Skocz do zawartości
maajeranek

1.8T AWT Szarpie podczas jazdy ...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie może coś pomożecie bo już mi ręce opadają i tracę przyjemność z jazdy

Było OK ...samochód wyszykowałem....świece cewki przeplywka zawór DV pompa paliwa ..filtr paliwa i sporo innych rzeczy

i było OK .....do niedawna

Teraz jak jadę ....szarpie...jakby uciekał mi 1 cylinder

Jak przyspieszam to tego nie czuję ..natomiast jak jadę jednostajnie to jest masakra ...szarpie ...dodaje gazu - przestaje szarpać i przyspiesza i tak w kółko

Błędy z VAGA to :

 

4 Faults Found:

17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit

P1237 - 35-10 - - - Intermittent

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 35-10 - - - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-00 - -

 

 

Myślałem ze to cewka - przełożyłem cewki z 1na 4 i z 4 na 1 i dalej to samo

Poradźcie proszę na co zwrócić uwagę ...bo do mechanika to ostateczność

 

Dziękuję BARDZO i Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty masz LPG?

Może być problem z 1 wtryskiem, a wraz za nim błąd sondy i wypadające zapłony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty masz LPG?

Może być problem z 1 wtryskiem, a wraz za nim błąd sondy i wypadające zapłony.

 

Mam kolego ..ale wtryski zmieniałem miesiąc temu takie najlepsze....

 

a szarpie nawet na PB ...dzisiaj sprawdziłem - nie ma różnicy czy LPG czy PB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz bład otwartego obwodu pierwszego wtryskiwacza sprawdz wtyczkę na wtrysku i kable od instalcji lpg do tego wtrysku bo przy montazu gazu tam instalacja była pewnie rozcinana i łaczona z instalacja komputera lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz bład otwartego obwodu pierwszego wtryskiwacza sprawdz wtyczkę na wtrysku i kable od instalcji lpg do tego wtrysku bo przy montazu gazu tam instalacja była pewnie rozcinana i łaczona z instalacja komputera lpg.

 

Dzięki za podpowiedz ....

 

która to będzie wtyczka od 1 wtryskiwacza .. ?

wtrysk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 wtrysk od strony rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie...

takiej pomocy oczekiwałem ..

Jutro w dzień to sprawdzę - wykasuję błędy i dam znaczy pomogło

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Identyczna sprawa dzisiaj sie u mnie pojawila

Blad

17536 - fuel trim bank 1 system too lean p1128 - 35-00

17544 - fuel trim bank 1 system too lean p1128-35-10 intermittent

16684 - random multiple cylinder misfire detected p0300-35-00

16685 - cylinder 1 misfire detected p0301-35-00

Efekt jest taki ze na jalowym szarpie i przy przyspieszaniu szarpie w calym zakresie obrotow (na gorze troche mniej).

Zamienilem cewki, pierwsza z czwarta i blad wyskoczyl na tej i na tej...

Mysle o jeszcze jednej rzeczy, mianowicie od niedawna zaczalem slyszec tlumik i to dosyc blisko silnika pewnie na zlaczu, i tu pytanie czy moze to byc wina np. Sondy ? Dostaje syganal ze zla mieszanka i takie daje efekty (szarpanie) ? Tyle ze nie ma bledu o sondzie w vagu. A no i na gazie i na benzynie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co sprawdz to szczelność dolotu i podciśnien bo masz błady ubogiej mieszanki mozliwe że dostaje sie lewe powietrze, po za tym logi dynamiczne do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI WIELKIE Panowie ...

Posprawdzałem te wtyczki ...wydlay mi się OK..

ale cos zaczęło działać ...bo już mi tego błędu nie wywala

Musiała być faktycznie jakaś przerwa w obwodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazala sie cewka. Po wymianie przestal szarpac. Blad ubogiej mieszanki dalej sie wyswietla ale nie wplywa to na jazde ale przy wolnej chwyli bede musial zagladnac co to moze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blad ubogiej mieszanki dalej sie wyswietla ale nie wplywa to na jazde

Żebyś się nie zdziwił. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,podepnę się pod temat,u mnie tez występuje szarpanie,wymieniłem świece,poprawa jest znaczna,ale jeszcze mam wypadanie zapłonu na 3 cylindrze,czyli prawdopodobnie cewka będzie do wymiany,ale zainteresowało mnie jedno,jak przegladałem bloki pomiarowe trafiłem na pomiar napięcia na cewkach,co mnie zdziwiło to to że na 1 cylindrze wskazywało w granicach 550-700,2 podobnie,natomiast 3 250-350,a 4 cały czas 240,i teraz mam pytanie skąd taka róznica,czy może to świadczyć o uszkodzeniu cewki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz mam pytanie skąd taka róznica,czy może to świadczyć o uszkodzeniu cewki?

Te napięcia zwykłemu śmiertelnikowi nic nie powiedzą, a jedynie ECU potrafi je sensownie odczytać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem cewkę,jest poprawa,ale zapłony zaczeły wypadać na innej,a nawet zdarzyło sie na tej nowej(beru),trochę mnie to zaskoczyło,dzieje sie tak tylko na LPG,na Pb silnik pracuje o wiele lepiej,pojawił się błąd sporadyczny 17511,a jakiś miesiąc temu miałem błąd 17536,ale to chyba dla tego że reduktor już niedomaga,w obydwu przypadkach czeka nie wywaliło,co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie masz wpięty sygnał obrotów LPG??

Jak się zachowuje mieszanka na LPG podglądałeś parametry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dokładnie o to chodzi z obrotami,ale jakiś kabel jest wpięty przy wtyczce 4 cylindra,mapy na lpg są prawie idealnie pokryte,tylko przy dużym obciążeniu przełącza się na benzynę,prawdopodobnie koniec reduktora.

Jakiś miesiąc temu robiłem z ciekawości logi po raz pierwszy,bo chciałem sprawdzić jak się miewa przepływka,wyszły tak;http://vaglog.pl/log_206667.html

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jakiś kabel jest wpięty przy wtyczce 4 cylindra

Pewnie to to.. Radziłbym zmienić pod czujnik obrotów wałka rozrządu.

A co do logów to możesz zrobić 002+033 na PB i LPG i będzie widać co nie co. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pogoda na to pozwoli to zrobie logi jutro, z pb nie będzie problemu,ale na lpg nie wiem do ilu obrotów pociągnie zanim sie przełaczy,no nic trzeba spróbować.

 

 

Dzisiaj z rana to nie wiem co wstąpiło w samochód,ledwo dało się jechać,tak szrpał,najwięcej na wolnych obrotach,i na 5 biegu i obrotach w okolicy 2000,po czym w drodze powrotnej z pracy znowu mu sie poprawilo,i chodzi w miare normalnie,wydaje mi się że zaczoł więcej palić,zobaczymy co wyjdzie w logach lecę zrobic.

PB- http://vaglog.pl/log_206988.html

LPG- http://vaglog.pl/log_207031.html

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności