popiolek4 Zgłoś #441 Napisano 2 Maja 2013 no co Ty-tak to nie działa-200kg to za mało dodatkowej masy dla diesla z FWD aby zrekompeksować ,,straty'' wynikające z 4WD ale jeśli trzymamy się tematu, to 4WD zawsze wygrywa i niewielkie różnice spalania to pikuś Masz rację to wszystko pikuś ale za to ile radości z jazdy ---------- Dodano o 07:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:01 ---------- Przy 10 tys rocznie, za paliwo wydamy 500 zł więcej. To i tak pikuś w porównaniu do droższych części zamiennych - mając na uwadze wszystkie marki, nie tylko passat'a. Decydując się na jakiś 4x4 najpierw sprawdziłbym, czy nie ma jakiś kwiatków w postaci łożyska sprzedawanego wyłącznie z piastą (np octavia), albo jakiś wyjątkowo drogich amortyzatorów. Napęd na 4 koła jest ok, ale jak bym się miał co dzień bujać nim do pracy, to już bym się zastanowił, czy jest sens dopłacać za to 4x4. Ja to bym się cieszył jakby były łożyska tylko z piastami. Odkrecamy cztery srubeczki i wymiana gotowa. Nie wszyscy mają prase a do tego demontaż np tylnego wahacza i ustawianie później zbieznosci...to dopiero koszty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 4motion Zgłoś #442 Napisano 5 Maja 2013 (edytowane) Przy 10 tys rocznie, za paliwo wydamy 500 zł więcej. To i tak pikuś w porównaniu do droższych części zamiennych - mając na uwadze wszystkie marki, nie tylko passat'a. Decydując się na jakiś 4x4 najpierw sprawdziłbym, czy nie ma jakiś kwiatków w postaci łożyska sprzedawanego wyłącznie z piastą (np octavia), albo jakiś wyjątkowo drogich amortyzatorów. Napęd na 4 koła jest ok, ale jak bym się miał co dzień bujać nim do pracy, to już bym się zastanowił, czy jest sens dopłacać za to 4x4. Kolego ja jezdze codzien do pracy I mam 4motion robie rocznie po15tys km to proste ze czesci sa drozsze do 4motion ale tylko tyl przod taki sam jak inne passki amortyzatory sa bardzo drogie tylnie 1000zl za komplet dobrych amorow a do FWD kupisz za 300zl. Jak wyzej koledzy pisali ja iosobiscie jak bede zmienial auto to bede szukal 4motion ale jak narazie nie planuje zmiany bo jestem bardzo zadowolony z tego co mam I szkoda mi sprzedawac Edytowane 5 Maja 2013 przez passat 4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tgrz Zgłoś #443 Napisano 9 Maja 2013 Witam ! Przepraszam, że nie centralnie w temacie ALE Czy w 4motion w np.: w b7, alltrack_b7 (czyli z Haldex 4 ) jest blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi? Znane mi materiały przedstawiają, że (blokada mechanizmu różnicowego) działa na przedniej osi np: (str 21. przedostatni akapit) http://www.audiklub.org/data/files/SSP414_4MOTION.pdf Albo cytat z: http://www.autogaleria.pl/auto_test/volkswagen-passat-alltrack-2.0-tdi-cr-4motion-dsg,666.html "Dodatkowo na przedniej osi znalazła się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego." Lub cytat z: http://moto.pl/Testy/1,113557,11641391,Volkswagen_Passat_Alltrack___test___Pierwsza_jazda.html "Błędy kierowcy szybko koryguje elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS zamontowana na przedniej osi" Jeśli 4motion nie ma blokady mech. róż. na tylnej osi to TO jest "trochę ułomne" ? np. w przypadku gdy spośród 4 kół tylko jedno z tylnych ma przyczepność - to auto stoi Z góry dziękuję za odpowiedz Pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #444 Napisano 9 Maja 2013 (edytowane) Blokada mechanizmu różnicowego realizowana jest przez dohamownie koła, które obraca się szybciej. Nie ma w dyferencjale fizycznego urządzenia, które blokuje nam dyferencjał. Skorzystanie z czujników abs'u i użycie w tym celu hamulców jest znacznie tańszym rozwiązaniem i jako doraźne sprawdza się bardzo dobrze. Tyczy się to przedniego i tylnego dyferencjału. Jedynym autem vw, które ma fizyczną blokadę mechanizmu różnicowego (za dopłatą) to Tuareg. (nie licząc starych modeli syncro np T3) Swoją drogą mało które auto, posiadające przyczepność na jednym kole i spore pochylenie terenu będzie w stanie ruszyć. Nawet te ze stałym napędem na 4 koła, a nie posiadające fizycznych blokad mogą się nie podciągnąć do góry. Pseudo blokada realizowana za pomocą hamulców, może nie wystarczyć. Ale takie warunki praktycznie się nie zdarzają. Edytowane 9 Maja 2013 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wary2 Zgłoś #445 Napisano 11 Września 2013 Witam kolegów mam pytanie troszkę z innej beczki... Posiadam Passat b5 przed liftem syncro. W samochodzie jej ABS ale nie ma esp... I tu zaczyna się moje pytanie, chciał bym wymienić sterownik pompy na taki który ma już esp. Dodam że gdy miałem audi A3 zrobiłem to nieumyślnie ale się udało... uszkodził mi się sterownik wymieniłem na nowszy o takim samym nr. tylko podobno od skody i zdziwko przy ruszaniu nie dało się zapiszczeć..... nie zależy mi na montowaniu wyłącznika czy tym podobnych rzeczy... Przeglądałem już taki pompy i co zauważyłem... Pompa z esp posiada taki czujnik dodatkowy na boku nie wiem od czego on jest oraz pod pompą jest pompa wspomagająca... Też nie wiem po co. Tych elementów bym nie montował... Co o tym myślicie... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #446 Napisano 19 Września 2013 (edytowane) To tak jak być w pasku po lifcie z esp wyżucił Wyłącznik esp . Po to on jest ażeby zminimalizować działanie esp i wtedy możesz sobie mieszać kołami na asfalcie. Mam jeszcze takie pytanie czy przełożenia skrzyń biegów w fwd a 4motion są takie same czy te 2 są lekko wolniejsze bo jadąc 4 motion19 tdi awf po autostradzie to szału nie ma . Edytowane 19 Września 2013 przez roger18sx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #447 Napisano 5 Lutego 2017 Odgrzewając kotleta wrzucę film, co potrafi moje Audi A6 C6 quattro na Torsenie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #448 Napisano 5 Lutego 2017 lepiej wyglądałoby to z zewnątrz, a tak to na co tu patrzeć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #449 Napisano 6 Lutego 2017 wrzucę film, co potrafi moje Audi A6 C6 quattro na TorsenieWujek Dobra Rada rekomenduje : http://www.a6klub.pl/ciezko-chodzi-kiero-vt86369.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #450 Napisano 6 Lutego 2017 Odgrzewając kotleta wrzucę film, co potrafi moje Audi A6 C6 quattro na Torsenie: Wooooow zajebisty kawałek w filmiku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #451 Napisano 6 Lutego 2017 Wujek Dobra Rada rekomenduje : http://www.a6klub.pl/ciezko-chodzi-kiero-vt86369.htm Mam maglownicę świeżo po regeneracji + nowy płyn w układzie. Jeśli chodzi o muzykę, to jest to stary jak świat kawałek Therion - To mega Therion. Gdzieś jeszcze z końca lat 90-tych ubiegłego wieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #452 Napisano 6 Lutego 2017 Boisko nie ucierpiało, ponieważ jedyny jego związek z tą nazwą to dwie bramki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach