Skocz do zawartości
trequ

zmiana silnika BKP na CBBB

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

prawdopodobnie umierający dwumas (prawdopodobnie on a jeszcze pewności nie mam bo nie rozbierałem) przyprawił mi stresa.

W czasie jazdy na szczęście przy nie dużej stosunkowo prędkości się coś wzieło i się roz...ało

zblokowało DSG (zgrzyt jak cholera) przyblokowało koła, silnik zgasł (też go zblokowało) a że auto w pędzie było i na drajwie to i rolke napinającą zerwało i rozrząd (sic, tysiąc kilometrów od wymiany) się przestawi o jakieś 15 zębów czyli zapewne kaplica.

Po zjechaniu na pobocze skrzynia jakoś dała się przerzucić na Neutrala i laweta.

Teraz pasztet stoi pod płotem i czeka na ....właśnie nie wiem dokładnie co mnie czeka oprócz wydatków.

Pare pytań do fachowców:

 

czy BKP są jakoś mocno konfliktowe w przypadku awarii rozrządu ? wymiana głowicy czy coś więcej?

 

podobne pytanie odnośnie DSG (6biegów mokry) czy te skrzynie są jakoś szczególnie awaryjne?

 

jak w temacie - jeśli miały by być jakieś poważniejsze koszty to czy wchodzi w rachubę (jeśli już kupować motor) zmiana BKP na np CBBB

 

szkoda mi paszteta bo kurde mało latany 221k km i kondycyjnie był przed awarią w idealnym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam motor CBBB musisz liczyć min. 5-6 koła. Do tego elektronika i nie wiadomo co jeszcze... Ale Polak potrafi !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem wymianę silnika w B5. Zdecydowanie nieopłacalne. Na pewno nie zmieścisz się w kwocie 10 tysięcy. I to mocno ją przekroczysz niestety. Patrz najpierw na spokojnie co się da uratować, jeśli się w ogóle da, i kalkuluj naprawę, o ile będzie w ogóle możliwa. A tak na marginesie zapytam, to czy dwumas dawał o sobie znać w jakiś sposób, że się tak nagle brutalnie zepsuł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyny objaw - tak zakładam że to było objawem- to to że od około 4-5 tys km zaczęło rosnąć spalanie srednie, o około 1,5 - 2 litry na 100, żadnych innych objawów typu hałas, czy telepanie budą, nie pogorszone przyspieszanie bo prawdopodobnie automat sam sobie jakoś (tak dumam) niwelował zwiększone pewnie opory i pewnie temu spalanie mi wzrastało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złóż rozrząd i sprawdź czy odpali. Silnik kolizyjny. Ostatnio wyleciał mi gwint od napinacza z głowicy. Rozrząd przestawiony dość mocno. Nowy pasek, rolki, napinacz. I samochód chodzi. Próbuj moźe też będziesz miał szczęscie. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko w sprawie ceny wymiany silnika bo sam to przechodzilem bedac w zeszlym roku w kraju na wakacjach silnik mi sie rozsypal i trzeba bylo wymieniac na nowy, tzn nowy w sensie ze inny, wszystko mnie kosztowalo 4900, oddajesz samochod i po poltora tygodnia dostajesz jak nowy. Jezeli sie zdecydujesz na taki zabieg to podam ci gdzie robilem, jestem zadowolony i mam silnik o 160 tys nowszy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko w sprawie ceny wymiany silnika bo sam to przechodzilem bedac w zeszlym roku w kraju na wakacjach silnik mi sie rozsypal i trzeba bylo wymieniac na nowy, tzn nowy w sensie ze inny, wszystko mnie kosztowalo 4900, oddajesz samochod i po poltora tygodnia dostajesz jak nowy. Jezeli sie zdecydujesz na taki zabieg to podam ci gdzie robilem, jestem zadowolony i mam silnik o 160 tys nowszy:)

 

Ale zapewne zmieniałeś motor na taki jak miałeś. Radek chce PD przerobić na CR, a to już rzeźba i na pewno większa kasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym na CR ale nie odżegnuje się od bkp, a jak kwestia ze skrzynią wygląda (pasuje czy nie koniecznie) bo ta kwestia dużo może mnie nakierować na decyzje odnośnie tego w którą strone iść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do CRki to poza elektronika jeszcze zapewne wydajniejsza pompka paliwa, myślę że jeżeli rozważasz koszty to najrozsądniej będzie wymienić na taki sam - plug & play. Raczej drugi raz taka awaria Ci się nie przyrafi i nie jest to żadna "typowa wada" BKP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem zdjąłem plastikową osłonę silnika i zobaczyłem, że jest olej... Pytanie czy to pęknięta głowica? mam BKP 2007 rok... Mam nadzieje, że ktoś wlewając olej do silnika nie przyłożył się do roboty i narozlewał ale to raczej tylko sam siebie staram okłamać:/ czy w wagu można to jakoś sprawdzić?? np ciśnienia w komorach albo coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz na zapalonym silniku wyjąć bagnet, jeśli będzie ci leciał dym to znaczy że masz już przedmuchy i wypycha ci olej przez korek,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale byłyby jakieś oznaki dodatkowe pękniętej głowicy? np kopcenie czy spadek mocy? nic takiego nie zauważyłem... zaraz polece sprawdzic z tym bagnetem...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

cośtam leci ale czy to dym? czarny nie jest... bardziej jak para....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i du pa:dupablada, po rozebraniu miżna stwierdzić że do czegokolwiek nadaje się tylko sam dół silnika - masakra ile tam złomu zaczeło latać- pływać w oleju, nawet tłok jeden dostał.

jedyne co to nieznana przyczyna bo dwu mas jednak wygląda cało - dla spokoju kupie sobie nowy, dsg wg specjalisty od automatów całe więc zaryzykuje, i coby się nie pier z autem pozostaje jeszcze kupić cały słupek

"kocham" mojego paszteta :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie Ty jeden ponosisz wydatki na auto, ja mam w aucie z tyłu Nivomaty po 2600 zł szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nivomaty miałem w volviaczu V40 (demoverion) ale tylko do czasu jak mi padł jeden

do czasu bo jak wspomniałeś koszt sztuki był podobny a przy awarii zmieniłem na standardowe zawieszenie

Nivo fajne do puki działa

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli blok jest do wykorzystania i nie ucierpial to na Twoim miejscu robilbym remont tego silnika.Mialem pekniety wal nie wiedzialem co jeszcze padlo bo nie rozbieralem calego silnika tylko dol i tez bylem za tym zeby kupic drugi silnik w moim przypadku BMP.Jednak jak poczytalem ogloszenia z alledrogo "podana cena dotyczy przy zwrocie starego silnika" to odpusilem sobie zakup tym bardziej,ze moj mial 140tys przebiegu.

 

Rozebralem w drobny mak caly silnik,kupilem wal z 2012 roku po kilku tysiacach przebiegu,nowe panewki,honowanie podpor walu,przy okazji zrobilem glowice (planowanie,docieranie zaworow,sprawdzanie szczelnosci) nowe zawory,szklanki,nowy walek rozrzadu,panewki,przy okazji przeczyscilem turbine,kolektor,egr,a nawet pompe vacum rozebralem w drobny mak i wyczyscilem,kupilem nowy recylkurator spalin (stary juz byl okopcony),zestawy naprawcze pompowtryskow,nowy kompletny rozrzad i kilka innych rzeczy,do tego wszystkie nowe uszczelki,sruby.To takie najwazniejsze.nie wspomne o nowym aku,olejach i filtrach do silnika i DSG.

 

Wszystkie czesci oryginaly koszt calej operacji okolo 8tys zl w tym narzedzia i klucze.Moglem oszczedzic z 300 euro gdybym sruby i uszczelki kupowal (nowe oryginalne) na allegro albo eBay bo mozna kupic duzo taniej jak w ASO,ale dopiero po czasie sie zorientowalem.No i na narzedziach mozna bylo oszczedzic okolo 500 euro,ale musialem kupic bo remont robilem sam.Nie jestem mechanikiem,skladalem przy pomocy etki,elsy,internetu i brata,ktory pomogl mi wyjac i wsadzic silnik ;) Blok i glowice robil mi zaklad,ktory zajmuje sie takimi robotami.Powiem szczerze,ze nie zaluje tego remontu i jestem zadowolony.Na zakup silnika mialem przeznaczone 6tys zl,remont swojego zrobilem za 2 tys wiecej,ale wiem co w nim siedzi.Mialem czym jezdzic wiec silnik skladalem sobie na spokojnie wieczorami.

 

Kupujac uzywke silnik z allegro to loteria szczegolnie jesli chodzi o starsze silniki PD.Zaplacisz od 3 do 6 tys i nie wiesz ile ma nalatane,ewentualnie na jakich czesciach go wyremontowali/odpicowali na sprzedaz i ile ci pochodzi.Auto sprowadzone z rocznika 2012 moze miec juz 200tys km za soba.Jak masz zamiar nim jezdzic to musisz przemyslec sprawe "albo albo"...

Pozdrawiam i dobrego wyboru Ci zycze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak sprawa z wymiana / naprawa silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpowiedzcie czy silnik Cbbb od audi bedzie pasował do passata Cbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w audi nie bylo takiego oznaczenia silnika, chyba, tam był CAG lub jakoś tak, sam kupowalem w tamten tydzień słupek od audi o oznzczaenia j.w. i pasuje wszystko idealnie. jedyną różnicą w audi jest miska olejowa zupełnie inne kształty i wyzsza ze względu na inne położenie silnika, naszczeście to była jedyna rzecz która ocalała z mojego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności