radas Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2014 Przed zakupem samochodu porównywalem modele, silniki itd. Często słyszałem, że w fsi często kolektor ssący zapycha się szlamem, nagarem, czy jak to inaczej nazwać. Jakie są objawy tego zjawiska ? Pytam, bo szukam odpowiedzi na mój lekko irytujący problem: gdy puszczam nogę z gazu czuć wyraźny gwałtowny spadek "ciągu" , hmm takie szarpnięcie. Czy to może być powiązane z kolektorem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sarna1985 Zgłoś #2 Napisano 16 Sierpnia 2014 Witam .wiele razy czytałem o czyszczeniu zaworów itp.moje zdanie jest takie jak leje dobre paliwo to nic się nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #3 Napisano 17 Sierpnia 2014 Na forum Streetracing.pl jest o tym temat. Generalnie trzeba to robić co około 30-40 tys km bez względu na paliwo. Objawy to spadek mocy i "ciągu" a ze następuje to dość powoli to się tego zbytnio nie odczuwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #4 Napisano 17 Sierpnia 2014 Ja tam niczego nie czyściłem od ponad 140 tys. km. niedawno na autostradzie A2 kupiłem paliwo o niezbyt parametrach...silnik natychmiast zareagował. później pojawiła się kontrolka silnika, po uzupełnieniu paliwa na innej stacji po jakimś czasie usterka znikła. trzeba było skasować błąd zaworu EGR. dodałem preparatu Ca-tbe i na razie jest w porządku. Dodam że kupuję tylko benz. 98. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #5 Napisano 18 Sierpnia 2014 Na nagar nie ma wpływu ani paliwo ani olej. Nagar występuje zarówno przy 95 i 98 oktanowym paliwie. Czytałem na szybko, ale z tego co udało mi się wychwycić, jest go mniej w aucie doładowanym, czyli TFSI "brudzi się" w mniejszym stopniu. W Audi RS4 B7 efekt czyszczenia i softu daje nierzadko wynik +100hp względem pomiaru przed czyszczeniem. Mnóstwo zdjęć i wiadomości w sieci, wystarczy zerknąć w google i wszystko widać jak na dłoni. Dla mnie technologia FSI to mocno nieprzemyślana konstrukcja. Sam jeżdżę 2.0 FSi i przymierzam się do oddania auta w dobre ręce właśnie w celu wyczyszczenia tego syfu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #6 Napisano 19 Sierpnia 2014 to sa raczej bardzo male wartosci ilosci syfu w fsi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2014 Pamiętam, że w którymś tegorocznym Auto Świecie poradniku, czy Motorze był artykuł o czyszczeniu dolotu w fsi. Ale w którym ? Hmm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #8 Napisano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) wszędzie tylko czytam o tym nagarze, ale oprócz forum audi w sieci nic na ten temat niema, poza tym, że wszyscy piszą, że jest problem :sciana. czy ktokolwiek miał z problem z nagarem w 2.0 FSI w passacie?, bo osobiście sądzę, że z tym nagarem to tak jak z bajkami, że niby VW zaleca Pb98 do tego silnika, tylko dziwnym trafem na wlepce korka paliwa jest min pb95. A na forum nie ma ani jednego postu właściciela FSI, o tym, że ma problem z nagarem (chyba, że nie umiem szukać). Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez lopezpb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #9 Napisano 20 Sierpnia 2014 to sa raczej bardzo male wartosci ilosci syfu w fsi Piszesz tylko po to żeby coś napisać czy wiesz to z autopsji ? Oglądałęm relację z czyszczenia, a same zdjęcia można bez problemu odnaleźć w sieci i jak dla mnie nie były to bardzo małe ilości. Inna sprawa, że na tym forum mało jest info na ten temat i nikt takowej operacji chyba nie przeprowadzał. Na hamownię mam niedaleko, przy okazji podjadę i sprawdzę ile rumaków pozostało w moim egzemplarzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zet29 Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2015 Czyścił już ktoś ten nagar? Dużo z tym roboty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2015 Czyścił już ktoś ten nagar? Dużo z tym roboty? Też jestem ciekaw, bo przeszukałem cały internet (chyba, również po en i de) i nie znalazłem nikogo kto by to robił w Passacie B6 2.0 FSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pagong Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2015 Też jestem ciekaw, bo przeszukałem cały internet (chyba, również po en i de) i nie znalazłem nikogo kto by to robił w Passacie B6 2.0 FSI nie pamietam gdzie dokladnij ale na forum golfa v w silniku 2.0 fsi czyscil ktos nagar i pisal ze duzo bylo tego "syfu" jak znajde dam linka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2015 Z innej beczki. W moim mieście jest duży salon i serwis VW. Kiedyś rozmawiałem z jednym który tam pracuje. Mówił mi, że z passatów FSI to mam ja, policja i jeszcze ze trzy osoby. Większość to diesle. Mało samochodów, mało informacji. BTW. A może spróbować http://www.franpol.com.pl/dystrybucja-narzedzi-warsztatowych-narzedzia-sprzedaz-wroclaw/ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2016 Jestem świeżo po czyszczeniu swojego 2.0TFSI BWA. Niech te zdjęcia będą odpowiedzią czy warto: Nawet wtryskiwacze były uwalone tym szlamem. Cały dolot, klapy, zawory - wszystko zawalone nagarem. Całość zajęła 10h roboczych. Skąd pomysł na czyszczenie? Ciężkie odpalanie na zimnym silniku, lekkie falowanie obrotów, biała chmura dymu za autem (spalający się nagar), moment wstający od 3000 obrotów czy szarpanie przy zmianie biegów. Wszystkie (tak, wszystkie!) problemy ustały po wyczyszczeniu. Auto zbiera się jakby dostało jeszcze wyższy Stage (aktualnie u mnie 260KM), moment jest praktycznie zawsze, do tego znacząco polepszyła się reakcja na gaz. Zainteresowanym podeślę poradniki, natomiast uprzedzam że wszelkie opowiastki jak to bez zdejmowania kolektora można się pozbyć nagaru są wręcz śmieszne - jest tego tyle że śrubokręt nie dawał momentami rady. Jednym słowem - warto! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #15 Napisano 2 Kwietnia 2016 Jakiej chemii używałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #16 Napisano 2 Kwietnia 2016 Wykorzystałem: benzyne zmieszaną z Ventil Sauber, środek do czyszczenia gazników, EGR Cleaner, zestaw wyciorków, śrubokręty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #17 Napisano 3 Kwietnia 2016 Ja do tego celu użyłem środka do czyszczenia felg K2 oraz preparatu do czyszczenia kominków. Bemardzo dobrze rozpuszczają cały osad.U mnie też wtryskiwaczy były zaklejone szlamem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hozar Zgłoś #18 Napisano 3 Kwietnia 2016 U mnie też od jakiegoś czasu występuje szarpanie przy zmianie biegów i falowanie na obrotach, nie wiedziałem czym to jest spowodowane. Raczej sam się za czyszczenie tego zabierał nie będę bo jeszcze coś popsuje, jak myślicie ile taka "operacja" może kosztować gdy zlecę ja mechanikowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #19 Napisano 3 Kwietnia 2016 Wykorzystałem:benzyne zmieszaną z Ventil Sauber, środek do czyszczenia gazników, EGR Cleaner, zestaw wyciorków, śrubokręty Hej. Rozumiem ze praca polegała na zdjeciu pokrywy zaworów i wyczyszczeniu, czy cos więcej rozbierałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziow Zgłoś #20 Napisano 3 Kwietnia 2016 U mnie też od jakiegoś czasu występuje szarpanie przy zmianie biegów i falowanie na obrotach, nie wiedziałem czym to jest spowodowane. Raczej sam się za czyszczenie tego zabierał nie będę bo jeszcze coś popsuje, jak myślicie ile taka "operacja" może kosztować gdy zlecę ja mechanikowi? Szansa że to przez nagar jest bardzo duża. Problemem jest to że nikt się tego nie chcę podjąć. W Krakowie nawet CompSport mi odmówił, z południa naszego kraju mogę polecić gregor10 z Jasła, ale tego typu operacje się cenią (1300zł). Mnie sama chemia i wyciory kosztowały 100zł i maaaasa pracy. ASO np. temat załatwia wlewając samą chemię, ale ja doskonale widziałem że to by nic nie dało - bo ta chemia nawet po skrobaniu średnio sobie radziła. Co do zakresu prac, jest tego sporo, czyściłem: kolektor dolotowy, klapy, ściany głowicy, zawory wtryskiwacze i przepustnicę. Każdy element trzeba wyskrobać i zalać odpowiednią chemią (kilkukrotnie) - samo czyszczenie to gdzieś z 2-3h. W Passacie B6 dodatkowo kolektor przymocowany jest podpórką (której np. w Cuprze czy w A6 C6 nie ma) i dostęp do niej jest tragiczny, gimnastyka na całego żeby to odkręcić. Poniżej jak wyglądały ściany głowicy / zawory. Lewa część wyczyszczona, prawa jeszcze nie: Nie zależało mi na polerce perfekcyjnej do koloru, ale na pozbyciu się syfu. Efekt został osiągnięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach