trequ Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2014 Witajcie, prawdopodobnie umierający dwumas (prawdopodobnie on a jeszcze pewności nie mam bo nie rozbierałem) przyprawił mi stresa. W czasie jazdy na szczęście przy nie dużej stosunkowo prędkości się coś wzieło i się roz...ało zblokowało DSG (zgrzyt jak cholera) przyblokowało koła, silnik zgasł (też go zblokowało) a że auto w pędzie było i na drajwie to i rolke napinającą zerwało i rozrząd (sic, tysiąc kilometrów od wymiany) się przestawi o jakieś 15 zębów czyli zapewne kaplica. Po zjechaniu na pobocze skrzynia jakoś dała się przerzucić na Neutrala i laweta. Teraz pasztet stoi pod płotem i czeka na ....właśnie nie wiem dokładnie co mnie czeka oprócz wydatków. Pare pytań do fachowców: czy BKP są jakoś mocno konfliktowe w przypadku awarii rozrządu ? wymiana głowicy czy coś więcej? podobne pytanie odnośnie DSG (6biegów mokry) czy te skrzynie są jakoś szczególnie awaryjne? jak w temacie - jeśli miały by być jakieś poważniejsze koszty to czy wchodzi w rachubę (jeśli już kupować motor) zmiana BKP na np CBBB szkoda mi paszteta bo kurde mało latany 221k km i kondycyjnie był przed awarią w idealnym stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2014 Sam motor CBBB musisz liczyć min. 5-6 koła. Do tego elektronika i nie wiadomo co jeszcze... Ale Polak potrafi ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2014 Przechodziłem wymianę silnika w B5. Zdecydowanie nieopłacalne. Na pewno nie zmieścisz się w kwocie 10 tysięcy. I to mocno ją przekroczysz niestety. Patrz najpierw na spokojnie co się da uratować, jeśli się w ogóle da, i kalkuluj naprawę, o ile będzie w ogóle możliwa. A tak na marginesie zapytam, to czy dwumas dawał o sobie znać w jakiś sposób, że się tak nagle brutalnie zepsuł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trequ Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2014 jedyny objaw - tak zakładam że to było objawem- to to że od około 4-5 tys km zaczęło rosnąć spalanie srednie, o około 1,5 - 2 litry na 100, żadnych innych objawów typu hałas, czy telepanie budą, nie pogorszone przyspieszanie bo prawdopodobnie automat sam sobie jakoś (tak dumam) niwelował zwiększone pewnie opory i pewnie temu spalanie mi wzrastało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodykulka Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2014 Złóż rozrząd i sprawdź czy odpali. Silnik kolizyjny. Ostatnio wyleciał mi gwint od napinacza z głowicy. Rozrząd przestawiony dość mocno. Nowy pasek, rolki, napinacz. I samochód chodzi. Próbuj moźe też będziesz miał szczęscie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2014 Ja tylko w sprawie ceny wymiany silnika bo sam to przechodzilem bedac w zeszlym roku w kraju na wakacjach silnik mi sie rozsypal i trzeba bylo wymieniac na nowy, tzn nowy w sensie ze inny, wszystko mnie kosztowalo 4900, oddajesz samochod i po poltora tygodnia dostajesz jak nowy. Jezeli sie zdecydujesz na taki zabieg to podam ci gdzie robilem, jestem zadowolony i mam silnik o 160 tys nowszy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2014 Ja tylko w sprawie ceny wymiany silnika bo sam to przechodzilem bedac w zeszlym roku w kraju na wakacjach silnik mi sie rozsypal i trzeba bylo wymieniac na nowy, tzn nowy w sensie ze inny, wszystko mnie kosztowalo 4900, oddajesz samochod i po poltora tygodnia dostajesz jak nowy. Jezeli sie zdecydujesz na taki zabieg to podam ci gdzie robilem, jestem zadowolony i mam silnik o 160 tys nowszy:) Ale zapewne zmieniałeś motor na taki jak miałeś. Radek chce PD przerobić na CR, a to już rzeźba i na pewno większa kasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trequ Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2014 Chciałbym na CR ale nie odżegnuje się od bkp, a jak kwestia ze skrzynią wygląda (pasuje czy nie koniecznie) bo ta kwestia dużo może mnie nakierować na decyzje odnośnie tego w którą strone iść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2014 Do CRki to poza elektronika jeszcze zapewne wydajniejsza pompka paliwa, myślę że jeżeli rozważasz koszty to najrozsądniej będzie wymienić na taki sam - plug & play. Raczej drugi raz taka awaria Ci się nie przyrafi i nie jest to żadna "typowa wada" BKP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2014 Wczoraj wieczorem zdjąłem plastikową osłonę silnika i zobaczyłem, że jest olej... Pytanie czy to pęknięta głowica? mam BKP 2007 rok... Mam nadzieje, że ktoś wlewając olej do silnika nie przyłożył się do roboty i narozlewał ale to raczej tylko sam siebie staram okłamać czy w wagu można to jakoś sprawdzić?? np ciśnienia w komorach albo coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2014 Możesz na zapalonym silniku wyjąć bagnet, jeśli będzie ci leciał dym to znaczy że masz już przedmuchy i wypycha ci olej przez korek, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2014 ale byłyby jakieś oznaki dodatkowe pękniętej głowicy? np kopcenie czy spadek mocy? nic takiego nie zauważyłem... zaraz polece sprawdzic z tym bagnetem... - - - - - aktualizacja - - - - - cośtam leci ale czy to dym? czarny nie jest... bardziej jak para.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trequ Zgłoś #13 Napisano 8 Kwietnia 2014 no i du pa:dupablada, po rozebraniu miżna stwierdzić że do czegokolwiek nadaje się tylko sam dół silnika - masakra ile tam złomu zaczeło latać- pływać w oleju, nawet tłok jeden dostał. jedyne co to nieznana przyczyna bo dwu mas jednak wygląda cało - dla spokoju kupie sobie nowy, dsg wg specjalisty od automatów całe więc zaryzykuje, i coby się nie pier z autem pozostaje jeszcze kupić cały słupek "kocham" mojego paszteta :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #14 Napisano 8 Kwietnia 2014 nie Ty jeden ponosisz wydatki na auto, ja mam w aucie z tyłu Nivomaty po 2600 zł szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trequ Zgłoś #15 Napisano 8 Kwietnia 2014 Nivomaty miałem w volviaczu V40 (demoverion) ale tylko do czasu jak mi padł jeden do czasu bo jak wspomniałeś koszt sztuki był podobny a przy awarii zmieniłem na standardowe zawieszenie Nivo fajne do puki działa pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dinson123 Zgłoś #16 Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam Jezeli blok jest do wykorzystania i nie ucierpial to na Twoim miejscu robilbym remont tego silnika.Mialem pekniety wal nie wiedzialem co jeszcze padlo bo nie rozbieralem calego silnika tylko dol i tez bylem za tym zeby kupic drugi silnik w moim przypadku BMP.Jednak jak poczytalem ogloszenia z alledrogo "podana cena dotyczy przy zwrocie starego silnika" to odpusilem sobie zakup tym bardziej,ze moj mial 140tys przebiegu. Rozebralem w drobny mak caly silnik,kupilem wal z 2012 roku po kilku tysiacach przebiegu,nowe panewki,honowanie podpor walu,przy okazji zrobilem glowice (planowanie,docieranie zaworow,sprawdzanie szczelnosci) nowe zawory,szklanki,nowy walek rozrzadu,panewki,przy okazji przeczyscilem turbine,kolektor,egr,a nawet pompe vacum rozebralem w drobny mak i wyczyscilem,kupilem nowy recylkurator spalin (stary juz byl okopcony),zestawy naprawcze pompowtryskow,nowy kompletny rozrzad i kilka innych rzeczy,do tego wszystkie nowe uszczelki,sruby.To takie najwazniejsze.nie wspomne o nowym aku,olejach i filtrach do silnika i DSG. Wszystkie czesci oryginaly koszt calej operacji okolo 8tys zl w tym narzedzia i klucze.Moglem oszczedzic z 300 euro gdybym sruby i uszczelki kupowal (nowe oryginalne) na allegro albo eBay bo mozna kupic duzo taniej jak w ASO,ale dopiero po czasie sie zorientowalem.No i na narzedziach mozna bylo oszczedzic okolo 500 euro,ale musialem kupic bo remont robilem sam.Nie jestem mechanikiem,skladalem przy pomocy etki,elsy,internetu i brata,ktory pomogl mi wyjac i wsadzic silnik Blok i glowice robil mi zaklad,ktory zajmuje sie takimi robotami.Powiem szczerze,ze nie zaluje tego remontu i jestem zadowolony.Na zakup silnika mialem przeznaczone 6tys zl,remont swojego zrobilem za 2 tys wiecej,ale wiem co w nim siedzi.Mialem czym jezdzic wiec silnik skladalem sobie na spokojnie wieczorami. Kupujac uzywke silnik z allegro to loteria szczegolnie jesli chodzi o starsze silniki PD.Zaplacisz od 3 do 6 tys i nie wiesz ile ma nalatane,ewentualnie na jakich czesciach go wyremontowali/odpicowali na sprzedaz i ile ci pochodzi.Auto sprowadzone z rocznika 2012 moze miec juz 200tys km za soba.Jak masz zamiar nim jezdzic to musisz przemyslec sprawe "albo albo"... Pozdrawiam i dobrego wyboru Ci zycze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2014 I jak sprawa z wymiana / naprawa silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gruby1234 Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2017 Witam podpowiedzcie czy silnik Cbbb od audi bedzie pasował do passata Cbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #19 Napisano 3 Czerwca 2017 w audi nie bylo takiego oznaczenia silnika, chyba, tam był CAG lub jakoś tak, sam kupowalem w tamten tydzień słupek od audi o oznzczaenia j.w. i pasuje wszystko idealnie. jedyną różnicą w audi jest miska olejowa zupełnie inne kształty i wyzsza ze względu na inne położenie silnika, naszczeście to była jedyna rzecz która ocalała z mojego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach