polonez15 Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2014 (edytowane) Witam serdecznie. jako, że trafiłem na dobrą okazję zakupu suszarki od AWX-a to postanowiłem zrobić mały manual:) Póki co mam tylko części, ale sukcesywnie będę odświeżał. Tak więc zaczynamy: Potrzebne nam do moda części: - kolektor ssący od AWXa, nr. 038 129 713 AJ + zamiennik EGRa - kolektor wydechowy AVB, AWX, AVF - przewód spływu oleju z turbiny od AFNa (nie dotyczy AFN) - redukcja na wyjściu z turbo - nowa, trójkątna flansza wydechu - akumulator podciśnienia wraz z zaworem N75 plastikowym ( nie dotyczy AFN) - rura wyjściowa z turbosprężarki z silników AFN, AJM/ATJ oraz AVB - rura z filtra powietrza do turbosprężarki j.w - no i NAJWAŻNIEJSZA część, turbosprężarka z silnika AWX:) Generalnie to wszystko, oczywiście wszędzie dajemy nowe uszczelki. Tutaj widać, jak przerobiłem redukcję na wyjściu z turbo, żeby wyeliminować połączenie zawleczkowe:) Śrubka . A tu adaptacja kolektora :-) Na razie póki co tyle, na dniach fotki z montażu:) Edytowane 27 Marca 2014 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2014 Post pod postem z powodu zdjęć. Generalnie zaczynamy od odpięcia wszystkiego, co nam przeszkadza, tj. wszelkie rury, filtr powietrza, przewody wraz z N75 itp. Gdy już to wszystko uczynimy zaczynamy od odkręcenia wydechu od naszej suszarki. Proponuję go później na czymś podwiesić. Kolejny etap to odkręcenie kolektora wydechowego. 8 śrub na klucz 12, ja to odkręcałem małą nasadką, przedłużka na którą nakłada się dużą treszczotkę. Polecam odkręcić gruszkę od wastegate w AHU, ponieważ przeszkadza - 2 śrubki 8 i jedna 10. Ciężko z dostępem, ale lusterkiem wsio widać. Później 2 śrubki 10 od spływu oleju od turbo, dostęp jest całkiem przyjemny. Przy odkręcaniu dopływu oleju do suszarki polecam trzymać drugim płaskim kluczem nypel, lubi się obracać razem z przewodem. Tak widok dostajemy po demontażu: Mając już taki widok, odkręcamy 6 imbusów trzymających kolektor ssący. Jak już to zrobimy, czyścimy powierzchnię styku kolektorów z głowicą z pozostałości uszczelki. Kolejny krok to odkręcenie spływu oleju od bloku silnika, klucz oczkowy odgięty lub nasadowy nr. 24. W to miejsce przykręcamy spływ od AFNa, dając nowe podkładki miedziane ( choć ja nie zmieniałem ich). Tu już przykręcony kolektor od AWXa na nowej uszczelce wraz z nowym spływem oleju Przykręcamy kolektor ssący na nowej uszczelce. Tu zacząłem walkę z osadzeniem turbo na kolektorze. Proponuję włożyć je od strony pasa przedniego i później wsuwać w stronę kabiny - powinno wejść bez problemów. Oczywiści przykręcamy na nowej uszczelce, dokręcamy na maxa. Tak to wygląda: Oczywiście tu już z przykręconą flanszą wydechu. Widać, jak różni się od tego z AHU. AFN nie ma z tym problemu. Ja obecnie podwiesiłem go i czekam na spawanie, jest dużo niżej niż ori. Podłączamy spływ oleju na nowej uszczelce ( uwaga na ustawienie jej, czasem zdarza się, że jeden otwór złapiemy, a w drugim uszczelka wypadnie poza swe miejsce i jest kupa). Teraz gięcie przewodu doprowadzającego olej. Da się, bez większych problemów, jednak trzeba uważać, jak i w którą stronę giąć. Jak już dopasujemy to dokręcamy z wyczuciem. Na koniec pozostaje nam pospawanie lub wymiana wydechu i złożenie instalacji podciśnienia. o ile mamy AHU, w AFN nie ma tej potrzeby, gdyż jest już wszystko gotowe. Zakładamy nowy przewód na wyjściu z turbo, na wejściu od filtra, podłączamy wszystko, co było wcześniej odpięte. UWAGA!!! Odpinamy elektrozawór na pompie wtryskowej, kręcimy rozrusznikiem 2 razy po 5 sekund, żeby napełnić turbinę olejem. Odpalamy auto, robimy logi i ew. korektę softu. Na pewno coś pominąłem, w razie czego pytać śmiało. Wielkie podziękowania dla Kolegi Lukjar7, gdyż to u niego w warsztacie odbywała się cała operacja. Chłop ma pojęcie co robi i mówi, szczerze mogę go polecić do wszelkiego typu modów!!! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukjar7 Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2014 Dzięki za miłe słowa jak dopracujemy temat na tip top to pochwalisz się jak to jeździ....:wojak chociaż muszę przyznać że tyle modów, setupów jak i wersji softu co te auto miało to niewiele samochodów widziało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcegielski Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2014 witajcie, jestem zupelny świezak na tym forum. i mam pytanie co do tego wlasnie moda co z wtryskami, IC-kiem, i pompa vp 37 tez malezalo by cos powymieniac czy zostaje w ori???? pytam z tego wzgledu ze mam na magazynie taka turbawke.... i moze bym ja tam upchnął,, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #5 Napisano 4 Kwietnia 2014 Jesli masz turbawke to zakladaj(pamietaj o calym osprzecie podcisnieniowym w twoim przypadku) i najlepiej wsadzic wtryski od afn jak masz spory magazyn i tanim kosztem bedziesz sie cieszyl zywym autem jak nigdy,pompa moze zostac do wtryskow afn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcegielski Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2014 no wtryskow nie mam juz, a co z IC-kiem, da rade???? mam tez pomysl zeby zalozyc prawy IC z passata b5 v6 tdi, wiesz moze czy juz ktos takie cos robil i jakie byly tego efekty????? a moze jest juz jakis temat z tym zwiazany prosze o podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2014 ORI icek da rade do ok 160 KM a może ciut więcej i na Twoje mody wystarczy a wsadzenie prawego icka z 2.5 do 1.9 jest nie wykonalne bynajmniej ostatnio kolega robił swap z 2.5 na 1,9 tylko ze w Audi a4 b6 i nie da rady tego polączyc i odpuścił ale może komuś sie udało o czy nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcegielski Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2014 dlaczego nie wykonalne, przeciez 2,5 tdi ma 2 IC a kasta jest ta sama..... tak mysle ze tylko bedzie do stworzenia gorny waz miedzy turina a IC. jutro jak nie bede w pracy to zadzialam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2014 Na bank tam nie zmieścisz ICka, zbyt mało miejsca.w 2.5 turbo jest w innym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #10 Napisano 5 Kwietnia 2014 witajcie, jestem zupelny świezak na tym forum. i mam pytanie co do tego wlasnie moda co z wtryskami, IC-kiem, i pompa vp 37 tez malezalo by cos powymieniac czy zostaje w ori???? pytam z tego wzgledu ze mam na magazynie taka turbawke.... i moze bym ja tam upchnął,, Nie zapomnij o sofcie, żeby obsługiwał turbine podcisnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaniak86 Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2015 siemka wszystkim czyli jak mam afn110km będę robił rozrząd i dobre dojście będzie do turbo ,które już i tak nie domaga a od awx razem z kolektorem wrzucę to jeszcze trzeba do jakiegoś magika podjechać zeby mi to zgrał razem z autem? czy bedzie można jeździć bez zmiany mapy wtrysków, czy softa, na elektronice nie znam się ale mechanicznie nie boję się przeróbek a i tak przód będzie zdjęty do rozrządu to fajny dostęp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2015 trzeba podpiąć u jakiegoś mądrego gościa i zaktualizować mapy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaniak86 Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2015 trzeba podpiąć u jakiegoś mądrego gościa i zaktualizować mapy oki dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2015 Sama wymiana turbo na AWX w przypadku AFNa nie wymaga od razu korekty w sofcie, no chyba, że chcesz podbić trochę ciśnienie i dawkę paliwa, inaczej to będą parametry takie jak wcześniej tyle, że osiągnięte mniejszym nakładem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaniak86 Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2015 Sama wymiana turbo na AWX w przypadku AFNa nie wymaga od razu korekty w sofcie, no chyba, że chcesz podbić trochę ciśnienie i dawkę paliwa, inaczej to będą parametry takie jak wcześniej tyle, że osiągnięte mniejszym nakładem. taka odpowiedż lepiej mi się podoba :kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2015 Marcin , gdzie kupiłeś tą redukcje / przejściówkę ? Mając AFN-a oprócz turbiny z AWX potrzebuje coś jeszcze żeby ją zamontować?? Oprócz redukcji wszystko pasuje na graty z AFN-a?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2015 Redukcja z alldrogo, co do pasowania to w afnie nic więcej nie potrzeba zmieniać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelo231289 Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2020 Polonez to dobrze jak rozumiem bez przeróbek podejdzie turbo i kolektor wydechowy pod ahu i czy jest różnica w kolektorze ssącym czy tez dac od awx czy zostawić stary ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 26 Sierpnia 2020 Przeczytałeś w ogóle cokolwiek czy zwyczajnie zacząłeś od zadawania pytań? Turbo pod kolektor AHU nie podejdzie ale już z AWX bez problemu. Kolektor pasuje chyba nawet z 8-mio zaworowego 2.0 TDI z tego co pamiętam albo jak ci się nudzi to nawet z 2.5 TDI. Tylko musisz sobie jeden kanał odciąć i zaślepić Kolektory dolotowe są zupełnie inne. Polecam grafikę google lub choćby allegro i przeglądać pierwsze lepsze zdjęcia. I do tego adapter do przewodu elastycznego. To z głowy jeszcze z czasów gdy sam szukałem do B4 info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelo231289 Zgłoś #20 Napisano 26 Sierpnia 2020 (edytowane) Radek wszystko rozumiem może nie wyraźnie napisałem turbo mi chodzi i kolektor wydechowy id awx pod silnik ahu i do tego jak juz to pójdzie na wymianę to zmienić od razu kolektor dolotowy tez zmienić z przejściem na wierzą Edytowane 26 Sierpnia 2020 przez Gelo231289 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach