Tomitt Zgłoś #41 Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam, Posiadam Passata 2.0fsi z przebiegiem 110 tyś. serwisowany w VW. Czy można jakoś sprawdzić stan zaworów ssących bez zdejmowania kolektora? Może dostanie się kamerą inspekcyjną? Pytanie do osób które wykonywały to manualnie w 2.0 fsi - czy bardzo trudno jest wymontować kolektor, są jakieś mocne pułapki? Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #42 Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam, Posiadam Passata 2.0fsi z przebiegiem 110 tyś. serwisowany w VW. Czy można jakoś sprawdzić stan zaworów ssących bez zdejmowania kolektora? Może dostanie się kamerą inspekcyjną? Pytanie do osób które wykonywały to manualnie w 2.0 fsi - czy bardzo trudno jest wymontować kolektor, są jakieś mocne pułapki? Z góry dziękuję. Tak jak pisałem w poprzednich postach - trudno nie jest, pracochłonnie tak. Sprawdzisz najszybciej po odczuciach - tzn. falowanie na wolnych, moment od 3k, ciężkie odpalanie na zimno, szarpanie przy zmianie biegów, buczenie przy hamowaniu silnikiem, kopcenie na biało. Zdaniem tunerów czyszczenie należy przeprowadzać w TFSI / FSI co 60 tyś km, więc możesz założyć że taki przebieg jak u Ciebie już jest zdecydowaną podstawą do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomitt Zgłoś #43 Napisano 19 Kwietnia 2016 Dziękuję za odpowiedź. Cieżkie odpalanie rano jest, ruszanie ociężałe jest mimo że silnik ma wg. mojej opinii bardzo dobrą dynamikę podczas jazdy, kopcenia nie zauważyłem. Kolektor w FSI teoretycznie chyba powinien być łatwiejszy do demontażu niż w TFSI z uwagi na brak turbo. Trzeba zakupić jakieś uszczelki w ASO przed demontażem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #44 Napisano 19 Kwietnia 2016 Trzeba zakupić jakieś uszczelki w ASO przed demontażem? Wbrew niektórym opiniom nie, u mnie wszystkie były w idealnym stanie. Jedyne na co zwróć uwagę to w razie zniszczenia te przy wtryskiwaczach (niebieskie) trzeba kompletem brać z ASO, więc ostrożnie. Ale ja niczego nowego nie zamawiałem, wszystko fabryczne było w pełni niezniszczone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #45 Napisano 19 Kwietnia 2016 A ja poproszę (o ile się zdecydujesz), to zrób dokumentację z przeprowadzenie operacji dla potomnych, co prawda ja mam 170 000 i nie mam żadnych niepokojących objawów, ale może kiedyś się przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #46 Napisano 9 Maja 2016 Mając już wszystko na wierzchu widziałem że jest możliwość podania napięcia na kabel od rozrusznika (niebiesko-czerwony) co spowoduje zakręcenie i przestawienie sekwencji zamknięcia zaworów. Ciekawy i szybki sposób, ktoś próbował czegoś takiego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M_a_r_e_k Zgłoś #47 Napisano 17 Maja 2016 Jedno pytanie....czy po zdjęciu kolektora trzeba przez kompa ponownie ustawiać przepustnicę? Bo słyszałem że mogą być problemy z gasnącym silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #48 Napisano 24 Maja 2016 Jedno pytanie....czy po zdjęciu kolektora trzeba przez kompa ponownie ustawiać przepustnicę? Bo słyszałem że mogą być problemy z gasnącym silnikiem. Ja nie dokonywałem ponownych ustawień, żadnych problemów nie ma. Od czyszczenia zrobiłem już około 3k km i jeszcze raz potwierdzam iż było warto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto-klinika Zgłoś #49 Napisano 30 Marca 2017 Proponuję prostszą opcję, podjechać na serwis pod specjalną maszynę i wyczyścić kolektor oraz przy okazji cały układ spalinowy. Więcej informacji na http://www.auto-klinika.pl/autonagar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damaioshin Zgłoś #50 Napisano 10 Kwietnia 2017 Wbrew niektórym opiniom nie, u mnie wszystkie były w idealnym stanie. Jedyne na co zwróć uwagę to w razie zniszczenia te przy wtryskiwaczach (niebieskie) trzeba kompletem brać z ASO, więc ostrożnie. Ale ja niczego nowego nie zamawiałem, wszystko fabryczne było w pełni niezniszczone. witam, w ASO znajdą mi ten zestaw naprawczy po VINie? pytam bo mi ta niebieska uszczelka spadła przy ściąganiu kolektora w miejsce niedostępne [pod 3 cylindrem na chyba wymiennik]? wtryski zostały w bloku silnika więc ich nie ruszam i nie zczytam kodu.. silnik 2,0 fsi turbo. zabawa żmudna ale mechanicy wybrzydzają i się nie chcieli podjąć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merfolk Zgłoś #51 Napisano 15 Grudnia 2017 Dnia 30.03.2017 o 15:34, auto-klinika napisał: Proponuję prostszą opcję, podjechać na serwis pod specjalną maszynę i wyczyścić kolektor oraz przy okazji cały układ spalinowy. Więcej informacji na http://www.auto-klinika.pl/autonagar Próbował ktoś może wodorowania w FSI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrrick Zgłoś #52 Napisano 1 Stycznia 2018 Witam Mnie również "dopadł" temat nagaru. Brałem pod uwagę wodorowanie, ale jak tylko ściągnąłem przepustnicę i zobaczyłem ile syfu (czarnej mazi) jest w kolektorze to od razu wziąłem się za rozbiórkę i czyszczenie. U mnie przebieg ponad 260tys i raczej nikt tam wcześniej nie zaglądał. Cały plastikowy kolektor wyczyściłem myjką ciśnieniowa z dodatkiem środka do czyszczenia silników. Z resztą rozprawiłem się za pomocą wyciorów,wkrętarki i chemii. Po Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
murmilo Zgłoś #53 Napisano 4 Maja 2018 Odgrzebie temat. Ktoś próbował wodorowania w FSI i jaki skutek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomekpassatb6 Zgłoś #54 Napisano 6 Maja 2018 Witam moj Passat ma silnik 1,4 Tsi przebieg 280 tys na rozgrzanym silniku traci moc i mysle ze tez moze byc to przez nagar...zastanawiam sie czy nie lepsza opcja bedzie regeneracja glowicy?Jeszcze nie byl wymieniany rozrzad ,wiec zrobil bym 2 operacje za jednym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #55 Napisano 7 Maja 2018 Na początek polecam sprawdzić ciśnienie w cylindrach zanim zabierzesz się za zdejmowanie głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #56 Napisano 10 Maja 2018 1.4TSI i 280.000 km bez wymiany rozrządu? Grubo Ja bym od niego i synchronizacji wałków zaczął sprawdzanie. Kompresja też nie zaszkodzi ale jeśli wyjdzie kiepska to może być również efekt zużytego łańcucha/nastawnika/napinacza. Co do wodorowania - sam jestem ciekaw czy to faktycznie działa, bo można by sobie taką kurację zapodać. Raczej nie powinno zaszkodzić, a to mniej roboty niż demontaż całego układu dolotowego z intercoolerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #57 Napisano 10 Maja 2018 Umówiony jestem na wodorowanie silnika w poniedziałek lub wtorek w Warszawie w firmie autonagar.pl Cena za usługę to 220zł. Czas zabiegu dwie godziny. Porobię zdjęcia i napiszę jakie są moje odczucia po tym czyszczeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #58 Napisano 11 Maja 2018 z tego co wiem to wodorowanie nie czyści dolotu, ponieważ jest tam za niska temperatura.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #59 Napisano 11 Maja 2018 Czyli tylko komora spalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #60 Napisano 11 Maja 2018 Natknąłem się na zdjęcia w sieci na których pokazane są kolektory po zabiegu wodorowania i są czyste. http://auto-klinika.pl/autonagar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach