Skocz do zawartości
byniu61

Błąd 18683 P2251, 16555 P0171 i 16897 P0513

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Passat B6 2005r. 1,6 8V benz.+ LPG sekwencja Stag 300. Przebieg 160 tys. na gazie 32 tys.Wszystko cacy chodzi idealnie , jedynie od czterech zapala się kontrolka Czek Engine i wyświetla trzy błędy: 18683 P2251, 16555 P0171 i 16897 P0513 co jakiś czas kasuję te błędy i nic się nie dzieje , przejechałem tak ponad 10 tys. i wszystko chodzi cacy. Pytanie do znawców- czy muszę wymieniać sondę , czy jeżdżąc na LPG sonda również reguluje skład mieszanki i czy dalsza jazda grozi wypaleniem zaworów.Poza zapalającą się kontrolką nic się nie dzieje spalanie max 10L LPG

Proszę o podpowiedzi i pozdrawiam.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje STAG nie emuluje sondy i jako tako nie potrzebuje z niej sygnału dla sprawnej pracy układu LPG.

Jeśli jest podłączona sonda pod Staga to tylko po to aby prawidłowo skalibrować układ i np. aby mieć podgląd na jej pracę i jeśli wychodzi że sonda "stoi" to jednak jest ona do wymiany.

Chcesz się poczuć komfortowo kupuj sondę a błędy nie powinny się już pojawiać.

Co do wypalania gniazd zaworów to spokojnie, nic się nie stanie.

Wiadomo sa tacy co mówią że z silnika sie kuchenki gazowej nie robi bo to zło i śmierć dla silnika, spoko, nich żyją w swojej ciemnej świadomości i z nią umrą.

 

Wiadomą rzeczą ze silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa to już inna historia.

Na szybko odpiąłbym sondę i pojeździł bez jej głupich wskazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Włodku .

Co do jazdy na LPG to jestem zdecydowanie na TAK - poprzednio Zafira 1,8 16V 260tys. na zdecydowanej większości świecącym Czeku i bez problemów . Obecnie Passat, od ponad 10 tys. świeci Czek występują te 3 wyżej opisane błędy i też jeździ bez zarzutu .Zapytam gazowników czy mogę jeździć z odłączoną sondą . Prawdę mówiąc nie mam pewności czy jest uszkodzona 1 czy 2 sonda czy też może Katalizator i dlatego wstrzymuję się z wymianą. A tak poza nawiasem czy przy zwiększającym się przebiegu kat. wypala się i robi się pusty czy wręcz odwrotnie zapycha się i czy ma sens zastąpienia go strumienicą .Pozdrawiam

Edytowane przez byniu61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy przy zwiększającym się przebiegu kat. wypala się

Wypala ale w tak delikatnym stopniu że teoretycznie jeśli nie pęknie to może przeżyć auto.

Gorsze jest spłukiwanie go nie przepaloną benzyną lub nawet olejem który może silnik wypluwać.

Póki dobry niczym go nie zastępuj.

Po likwidacji katalizatora trzeba robić mody z drugą sondą ( dodatkowy króciec pod sondę).

O kodach błędów nie mam bladego pojęcia ale jeśli sonda jest podłączona pod Staga to każdy gazownik odczyta jej napięcia i wtedy wiesz na bank czy sonda pracuje.

Wrzuć TUTAJ temat z kodami to ktoś może rozszyfruje co i jak.

 

edit.

Przyjżyj sie wiązce która idzie na sondy, może najzwyczajniej gdzieś jest kabel urwany.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuca mi błędy :

1) 16555 P0171 - Korekcja składu paliwa - mieszanka zbyt uboga : Bank 1

Wyważenie paliwa - system osłabiony ( Bank 1) B

2) 18683 P2251 Sonda Lambda czujnika B1 S1 negatywne obwód otwarty

3) 19058 P2626 Liniowe sonda lambda B1 S1 przerwa w obwodzie prądu pompy wykładziny

4) 16897 P0513 Nieprawidłowy klucz systemu blokady rozruchu

Proszę o podpowiedzi co zrobić ( auto chodzi normalnie , nic się nie dzieje , spalanie w normie ) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Wyskoczyl mi błąd, który gaśnie i zapala sie- Błąd (P0171) w Pasacie B5 1,8T 2003 awt

Czy znacie mechanika który wie coś na temat tego błędu i może sprawdzić czy dana cześć do wymiany.najlepiej Olsztyn W-M albo okolice to podjadę

P.s ogólnie jak błąd kasuje to samochód przed chwile podczas jazdy przycina lekko i po chwili wraca do normy jak by komputer ustabilizowal dawkę paliwa.i jest wszystko ok. To moje odczucie I za jakiś czas znowu wyskakuje i gaśnie błąd. Błąd tez kasuje się po odpieciu klemy z amumulatora. Przez przypadek zauważyłem jak czyścilem kanały odprowadzające wodę

Edytowane przez andrewx85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności