Skocz do zawartości
pmangel

Sciaganie auta w prawo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po wymianie kompletu amortyzatorów zauważyłem ze znosi mi auto na prawa stronę po puszczeniu kierownicy. Pojechałem na geometrie, wszystko ustawione ale nadal coś ściąga. Panowi mechanicy ustawili kierownice i wyzerowali kierownice i zauważyli ze jeśli na wyłączonym silniku wszystko ładnie ustawia to w momencie odpalenie kierownicy wykonuje ona delikatny rych w prawo, co jest potem powodem ściągania. Pytanie teraz do was znawców modelu, co to może być. Czy walnięty czujnik ( zero błędów na vagu) czy kwestia ponownej adaptacji czy może jeszcze coś. Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pmangel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, kierownica w B6 nie jest prosto w zależności od jej pochylenia. Zdaje się w najwyższym punkcie jest prosto, natomiast jak ją obniżysz to lekko skręca w lewo. Żeby dobrze ustawić geometrię w B6 to trzeba vcds'em zczytać punkt 0' położenia kierownicy (ustawić ją na 0') i wtedy geometrie robić.

 

Prawdopodobnie po odpaleniu auta, ustawia się trochę w prawo bo silnik elektryczny chce osiągnąć punkt 0' na kierownicy. To też jest ważne dla ABSu i ESP - w jakim jest położeniu kierownica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam tego typu problem, lecz po ustawieniach zbieżności na hunterze jest ok, ale na prawej stronie kąt pochylenia zwrotnicy jest zły, (podobno 90% aut ma to źle ustawione), natomiast sama zbieżność jest dobrze ustawiona poprawna, czy jest jakaś opcja ustawienia w b6 tego kąta pochylenia zwrotnicy??? proszę o pomoc,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul

 

2. Wysyłanie wiadomości na forum

 

....................................

 

b) jeżeli zakładasz nowy wątek, to upewnij się, że umieszczasz go w odpowiednim dziale; tytuł wątku powinien w skrócie określać jego treść, niedopuszczalne są tytuły w stylu: "problem", "pomocy" bądź "ale fajne".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, delikatnie ściąga w prawo. Zna ktoś rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, to ja też się dołączę do problemu u mnie też ściąga w prawo. :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w niektórych przypadkach ściąganie w prawo pojawiło sie np po zamianie kół z zimowych na letnie.

proponuje zamienić przednie prawe koło z lewym i zobaczyć co będzie wtedy.

Jak bedzie w lewo delikatnie sciagać to lewe koło dać na tył a tył na lewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła nie mają znaczenia ani zima ani lato i przekładka też nie pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dostał szału jakby mi auto ściągało i u mnie czegoś takiego nie ma. Przy 200 mogę puścić kierę i idzie prosto aczkolwiek czasem mam wrażenie , że np. 2 bieg i cała rura minimalnie ściąga w prawo. Na gwarancji pojechałem do serwisu i kolesie stwierdzili, że nic takiego nie ma. Dopiero jak im pokazałem to stwierdzili, że może coś ale prawie nic... Próbowaliśmy kilka nowych passków w tym właściciela serwisu i wszystkie zachowywały się tak samo. Na koniec dorobili ideologię " 170 koni, prawa półoś jest krótsza i gumy się poddają przy ostrym przyje...u."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

Minimalne ściąganie w prawo może wynikać z ukształtowania drogi, które są projektowane tak aby woda spływała na boki. Spróbujcie jazdy po angielsku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Minimalne ściąganie w prawo może wynikać z ukształtowania drogi, które są projektowane tak aby woda spływała na boki. Spróbujcie jazdy po angielsku
Auta też są tak projektowane. Spad drogi wynosi ok 1,5% na każdą stronę i konstrukcja zawieszenia to uwzględnia.

 

Ściąganie może mieć też związek z hamulcami. Warto sprawdzić czy któryś cylinderek się nie przypiekł klocek nie obciera o tarczę. I jeszcze jedna sprawa czy żeby auto jechało prosto trzeba skręcać kierownicę w którąś stronę? Tak czy tak, jeśli to problem ze zbieżnością to prędzej czy później wyjdzie na oponach :)

 

Ja bym dostał szału jakby mi auto ściągało i u mnie czegoś takiego nie ma. Przy 200 mogę puścić kierę i idzie prosto aczkolwiek czasem mam wrażenie , że np. 2 bieg i cała rura minimalnie ściąga w prawo. Na gwarancji pojechałem do serwisu i kolesie stwierdzili, że nic takiego nie ma. Dopiero jak im pokazałem to stwierdzili, że może coś ale prawie nic... Próbowaliśmy kilka nowych passków w tym właściciela serwisu i wszystkie zachowywały się tak samo. Na koniec dorobili ideologię " 170 koni, prawa półoś jest krótsza i gumy się poddają przy ostrym przyje...u."

No faktycznie dużo wniosłeś do dyskusji :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał bym nikogo obrazić, ale żaden z opisujących tu problem nie jest debilem, jeżeli piszą że ściąga to jest to poparte jakimiś spostrzeżeniami a nie możliwością ukształtowania drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auta też są tak projektowane. Spad drogi wynosi ok 1,5% na każdą stronę i konstrukcja zawieszenia to uwzględnia.

 

Ściąganie może mieć też związek z hamulcami. Warto sprawdzić czy któryś cylinderek się nie przypiekł klocek nie obciera o tarczę. I jeszcze jedna sprawa czy żeby auto jechało prosto trzeba skręcać kierownicę w którąś stronę? Tak czy tak, jeśli to problem ze zbieżnością to prędzej czy później wyjdzie na oponach :)

 

 

No faktycznie dużo wniosłeś do dyskusji :wmorde

Marek jeśli uważasz, że sprawdzenie 3 fabrycznie nowych passatów nic nie wnosi to rzeczywiście dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, kierownica w B6 nie jest prosto w zależności od jej pochylenia. Zdaje się w najwyższym punkcie jest prosto, natomiast jak ją obniżysz to lekko skręca w lewo. Żeby dobrze ustawić geometrię w B6 to trzeba vcds'em zczytać punkt 0' położenia kierownicy (ustawić ją na 0') i wtedy geometrie robić.

 

Prawdopodobnie po odpaleniu auta, ustawia się trochę w prawo bo silnik elektryczny chce osiągnąć punkt 0' na kierownicy. To też jest ważne dla ABSu i ESP - w jakim jest położeniu kierownica.

 

Z tego co mi mówili to wyzerowali właśnie ten punkt zero, i kierownica tez była ustawiona do góry. Może macie gdzieś jaka instrukcje jak ustawić ten punkt 0 to może we własnym zakresie mi się uda to sprawdzić.

 

 

Druga sprawa po wymianie amorów auto się ładnie prowadzi wybiera nierówności itp bez problemy zrobiłem nim trasę poznań -val di sole - poznań (2500 km) i miałem trochę czasu aby zauważyć ze kierownica w lewa stronę kreci się ciężej a w prawa lżej (delikatna różnią) i przy manewrowaniu na parkingu skręcając kierownica w lewo to pewno momentu czuje opór a potem jest jakby przeskok puszcza na chwile i znowu opór. Co może być tego powodem ( przed wymiana amorów nie miałem tak)

 

Trzecia sprawa to zauważyłem ze chyba lewe łożysko jest do wymiany, ale jeszcze mnie w tym utwierdźcie. Na wybojach i teraz przy skręcaniu lekko w lewo słychać w lewym kole taki dźwięk jakby się najechało na pasy na autostradzie. Jak jest równo na drodze tego nie słychać dopiero na wybojach. Czy faktycznie może to być łożysko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo, w lewą ciężej kręcić, w prawą ściąga i lżej się skręca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rowniez e swoim passacie mam ten problem w prawo skreca ok w lewo jest delikatny opor i wlasnie tak jakby przeskok i potem tez ok dziwna sprawa do tego w pewnyn momecie przy skrecie w lewo slysze tak jakby "pyk" i idzie dalej ok ale jest to slyszalne dzwiekowo wraz z oporem :/ mam nadzieje ze to nie maglownica:/ na dniach oddaje do mechanika to moze cos sie dowiem dodam ze rowniez mam wersje 1.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja w przyszłym tygodniu oddaje na łożysko i zobaczymy co i jak. Mi ten opór a na pewno przeskakiwanie wyszło dopiero po wymianę amortyzatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem amortyzatory przód i sprężyny eibach przód i tył -30mm. Zbieżność ustawiona. Wymieniłem opony na letnie i kierownica delikatnie skręcona w prawo no i ściąga w prawo :( Byłem dzisiaj przełożyc koła i nadal to samo :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz rozmiar kół chodzi o szerokość???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakie masz rozmiar kół chodzi o szerokość???

Fabryczne 235/45/17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności