Skocz do zawartości
Hal_9000

Zatarty kompresor klimatyzacji - przepaliło paski.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zatarłem kompresor klimatyzacji, wysoka temperatura przepaliła mi paski klinowe. Nie wiem co mam teraz zrobić. Czy kupić używany czy naprawiać stary ? Czy da radę to naprawić w domowych warunkach ?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatarłem kompresor klimatyzacji, wysoka temperatura przepaliła mi paski klinowe

Paski ślizgały sie podczas załączonego kompresora czy rozłączonego?

Jak kompresor nie pracował to ewidentnie poszło tylko łożysko na kole pasowym po wymianie którego wszystko znów będzie działać.

Jeśli stało sie to podczas pracy klimatyzatora to niestety nadaje sie on już tylko na części.

Teoretycznie po zatarciu wnętrza wszystko się w nim sypie i niewiele daje sie uratować.

Obudowa jest jednocześnie cylindrem toczków a same tłoczki są na stałe scalone z mechanizmem korbowym, i z nowych rzeczy można kupić tylko uszczelki.

Ja jak kupiłem kompresor to i tak po zakupie go rozebrałem, oceniłem stan i wymieniłem uszczelki.

Ceny używek do naszych staruszków zaczynają się od 50 zł a standardowy (podstawowe uszczelki) zestaw uszczelek to koszt 100 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Zatarł się podczas rozłączonego. Ale nie używałem jakiś czas ponieważ wcześniej miałem taka sytuację że zerwał mi się pasek i pokazałem pasek w sklepie na wzór.

Facet obejrzał i powiedział że ten pasek jest przypalony i mówi że zerwał się bo coś musiało stanąć podczas pracy. Kupiłem nowy pasek i założyłem, a następnie rozłączyłem zasilenie od sprzęgła aby się kompresor nie załączał.

Po zimie postanowiłem trochę pojeździć z klimą na nowym pasku. Pojechałem w dłuższą trasę to czułem że się coś jara (pasek się slizgał).

Znów rozłączyłem sprzęgło aby się pasek nie ślizgał, dwa dni temu jak to zrobiłem słyszałem że huczy łożysko, a dziś mam to co mam, przepalone paski i wszystko stoi. Dobrze że do domu nie miałem daleko i dojechałem na tym co w akumulatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie że podczas wymiany paska nie sprawdziłeś jak obraca się koło kompresora.

Wymiana tego łożyska jest możliwa bez wyjmowania klimatyzatora, jakie łożysko i jak to zrobić jest na forum.

 

Co do wnętrza kompresora to w linku masz foty.

http://forum.vw-passat.pl/threads/100380-Klima-z-vr6-2-8-do-1-8-PF/page2?highlight=kompresor+vr6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za pomoc.

Mam taki sam kompresor SD 709 :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dobrałem się do kompresora i poszło łożysko. co widać na zdjęciach. Nie śmiejcie się z mojego ściągacza :) Mam jeszcze pytanie po co pod kołami pasowymi sa te aluminiowe druty ?

 

Części kupione łożysko "NSK" 55 zł, paski 20 zł

 

http://smg.photobucket.com/user/Poste01/library/Passat

Edytowane przez Hal_9000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

 

Włodek, mam nietypowe pytanie.

 

W ubiegłym roku w sierpniu przestała działać klima. Przy próbie nabicia freonu, stwierdzono nieszczelność w układzie, prawdopodobnie skraplacz.

Teraz chciałbym wymienić skraplacz i uruchomić klimę. I pytanie: czy jak sprężarka (i cały układ) od sierpnia do początku maja była bez freonu to nie "załapała" ją korozja? Czy jest sens wymieniać w takiej sytuacji parownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor złożony ale nie mogę znaleźć nakrętki mocującej sprzęgło i koła pasowe. Może mi ktoś napisać jaka jest to nakrętka? Wiem że M12 ale nie mam pojęcie jaki skok gwintu. Jeśli chodzi o te zwoje drutu pod kołami pasowymi, to wydaje mi się ze służą do chłodzenia.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze pytanie po co pod kołami pasowymi sa te aluminiowe druty ?

Mam dla Ciebie smutną wiadomość, koło pasowe razem ze sprzegłem jest do wyrzucenia.

Jak by co mam takowe w zapasie, pisz na PW czy jestes zainteresowany.

Nie jestem tylko pewien czy uszkodziło się ono od temp czy jak próbowałes ściągnąć koło...

Przy próbie nabicia freonu, stwierdzono nieszczelność w układzie, prawdopodobnie skraplacz.

Szukaj tłustych miejsc, ten co stwierdził że jest układ nieszczelny powinien zlokalizować to miejsce.

 

czy jak sprężarka (i cały układ) od sierpnia do początku maja była bez freonu to nie "załapała" ją korozja?

Jeśli dziura nie jest wielka i nie dostała sie woda i piach do układu to układ nie ucierpiał, olej jest w całym układzie i skutecznie go chroni.

 

Czy jest sens wymieniać w takiej sytuacji parownik?

Jak to on nie jest dziurawy to niby po co go wymieniać.

Nie zapomnij tylko o nowych oringach-zielonych no i najlepiej by było zainwestować w nowy osuszacz.

 

 

 

 

edit

Marcin...

...Do koła trzeba podejść bardzo delikatnie.

TUTAJ przyrząd do demontażu koła.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli chodzi o te zwoje drutu pod kołami pasowymi, to wydaje mi się ze służą do chłodzenia.

Jest to cewka elektromagnetyczna która wytwarza pole magnetyczne i przyciąga sprzęgło do koła.

Podaj napięcie na wtyczkę a się przekonasz czy sprzęgło działa.

 

 

Second edit

Rozebrałem koło i tak to wygląda czyli teoretycznie tylko cewka byłaby do wymiany co nie zmienia faktu że sprzęgło nie ucierpiało i przegrzanie koła nie wpłynęło na wymiar pod łożysko.

CAM00247.jpg

CAM00250.jpg

CAM00248.jpg

CAM00251.jpg

CAM00253.jpg

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta cewka ze zdjecia z tymi drutami na wierzchu jest spalona i nalezy załozyc nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się cewka do wymiany, nie przypuszczałem że cewka z aluminium zrobiona :) Myślałem że to chłodzenie , a cewka troche głębiej siedzi. Widać niemce wiedzą gdzie oszczędzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Zatarłem kompresor klimatyzacji, wysoka temperatura przepaliła mi paski klinowe. Nie wiem co mam teraz zrobić. Czy kupić używany czy naprawiać stary ? Czy da radę to naprawić w domowych warunkach ?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

 

 

Podjedz w Radomiu na Kilinskiego 8do Darka on ci naprawi klime za niewielkie pieniadze, powołaj sie na mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjedz w Radomiu na Kilinskiego 8do Darka on ci naprawi klime za niewielkie pieniadze, powołaj sie na mnie.

 

Hej, dzięki za namiar przyda się - a czy ten Darek nabija też klime?. Dziś dostałem części od kolegi z forum i robota juz zrobiona, klima ładnie się kręci jutro sprawdzę na mieście jak chłodzi.

A tak na marginesie, to bardzo chciałbym podziękować koledze Lebow za wsparcie i pomoc. Przywrócił mi wiarę w człowieka - myślałem że tacy ludzie już wyginęli, a tu proszę bezinteresowna pomoc. Mam nadzieję że będę mógł Ci się jakoś odwdzięczyć Włodku.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie. Dziś sprawdziłem robiąc małą rundkę po mieście czy wszystko działa poprawnie i wydaje mi się że nie. Chyba mam jednak walnięty kompresor. Objawy są taki że kompresor podczas pracy bardzo się grzeje że aż parzy łącznie z jednym przewodem (chyba dolotowym bo wylotowy jest chłodny) . W momencie załączenie kompresora przez sprzęgło wydaje dziwny skwierczący dźwięk i delikatnie siadają obroty silnika. I jeszcze jedno sprzęgło nie rozłącza kompresora pomimo ustawienia temperatury na HI. Co o tym sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kompresor też skwierczy jak się sprzęgło załączy. Pewnie kończy żywot.. Ale działa bardzo wydajnie.

 

I jeszcze jedno sprzęgło nie rozłącza kompresora pomimo ustawienia temperatury na HI. Co o tym sądzicie ?

Powyżej 5 stopni kompresor zawsze się będzie załączał, nawet jak ustawisz na HI. Można temu zapobiec i dorobić sobie funkcję ECON w bardzo prosty sposób, bez inwazyjnej ingerencji w instalację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój kompresor też skwierczy jak się sprzęgło załączy

No to ja bym tego tak nie nazwał bo u mnie zaraz po załączeniu kompresora wyrażnie słychać coś jak głuchy klekot który po chwili ucicha.

Jakoś nie zwróciłem uwagi jak mocno się grzeje zawsze tylko sprawdzam czy przewód robi się zimny, a robi że aż kropelki wody sie na nim pojawiają.

Z tym HI to ciekawa sprawa (że kompresor nadal pracuje) no ale ja bym tylko sprawdził czy na LOW kompresor co jakiś czas sie wyłącza, jeśli tak to czynnika jest wystarczająco i kompresor spełnia swoje zadanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakoś nie zwróciłem uwagi jak mocno się grzeje zawsze tylko sprawdzam czy przewód robi się zimny, a robi że aż kropelki wody sie na nim pojawiają.

Ja też tylko przewody sprawdzałem. I kropelki też się pojawiają.

Z tym HI to ciekawa sprawa (że kompresor nadal pracuje)

Tak ma być w climatronicu. Kiedyś ktoś to opisywał i tłumaczył o odparowaniu wody i coś tam coś tam... Stary temat, dawno temu czytałem ale tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek naprawia klimy wiec i napełnia a w Radomiu jest jeszcze ostatnim z uczciwych i porzadnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze jeszcze błędy na panelu. Podczas uruchamiania samochodu panel mryga. A jak to nic nie da to pozostaje Darek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności