Skocz do zawartości
robert-o

Gaz się wyłącza gdy jest ciepło na dworze ? WTF ?

Rekomendowane odpowiedzi

To sprawdź teraz jakie masz ciśnienie na parowniku jak juz wszystko się ułożyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję , że się uda podjechać w piatek albo sobotę na sprawdzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się podjechać do gazownika , zrobiłem te dwa wtryski , które puszczały. Dzisiaj znowy upał i znowu problem , tyle że chyba pogarszający się . Mianowicie od rana zaczynając gaz po nagrzaniu auta się wyłączał . Po włączeniu gazu jechałem dalej aż do momentu kiedy znowu się wyłączył. Po południu miałem dopiero co zapaloną rezerwę i na gaz się już nie chciał przełaczyć nawet ręcznie. Dioda mrugała czyli gaz nie właczony. Dotankowałem , teraz już dioda nie daję dzwięku , że gaz się wyłączył itp. Co lepsze jak jadę np 50 i obroty są małe czyli 1400 np to jadę na gazie, po przyspieszeniu już na benzynie , jak obroty spadną czyli skrzynia zapnie wyższy bieg to znowu na gazie jadę , sam się włacza teraz i wyłącza na dodatek bez dzwięku. Jutro jadę do magika zobaczymy co powie , od razu sprawdzę ciśnienie na redku , i ustawie temp przełaczania gazu na 60 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na Vagu masz jakieś błedy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedynie sporadyczny błąd czujnika G2 , choć nie zauważyłem żeby coś się działo z temperaturą na desce rozdzielczej , w engine błędów brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie ciśnienie na parowniku , udało się podjechać do gazownika i sprawdzić ?

I dobrze by było jakby gazownik sprawdził Ci jak parownik zachowuje się podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zdążyłem , wróciłem z traski po 15 i już zamknięte miał :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapeszając jeszcze chyba naprawiłem usterkę bez pomocy gazownika. Spojrzałem dziś pod maskę , docisnąłem cewki i wtyczki , sprawdziłem masę gazu przy aku , i sprawdziłem oprawkę bezpiecznika od gazu. Bezpiecznik ok , ale , no właśnie cały zaśniedziały białym nalotem , zmieniłem bezpiecznik , przeczyściłem dobrze i zalałem kontaktem. I o dziwo po zrobieniu około 80km gaz cały czas jest włączony , nic się nie wyłącza nawet po przegazowaniu do 4tysi . Czyżby to była usterka ? Tylko co ma do tego temperatura na dworze ? może zbieg okoliczności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli że wina tkwiła w elektryce . Widocznie temperatura nie sprzyjała temu czemuś co miałeś na bezpieczniku i przy wyższej temperaturze skutecznie uniemożliwiała przepływ prądu ;) Oby problem się rozwiązał;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem dziś ori kabel STAG , jutro powinien dojść i zobacze co tam się dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel przyjechał , narazie zrobiłem tylko dwa screeny . Oprócz rozjechanej mapy , ciśnienie robocze i minimalne jest za duże , tak mi sie wydaje, zauważyłem ostatnio że przy większym bucie podaczas przyspieszenia na gazie , auto zastanawia się co zrobić i dopiero po 2 sekundach przyspiesza jak należy , a na PB odrazu przyspieszał nie ma tej zwłoki.

 

Bez tytuługrg.jpg

Bez tytuługrgrgr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oprócz rozjechanej mapy , ciśnienie robocze i minimalne jest za duże

No to trzeba mapę ustawic bo do dobrze ona nie wygląda .

A jakie masz ciśnienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie czego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na parowniku.

Aktualnie forum przeglądam na telefonie i nie wszystko dobrze widać.

Edytowane przez Marek_r23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to około 1,2 tam na foto w prawym górnym rogu jest o ile to jest to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz spadki ciśnienia, jak zrobiłeś regenerację reduktora jego ciśnienie musiało się zmienić z tego 1.60 do 1.20. U mnie jak startuje ciśnienie robocze jest wyższe i spada wraz z temperaturą. W programie u Ciebie jest zapisane: robocze 1,62, a minimalne 0.92 w chwili zrobienia screena masz 1,11 czyli jak go przebutujesz pewnie spadnie Ci poniżej tego progu minimalnego i przełącza się na benzynę. Ustawienie mapy wygląda na puszczoną autokalibrację bo po niej widać niezły rozjazd na + dla lpg mimo, że mapy się rozjadą z czasem to chyba przy duża różnica. Temperatura przełączania - 60st dość wysoka przeważnie ustawia się na 25-30 chyba że lepsze wtryski wtedy schodzi się niżej wiadomo im wyższa temperatura tym więcej benz idzie na rozruch. U mnie gazownik ustawił 20st na słabych wtryskach i mało wiele się przełącza. Czas błędu ciśnienia troche przy wysoki ale pewnie jest to celowo ustawione żeby za szybko na benzyne nie cykneło zazwyczaj ustawia się na 300 o ile się nie mylę. Jeżeli masz ciśnienie 1.2 bądź te 1.11 zrób autokalibrację i sam pobaw się w ustawienie tego gazu podczas jazdy bądź podjedź do gazmena. Możesz spróbować zmniejszyć minimalne ciśnienie o 0,10 ale na dłuższa metę bym się tym nie ratował.

Edytowane przez cowboy91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert instalacja nie jest w ogóle wyregulowana i patrząc po mnożniku wątpię, aby ktoś to robił jak trzeba.

Proponuje aktualizację sterownika z tej archaicznej wersji do najnowszej i na nowo wystrojenie.

Ciśnienia nie ruszaj. Na zdjęciu widać, że jest na poziomie 1,11Bar więc OK. Zmień wartość w zakładce programu z 1,62 na takie jak jest w rzeczywistości. Ciśnienie minimalne można dać odrobinę w dół. Najpewniejszy zakres to minimalne niższe o ok 0,3 od roboczego. Czas błędu ciśnienia wypada zmniejszyć na normalny ok 300ms i zaznaczyć dzióbek przy "wyłącz przy pierwszym" bo instalacja ma działać, a nie kuleć i ostatecznie podpierać się PB. O kosmicznej temperaturze przełączania nie wspomnę. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmień wartość w zakładce programu z 1,62 na takie jak jest w rzeczywistości.
Niech lepiej autokalibrację strzeli na rozgrzanym silniku i samo się zmieni na poprawne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja programu jest taka bo wyskoczył mi komunikat żeby zainstalować wersje taką jaka jest. Będzie chwila to zaktualizuje program, i będę się bawił z ustawieniami . Co do temperatury przełączania moim zdaniem w sam raz. Jak jest chłodno np dzisiaj 8st rano , po zejściu ze ssania i ruszeniu gaz się załaczył po ok 400m , jak jest gorąco na dworze to przełącza się po zejściu ze ssania więc mi pasi , wcześniej miałem ustawione 50stopni i się przełączał na ssaniu już . Dlatego temp poszła w górę . Autokalibracja poleci na początek potem dalej będę myślał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawostka z tymi czujnikami, że po 400m juz miałeś 50st? Ja przy 25st przejechałem koło kilometra w zime temperatura kolo 0 stopni może nizej teraz nie pamietam. Zarzuć może foto z ustawień czujników. No ale skoro Ci odpowiada niech i tak będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności