kolektor w FSI teoretycznie chyba powinien być łatwiejszy do demontażu niż w TFSI z uwagi na brak turbo.

Trzeba zakupić jakieś uszczelki w ASO przed demontażem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakupić jakieś uszczelki w ASO przed demontażem?

 

Wbrew niektórym opiniom nie, u mnie wszystkie były w idealnym stanie. Jedyne na co zwróć uwagę to w razie zniszczenia te przy wtryskiwaczach (niebieskie) trzeba kompletem brać z ASO, więc ostrożnie. Ale ja niczego nowego nie zamawiałem, wszystko fabryczne było w pełni niezniszczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja poproszę (o ile się zdecydujesz), to zrób dokumentację z przeprowadzenie operacji dla potomnych, co prawda ja mam 170 000 i nie mam żadnych niepokojących objawów, ale może kiedyś się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mając już wszystko na wierzchu widziałem że jest możliwość podania napięcia na kabel od rozrusznika (niebiesko-czerwony) co spowoduje zakręcenie i przestawienie sekwencji zamknięcia zaworów.

Ciekawy i szybki sposób, ktoś próbował czegoś takiego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie....czy po zdjęciu kolektora trzeba przez kompa ponownie ustawiać przepustnicę? Bo słyszałem że mogą być problemy z gasnącym silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno pytanie....czy po zdjęciu kolektora trzeba przez kompa ponownie ustawiać przepustnicę? Bo słyszałem że mogą być problemy z gasnącym silnikiem.

 

Ja nie dokonywałem ponownych ustawień, żadnych problemów nie ma. Od czyszczenia zrobiłem już około 3k km i jeszcze raz potwierdzam iż było warto ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wbrew niektórym opiniom nie, u mnie wszystkie były w idealnym stanie. Jedyne na co zwróć uwagę to w razie zniszczenia te przy wtryskiwaczach (niebieskie) trzeba kompletem brać z ASO, więc ostrożnie. Ale ja niczego nowego nie zamawiałem, wszystko fabryczne było w pełni niezniszczone.

 

witam, w ASO znajdą mi ten zestaw naprawczy po VINie? pytam bo mi ta niebieska uszczelka spadła przy ściąganiu kolektora w miejsce niedostępne [pod 3 cylindrem na chyba wymiennik]?

wtryski zostały w bloku silnika więc ich nie ruszam i nie zczytam kodu..

silnik 2,0 fsi turbo.

 

zabawa żmudna ale mechanicy wybrzydzają i się nie chcieli podjąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2017 o 15:34, auto-klinika napisał:

Proponuję prostszą opcję, podjechać na serwis pod specjalną maszynę i wyczyścić kolektor oraz przy okazji cały układ spalinowy. Więcej informacji na http://www.auto-klinika.pl/autonagar

Próbował ktoś może wodorowania w FSI? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam
Mnie również "dopadł" temat nagaru.
Brałem pod uwagę wodorowanie, ale jak tylko ściągnąłem przepustnicę i zobaczyłem ile syfu (czarnej mazi) jest w kolektorze to od razu wziąłem się za rozbiórkę i czyszczenie.
U mnie przebieg ponad 260tys i raczej nikt tam wcześniej nie zaglądał.
Cały plastikowy kolektor wyczyściłem myjką ciśnieniowa z dodatkiem środka do czyszczenia silników.
Z resztą rozprawiłem się za pomocą wyciorów,wkrętarki i chemii.
Po 
26234573_1587780884591259_2110690371_n.j

26197034_1587780934591254_1334919679_n.j

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebie temat. Ktoś próbował wodorowania w FSI i jaki skutek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moj Passat ma silnik 1,4 Tsi przebieg 280 tys na rozgrzanym silniku traci moc i mysle ze tez moze byc to przez nagar...zastanawiam sie czy nie lepsza opcja bedzie regeneracja glowicy?Jeszcze nie byl wymieniany rozrzad ,wiec zrobil bym 2 operacje za jednym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek polecam sprawdzić ciśnienie w cylindrach zanim zabierzesz się za zdejmowanie głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4TSI i 280.000 km bez wymiany rozrządu? Grubo :D Ja bym od niego i synchronizacji wałków zaczął sprawdzanie. Kompresja też nie zaszkodzi ale jeśli wyjdzie kiepska to może być również efekt zużytego łańcucha/nastawnika/napinacza.

Co do wodorowania - sam jestem ciekaw czy to faktycznie działa, bo można by sobie taką kurację zapodać. Raczej nie powinno zaszkodzić, a to mniej roboty niż demontaż całego układu dolotowego z intercoolerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umówiony jestem na wodorowanie silnika w poniedziałek lub wtorek w Warszawie w firmie autonagar.pl Cena za usługę to 220zł. Czas zabiegu dwie godziny. Porobię zdjęcia i napiszę jakie są moje odczucia po tym czyszczeniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to wodorowanie nie czyści dolotu, ponieważ jest tam za niska temperatura.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko komora spalania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności