Skocz do zawartości
maciek19900

1.9 AHF brak mocy, regenracja turbo, maf i n75 nie pom.

Rekomendowane odpowiedzi

witam, kupilem golfa 4 1.9 tdi 110km jednak cos slabo przyspieszał. Pojechałem do Wrocławia do znanych tunerów, żeby zlokalizowali co jest nie tak. Robiłem więc z nimi testy dynamiczne z laptopem i koles powiedział ze turbina nie wstaje i trzeba ją wyczyścic. Wymieniłem wszystkie przewody podcisienia jakie są i podłączyłem wedlug schematu i nic to nie dalo. Wymienilem przewod od serwa do waku . Waku na tym jabłku gdzie się montuje przewód mialo lekki luz, profilaktycznie zakleilem to mocno tasma do uszczelniania przewodow i zakrecilem nowy przewod ładnie opaskami. Nic nie dało. Turbina zostala poddana regeneracji i regulacji jednak była ponoć okej ale mimo to poprawiono ją do perfekcji. Dalej brak efektów. Wymienilem przepływomierz z t5 1.9 tdi i było jeszcze gorzej. Zamieniłem n75 z n18 i nic nie dalo. Co robic? Wstawiam logi :

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168984.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168981.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168977.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168985.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168982.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168978.html

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168979.html

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168980.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojechałem do Wrocławia do znanych tunerów,

Dziwne, że nie zauważyli kwiatków w sofcie.

W twoim przypadku w pierwszej kolejności i jak NAJSZYBCIEJ jedź na wgranie seryjnego oprogramowania.

Twój program to kompletna porażka. Ktoś dla standardowej ilości paliwa (lub niewiele większej) napisał taką mapę kąta wtrysku, która obsłużyłaby modyfikacje rzędu 200PS. Jak można dać kąt 20 stopni dla napięcia 4V???? Totalna porażka.

Dodatkowo na wolnych obrotach kąt wtrysku jaki życzy ecu to 6,4 stopnia - kosmos. Seryjnie jest 0,4-0,7.

Kąt wtrysku ma ogromny wpływ na pracę turbiny i najpierw ogarnij soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za odpowiedz, popatrze jeszcze z drugim przepływomierzem, jak nie to jade z autem na chipa niech wgraja porzadne mapy i od razu ustawią go na 135km. Moze ktos inny sie wypowie jeszcze? poprze kolege ? czy to 100% to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne, że nie zauważyli kwiatków w sofcie.

W twoim przypadku w pierwszej kolejności i jak NAJSZYBCIEJ jedź na wgranie seryjnego oprogramowania.

Twój program to kompletna porażka. Ktoś dla standardowej ilości paliwa (lub niewiele większej) napisał taką mapę kąta wtrysku, która obsłużyłaby modyfikacje rzędu 200PS. Jak można dać kąt 20 stopni dla napięcia 4V???? Totalna porażka.

Dodatkowo na wolnych obrotach kąt wtrysku jaki życzy ecu to 6,4 stopnia - kosmos. Seryjnie jest 0,4-0,7.

Kąt wtrysku ma ogromny wpływ na pracę turbiny i najpierw ogarnij soft.

 

jednak sprawdzilem to wedlug schematow VAGA. TAkie wartosci pokazuje bo nie byl dogrzany do 80 stopni. W drugim logu widac ze jest juz okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest OK.

To twój log

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168982.html

A w nim temp. 90stopni i kąt 6,4 zadany.

To ma być normalne?

Kąt dynamiczny w serii nie łapie 20stopni, a okolice 14, więc nie widzę sensu się oszukiwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście coś jest nie tak z tym kątem. Na cieplym silniku, na jałowych obrotach powinien być taki log (AHF silnik) http://vaglog.rtnet.pl/pst61_110401.html

Dynamiczny u ciebie również odbiega od reszty: AHF silniki 15,2' http://vaglog.rtnet.pl/kordiasz_109601.html lub 16,7' http://vaglog.rtnet.pl/m2teusz_93026.html

W reszcie logów nie widać zmian w sofcie jedynie w 004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie we wro znalazłes takich tiunerów . tylko pogratulowac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie we wro znalazłes takich tiunerów . tylko pogratulowac .

 

byłem w ecu project, jednak nie pamietam czy przed regulacja kata wtrysku czy po , ale na 100% ta regulacja kata nic nie zmienilla z dynamika poza odpalaniem w mrozy . Ok to mam zabierac sie za ustawianie kata wtrysku po przez regulacje kola zebatego na pompie? ustawic w okolicy 55-57 w grupie 000 pozycja 2 . Racja? dzieki za zainteresowanie Panowie !

 

http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_169196.html - log 000 blok 04 tutaj niby jest ok? wiec gubi kat?

Edytowane przez maciek19900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmaina poczatku wtrysku nic tu nie pomoze trzeba wrucic do seri . jak cos to moge ci to ogarnac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byłem w ecu project

 

i to był błąd, zresztą sam widzisz że nie zwrócili uwagi na wyniki logów - coś jest namieszane.

Jak możesz, znajdź skrzynkę z ECU pod maską, odepnij przewody i wyjmij komp. Odkręć śrubki i sprawdź czy są wlutowane podstawki a w nich kości (2 szt.) siedzą czy są na stałe wlutowane. Będzie wiadomo co dalej i gdzie się udać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak możesz, znajdź skrzynkę z ECU pod maską, odepnij przewody i wyjmij komp. Odkręć śrubki i sprawdź czy są wlutowane podstawki a w nich kości (2 szt.) siedzą czy są na stałe wlutowane. Będzie wiadomo co dalej i gdzie się udać.

012L powinien iść po kablu moim zdaniem, więc śladów nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa no to jeszcze lepiej - jeżeli kolega ma nowszy sterownik to tym lepiej (pod względem zmiany softu). Może niech sprawdzi i zacznie od zgrania programu i wgrania oryginału. Pewnie przydało by się mu tutaj wrzucić ori pliki na obie kości do pobrania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma jedną kość, a jak nie ma kabla to i tak nie wgra sam.:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie - ale znajdzie się ktoś, kto to zrobi we Wrocławiu - wystarczy, że pobierze plik a resztę zleci "fachowcowi"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dzieki za odpowiedzi, zgadalem się z jednym allegrowiczem, wysle mu Ecu i mi wgra oryginalny wsad i od razu go cos tam podkreci lekko zeby bylo juz ciut wiecej mocy niz seria. Jak to nie pomoze to walic to , sprzedam dziada ;p

 

no chyba ze jest konkretna osoba z wrocka co to ogarnia ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co odpowiada za pomiar tej wartości z logu 004 ?? I Czy źle ustawiony rozrząd może mieć podobny wpływ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności