Skocz do zawartości
wrhz

Passat B7 2.0 CFFB wymiana gruszki turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy po wymianie gruszki turbo trzeba wykonać jakąś adaptację (mam dostęp do VCDS). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ją odpowiednio ustawić przy turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I trzeba wykonać procedurę adaptacji gruszki. Co do samego ustawienia to najlepiej ustawić dźwignię nowej dokładnie tak jak starej. Zresztą jak ustawisz źle to ci wywali błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, zakładam że mechanicznie ustawiam tak samo jak wygląda procedura adaptacji nowej gruszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakładam że mechanicznie ustawiam tak samo jak wygląda procedura adaptacji nowej gruszki

Dlaczego chcesz ustawiać mechanicznie tak samo jak wygląda adaptacja? Co ma jedno do drugiego.

 

Chyba interpunkcja się kłania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, rzeczywiście wpis wyszedł śmieszny. Ustawiam mechanicznie nowy tak jak stary (długość sztangi) i teraz trzeba to jeszcze adaptować - jak taka procedura wygląda? Z góry wielkie dzięki

p.s. mam dostępnego VCDSa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłową długość sztangi po wymianie sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku na wolnych obrotach - 0,76V. Tak mówi ELSA. Adaptację robisz już nie pamiętam w kanale adaptacji czy BS - wybierasz turbosprężarkę z rozwijanej listy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za wszystkie info w temacie jutro przychodzi gruszka zobaczymy jak pójdzie wymiana - troche tam ciasno :)

 

No i po wymianie moja dziurawa - kupiłem regenerowaną z Brzegu. ustawienie tak jak stara tzn. długość cięgna. Trochę gimnastyki z odkręceniem ale jakoś poszło. VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS. Generalnie temat wymiany gruszki uważam za zakończony.

Edytowane przez wrhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zamówiłem już sobie nawą gruszkę i pytanie gdzie przeprowadzić adaptacje za pomocą vcds? Passat 2,0 tdi CBAB. Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez Passpatryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powyżej napisałem do mojego wątku

Witam

VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy dużo jest roboty z wymianą gruszki, a konkretnie czy trzeba odkręcać turbo ponieważ przymierzam się do wymiany w moim B6 ???? Pozdrawiam. Damian.

Dzięki Panowie za wszystkie info w temacie jutro przychodzi gruszka zobaczymy jak pójdzie wymiana - troche tam ciasno :)

 

No i po wymianie moja dziurawa - kupiłem regenerowaną z Brzegu. ustawienie tak jak stara tzn. długość cięgna. Trochę gimnastyki z odkręceniem ale jakoś poszło. VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS. Generalnie temat wymiany gruszki uważam za zakończony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie trzeba wykręcać, ale roboty jest sporo i bardzo ciężki jest dostęp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo nie trzeba wykręcać, ale roboty jest sporo i bardzo ciężki jest dostęp

We wrześniu miałem wymianę, kolega mechanik mówił, że faktycznie b.ciężki dostęp, zajęło to jemu prawie 2godz. koszt 580zł. gruszka + 70zł. robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich mam 2.0 tdi cr 140 byłem zmuszony odkręcić gruchę do diagnozy i niby działa membrana ok ale mam takie błędy mam tylko vcdsa do adaptacji może ktoś podpowie jak to wykonaćDSlllllllllllllllll.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór turbiny (elektryczny) ustawiając długość sztangi jak w starej. Na desce kontrolka świec zerowych oraz silnik wyświetla błąd p2563.

Octavia RS 2010r Silnik 2.0TDI CR 170KM.

Jak prawidłowo ustawić sztange?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj adres e-mail i kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waski1 dzieki bardzo :564::564:

A zamist testera czym mogę to zrobić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności