glowix Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2014 Mam bardzo prozaiczne pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem, ani na forum, ani w instrukcji... Instrukcja onosi się tylko do min-max poziomu oleju silnikowego. Na obrazku jest trochę inny bagnet niz w rzeczywistości. I ten w rzeczywistości wygląda mniej więcej tak: ---------------------------------------- || : XXXXXXXXXXX : || ---------------------------------------- Najpierw taki rowek w okół, później dwie dziuki, później lekkie spłaszczenie z "tarką". I pytanie, czy minimum (maximum z drugiej strony) to ten rowek, kropki, czy granica "tarki"? Z góry dzięki za pomoc tych co wiedzą, nie zgadują :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2014 daj fotkę jakąś bo nie mogę sobie tego wyobrazić u mnie jest kawał blachy wygięty w dwóch miejscach z kratka po srodku. Ale max (min) to zawsze był i jest ostatni znacznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2014 co silnik to inny bagnet Ja mam od góry jadąc kulkę tarkę i kulkę plus jeszcze troszkę bagnetu i u mnie to te kulki są znacznikami min i max. U ciebie to te rowki będą min i max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glowix Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2014 ---------------------------------------- || : XXXXXXXXXXX : || ---------------------------------------- To na żywo tak wygląda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2014 Co to jest? U mnie jest w ogóle inny bagnet. Cały plastikowy. Postaram się jutro wrzucić fotke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glowix Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2014 Wiem, ze sa inne. I na wiekszosci jest jedna kreska lub zalamanie. Niestety fotka takiego bagnetu nie odowie na moje pytanie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2014 Kolego nie ma się co zastanawiać - to tylko bagnet, jego obsługa powinna być prosta jak budowa cepa. Max i Min to te dwa wcięcia. Trzymaj poziom miedzy nimi i będzie OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2014 Tak więc kolego mamy podobne auta i postaram się Ci pomóc. Mam swojego passiora od nowości i pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem po odebraniu z salonu i postawieniu w garażu była kontrola poziomu płynów. Ku mojemu zdziwieniu poziom max to przetłoczenie na bagnecie, które zaznaczyłeś na zdjęciu na czerwono. Zawsze byłem przekonywany przez mechaników, że tarka wyznacza min i max. Mam identyczny bagnet i na 100 proc. nie tarka ale przetoczenie to poziom max. Wlewasz przy zmianie oleju równe 4 l. i masz poziom do przetoczenia (czerwona strzałka). Podejrzewam, że przez analogię minimum to dolne przetłoczenie, ale mój nie bierze oleju więc nie sprawdzałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2014 Ja mam u siebie plastikowy i zawsze uważałem, że ta "tarka" to jest max-min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2014 Bagnet jak u mnie. Instrukcja jak na mój gust wszystko wyjaśnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glowix Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2014 Tak więc kolego mamy podobne auta i postaram się Ci pomóc. Mam swojego passiora od nowości i pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem po odebraniu z salonu i postawieniu w garażu była kontrola poziomu płynów. Ku mojemu zdziwieniu poziom max to przetłoczenie na bagnecie, które zaznaczyłeś na zdjęciu na czerwono. Zawsze byłem przekonywany przez mechaników, że tarka wyznacza min i max. Mam identyczny bagnet i na 100 proc. nie tarka ale przetoczenie to poziom max. Wlewasz przy zmianie oleju równe 4 l. i masz poziom do przetoczenia (czerwona strzałka). Podejrzewam, że przez analogię minimum to dolne przetłoczenie, ale mój nie bierze oleju więc nie sprawdzałem. Rzeczowa opinia.... bardzo dziękuję. Jeszcze u siebie po przeglądzie zerknę, czyli za jakieś 2500 km. - - - - - aktualizacja - - - - - Bagnet jak u mnie. Instrukcja jak na mój gust wszystko wyjaśnia. Moze ja zbyt dokladny jestem. W instrukcji mam tak jak u Ciebie, ale tu tarka jest na zwezonym fragmencie i nie ma dziurek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2014 W B6 z 2006r miałem taki bagnet jak z prawej. Tutaj przyznam, że ciężko było z odczytem... Zapewne dlatego do nowszych roczników wszedł inny bagnet. Nie ma co kombinować. Powyżej tarki (A) max - poniżej © min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2014 czy w b6 zamiast tego bagnetu po prawej w instrukcji można zastosować jakiś nowszy bagnet? Obsługa tego mnie już męczy w szczególności jak jest ciemno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #14 Napisano 6 Kwietnia 2015 W B6 z 2006r miałem taki bagnet jak z prawej. Tutaj przyznam, że ciężko było z odczytem... Zapewne dlatego do nowszych roczników wszedł inny bagnet. Nie ma co kombinować. Powyżej tarki (A) max - poniżej © min. No i ja mam pytanko w sprawie poziomu oleju. Na bagnecie nie wiedzę kompletnie nic. Ani min ani max. Olej wymieniony. Dzwoniłem do mechanika pytając czy przy wymianie rozrzadu w ogóle zlał stary olej ---to się chyba obraził :doh. Nie wiem czy to wina bagnetu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2015 A ja sobie pstryknąłem białym sprayem po tym plastikowym bagnecie na którym nigdy nie mogłem odczytać poziomu oleju i teraz na białym nawet w ciemna noc widać ile jest oleju. Polecam ten patent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnemo25 Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2015 Witam, Kupiłem Passata z silnikiem 1.8 ARG coś mi nie pasuje z miarka oleju. Albo miarka jest zbyt długa, lub poprzedni wlaściciel ostro przesadził z ilością oleju. Prosze o info jakiej dlogości powinna być miarka. Dziękuję - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, Kupiłem Passata z silnikiem jak powyżej i coś mi nie pasuje z miarka oleju. Albo miarka jest zbyt długa, lub poprzedni wlaściciel ostro przesadził z ilością oleju. Prosze o info jakiej dlogości powinna być miarka. Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #17 Napisano 5 Sierpnia 2015 Nie to forum. Spytaj w dziale B5, chyba, że ktoś tu miał takiego to Ci odpowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jeryk Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2016 Ja oprócz precyzyjnego określenia poziomu oleju mam jeszcze problem z Mokra Miarka oleju,olej znajduje się chyba na ściankach rurki prowadzącej bagnet.Próbowałem różnych sposobów m.in. wielokrotny pomiar ale ciągle jest Mokra ta kulka wyżej. Któryś z kolegów pisał o pomalowaniu tego plastiku.Proszę o więcej szczegółów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #19 Napisano 13 Maja 2016 Pomalowanie nic nie da, gdyż farba momentalnie się złuszczy. U siebie pomalowałem srebrolem odpornym na temperaturę, ale nie wytrzymał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach