Skocz do zawartości
potenza

Pompa vacum paliwowo-podcisnieniowa bosch vw passt b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak trochę odgrzeje kotleta. Mam BMR i mam prwadopodobnie z literką C na jaką lepszą mogę wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu. W pompie najwazniejsze sa dwie rzeczy.Uszczelka pomiedzy glowica a pompa oraz simmering wewnatrz pomiedzy sekcjami.Jak jest zjechany mocno to nawet samozaplon pewny.Pompa wtloczy rope walkiem rozrzadu.Nie bede sie rozpisywal dlaczego tak jest.Ale jesli beda spelnione te warunki to tak bedzie.O krocciu nie wspominam gdyz jak jest luzny to wiadomo, ze trzeba to poprawic i ma byc szczelny.Kazda pompe mozna reanimowac zestawem naprawczym, ale sa dwa warunki. Sekcja podcisnienia nie moze byc porysowana wewnatrz obudowy oraz najwazniejszy to zawor zwrotny paliwa w pompie.Jak walniety i nie trzyma to pompa do huty.Nie da sie wykrecic kroca powrotnego paliwa w ktorym jest zawor zwrotny, mimo ze wyglada to inaczej.Jak ktos tego z Was dokona to prosze o informacje tutaj lub na PW.Pompy uzywki bywaja mocno zajechane mimo braku widocznych niedomagan. Lepiej rozebrac swoja i sprawdzic czy nadaje sie do regeneracji zestawem naprawczym.Warunki do takiej kwalifikacji powyzej.Teraz sprawa druga.Olej w ropie.Czarny filtr paliwa i kosz pompy paliwa wraz z pompa w baku.Pompka paliwa w B6 PD daje cisnienie 0.5 bar.Jezeli jest zasyfiona czarnym osadem olejowym,ale dziala, tzn. podaje mimo wszystko paliwo,chociaz minimalnie,to nie kupowac nowej ( markowa droga,zamiennika nie polecam absolutnie).Mialem taka w rekach nowa.Dawala okolo 8-10 Bar.Po zatkaniu czesci tlocznej powinna zaworem przelewowym puszczac bokiem paliwo.Nie robila tego! Jak pomkpa w baku sprawna i slabiutka to wymontowac ja z baku i kosza.Kupic ze 3 litry ON. Podlaczyc na zewnatrz na krotko z akumulatora w jakims naczyniu i niech pochodzi z 20 minut. Caly czarny syf zostanie wyplukany i pompka odzyska sprawnosc.Pamietac nalezy o dobrym polaczeniu stykow pomki i konektorow dorabianego przewodu zasilajacego z akumulatora.Styki pompki musza byc w naczyniu zanurzone ponizej lustra ON.Nie ma prawa nic zaiskrzyc na polaczeniach.Mimo ze ON to nie PB.Macie tutaj maly elaborat i wskazowki.Kto czuje sie na silach oraz posiada warunki do samodzielnej naprawy moze zaoszczedzic grubsza kase.Na dzien dzisiejszy nie wiem ile kosztuje nowa pompa vacum (wlasciwie to pompa tandem, bo taka ona jest), pompka wstepna w baku oraz robocizna. Zaznaczam ze nie jestem zawodowym mechanikiem, a inzynierem informatyki,elektroniki i automatyki.Moje hobby to mechanika.

Edytowane przez firol
Uzupelnienie elaboratu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem wyciek z okolic pompy vacum LUK. Wyciek  spomiedzy pompy vacum i głowicy. Zajrzałem do filtra paliwa mając na uwadze historie z oblepionym filtem paliwa o których powyżej pisaliście. Paliwo wydaje się być czyste ale filtr wydaje się być czarny. Będę przechodził z tego LUKa na Boscha20200701_172305.thumb.jpg.128e2005cf7c1602a76326cc7525f453.jpg

20200701_172347.jpg

20200701_172400.jpg

20200701_172419.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i mnie spotkało wyciek paliwa przy pompie vacum. Już studiowałem wymiane i regenerację (chcę na dać szansę tej pompie) o ile po rozebraniu będzie w dobrym stanie.

Auto ma nalatane 480 tysięcy, od nowości w rodzinie i wiem dobrze, że to oryginalna pompa.

Teoretycznie wiem wszystko o wymianie tej pompy gorzej z praktyką, ale trzeba się będzie z tym zmierzyć.

Brakuje mi w tym wszystkim jednej informacji - z jakim momentem dokręcać pompę do głowicy?

Jakoś nie lubię kręcić w głowicy i wolałbym się upewnić. Śruby montażowe będą nowe.

PS. Będę jeszcze wymieniał pokrywę zaworów kolejność dokręcania śrub oczywiście od środka spiralnie czy moment 20NM będzie ok czy inny zalecacie?

Za info dziękuje z góry.

Pozdrawiam VEN

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że wymieniałem pompę vacuum na używkę w touranie kilka lat temu i jest OK .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.11.2020 o 18:51, zibi1961 napisał:

Powiem tylko że wymieniałem pompę vacuum na używkę w touranie kilka lat temu i jest OK .

A z jakim momentem przykręcałeś pompę do bloku silnika (głowicy)?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ,pamiętam tylko że miałem problem z kupnem nowej uszczelki w dobrej cenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności