Skocz do zawartości
xplo

W którym miejscu znajduje się dodatkowa pompa wody "B"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pali mi się check po sprawdzeniu na komputerze wychodzi błąd P261A Coolant pump "B" styrkrets avbrott - nieciągły. Silnik 2.0 TDI CR 110 KM. Przeczesując google natrafiłem na numer części 5n0965561 czy to jest ta część i gdzie się ona znajduje dokładnie ? Czy można jeździć z tym błędem, ta pompa umożliwia obieg cieczy chłodzącej do ochładzania gorącego silnika po jego zgaszeniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa pompa wody służy do schładzania chłodnicy recyrkulacji spalin po jego zgaszeniu, a nie całego silnika. Znajdziesz ją pod spodem, najlepiej z kanału, choć niekoniecznie. W dolnym wężu od chłodnicy (ten po prawej stronie) jest trójnik i zaraz przy tym trójniku jest elektryczna pompa wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś powiedzieć jeszcze, czy to ta część patrząc po numerze "5n0965561" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to pompa ma nr 5N0 965 561A,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy coś może się stać jeśli będę jeździł z tym błędem jakiś czas ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do pytania.Mam identyczny objaw. Należy sądzić,że pada pompa, czy ew brak kontaktu na stykach?

Kupować jakiegoś oryginała czy zamiennika?

 

Znalazłem usytuowanie ( jak na obrazku- widok od strony zderzaka)

pompa.jpg

 

I powstał problem- jak odkręcić śrubę zaznaczoną strzałką? Plastikowa rura z lewej mocno blokuje.

Edit: Dałem radę- porządne kombinerki i obróciłem, poszło. Są to blachowkręty.

Wsadziłem pompkę używkę i niestety nadal błąd.Uwalona? Gniazdo ma 3 styki: + - s. Do starej przyłożyłem napięcie 12V i zero reakcji.

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi wymienił tak samo jak Ty to zrobiłeś, przekrzywił blaszkę kombinerkami aby nie zdejmować węża. Ja zakupiłem nówkę za 250 zł na allegro nie chciałem używek gdyż nie wiadomo na jaką się trafi. Tylko, że po wymianie tej pompki trzeba wykasować błąd gdyż sam nie znika. Mi się udało to zrobić ELM 327 + tel z androidem i torque pro (tani sposób), VCDS-a też mam ale nie chciało mi się targać lapka :). Zrobiłem na razie około 2 tys. km od tej operacji i odpukać nie wywala błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd zaraz wykasowałem,ale niestety powraca:-(

Kto wie który czujnik/przekaźnik(?) załącza pompę? Czy uruchamia się ona zawsze, np po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Teraz nie wiem, czy kupiłem uwaloną pompkę, czy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa pracuje zawsze, gdy pracuje silnik, oraz w zależności od temperatury silnika po jego wyłączeniu. Jest sterowana za pomocą sterownika silnika. W obudowie pompy jest układ elektroniczny który uruchamia pompę. Ten trzeci przewód "s" idzie bezpośrednio do sterownika silnika i to on uruchamia pompę. Samo przyłożenie "+ i - " nie pozwoli sprawdzić pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak:-(

Zajrzałem do starej i tak jest-płytka drukowana z elektroniką. Ale dziwna sprawa, po podaniu napięcia do styków zakręciła na moment i przestała. Potem znowu- bardziej przypadek, niż jakaś logika..

 

EDIT:

Pompka wymieniona, kupiłem jednak uwaloną, po wymianie na inną zadziałało. Wykasowałem błąd; po zgaszeniu silnika nawet słychać pompkę po wejściu do kanału:-)

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy coś może się stać jeśli będę jeździł z tym błędem jakiś czas ?

 

Przyłączam się do pytania kolegi xplo. Czy ta pompka chłodzi też silnik po jego zgaszeniu? Czy tylko zawór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chłodzi silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu silnika oczywiście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu silnika dziala napewno. Jak wsadzisz łapę pod spód (lub ucho) to da się wyczuć delikatne wibracje/szum pompki. Czy w czasie jazdy działa- nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania więc mam podobny problem ale u mnie zapaliła się kontrolka i mrugała zaraz po odpaleniu auta zgasiłem go i błąd ustąpił sprawdzałem to pod kompem i wyszło dokładnie coś takiego "1 Fault Found:009754 - Coolant Pump 2 P261A - 000 - Open circuit - Intermittent" od tego momentu odpaliłem go kilka razy i jest ok myślicie że to tylko jednorazowo czy już lepiej wymienić tą pompe ? i czy mam skasować ten błąd czy go zostawić ? samochód ma wykupioną dodaktową gwarancje a nie wiem czy już mam zacząć robić coś z tym czy narazie zostawić jak nic się nie dzieje? z góry dziękuje za odpowiedzi

Edytowane przez Lesior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem ze w tych pompkach jedyne co padnie i pada to szczotki w silniku, a czy wie ktoś może, czy własnie jak raz na jakiś czas wpadnie bład tej pompki to moze być przyczyną własnie kończenie się silniczka, czy da sie wymienić same szczotki w tym silniczku, czy kupić odrazu nową pompkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka jest nierozbieralna. Szczotek nie wymienisz. Sporadyczne błędy, to albo nie łączy instalacja, albo kończy się silnik. Oryginał pierburga kupisz poniżej 200zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za info. narazie nic nie bede ruszał, czasem pojawia mi sie błąd tej pompki ale bardzo żadko . ktoś włanie mi mówił że tam szczotki padaja i dlatego pytam czy mozna coś samemu ewentualnie pokombinować, szkoda jednak sobie głowy zawracać, nowe to jednak nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sam tą pompkę w lipcu. Tak jak na zdjęciu wyżej w poście #6 mieści się ona w okolicy miski olejowej i da się ją bez problemu wymienić samemu. Nawet płynu udało się całego nie spuszczać - polecam tu jednak przygotować sobie jakieś zaślepki, żeby włożyć na węże jak się ściągnie pompkę - inaczej ucieknie cały płyn.

Jeżeli mogę na coś zwrócić uwagę i ewentualnie pomóc to:

 

UWAGA WAŻNE - są dwa rodzaje tej pompki! 5N0965561A oraz 5N0965561. Pompki różnią się mocowaniem i ta pompka z końcówką A jest przewidziana dopiero od modelu 2009.

 

O ile nową pompkę z końcówką A można kupić nawet ~120zł to ta druga kosztuje od ~200zł w górę.

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad szczotki- silnik mi wygląda na bezszczotkowy.

Ad mocowanie - nie wiem, czy trzeba się tym tak martwić. U mnie pompka zawisła na 1 wkręcie, węże dochodzące do niej są wystarczająco sztywne, pompka b. lekka zatem jest w zasadzie samonośna;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności